Ik moet nog 6 dagen werken, maar ik trek het niet meer! Ik haal nergens mijn motivatie vandaan..... Als ik s'morgens opsta, denk ik neeee..... Ben moe en alles doet me zeer! Ik ga 4 weken van te voren stoppen maar heb ook wat vakantie opgenomen..... Zitten er nog meer meiden zo doorheen, of ben ik de enige?
Ja, dat gevoel ken ik maar al te goed. Bij mijn tweede zwangerschap had ik dat wel vaker, zeker naar het einde toe. Bij een eerste kun je nog lekker rusten en alles op het gemakje doen, maar eens een tweede zich aandiend, is het toch wel even zwaar. Gelukkig ging mijn oudste tegen het einde even naar de schoonzus, kon ik ook op adem komen. en ja, ondertussen ook nog eens buitenshuis werken, dan thuis komen, ook nog werk... pfff, daarom dat ik bij deze, derde en laatste zwangerschap toch wel tegen zes maanden wil stoppen, mijn lichaam doet nu al vreselijk veel pijn. Kop op! het betert wel waarschijnlijk ben je die dikke buik ook wel een beetje beu he
Kan je dan niet beter 6 weken van te voren stoppen, of in jouw geval 5. En dan de vakantie na je verlof opnemen?
Klopt, dat komt op hetzelfde neer. Dan heb je na je bevalling een week zwangerschapsverlof minder en neem je een week meer vakantie, is dus hetzelfde. Ik ben het ook helemaal zat, kan me ook niet meer concentreren en ik moet nog tot eind mei (nou ja, met nog een weekje vakantie tussendoor en de feestdagen zijn het effectief nog drie weken, nog even doorbijten voor mij).
Ik heb wel steeds meer moeite met s'morgens mijn bed uit komen en als ik na het werk naar huis rij ben ik ook moe en ga ik t liefst eerst even een uurtje ofzo op de bank liggen....
Als je het niet aankunt, waarom ga je dan niet de ziekte wet in? Dan heb je nu al vrij. Je gaat dan wel 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof, maar het kost je geen vakantiedagen. Die kun je dan na je verlof opnemen. En het gevoel is bekend hoor... Ik ging 6 weken van te voren met verlof (moet bij ons) en ik was het ook helemaal zat. Ik was zooooo blij toen ik naar huis reed op mijn laatste werkdag...