Het speelgoed langere tijd niet wordt gebruikt? Ik heb hier werkelijk nog nooit van gehoord en heb dit dus nog nooit gedaan. Helaas heb ik nu dus een speelstuurtje van chicco die het niet meer doet want de bijgeleverde batterij is gaan lekken. Vind het zo zonde want er is amper mee gespeeld en wilde hem graag weer introduceren bij de boys.
Nee eigenlijk niet maar weet wel wat de gevolgen zijn... Lekkende batterijen en dan is het echt kapot!
Nee wel een heel huisje van fisher price kapot die met die deur en bel enzo was super leuk maarjaahh nu dus kaduuk....
Ja als ik exht weet dat iets langere tijd weg gelegd gaat worden haal ik de batterijen eruit, vaak leg ik dan ook iets weg als de batterij leeg is. Zodat ik niet met allemaal halve batterijen zit . Zonde zeg
Ja ik doe ik wel. Meestal dan, heb van de week een nachtlampje kunnen weggooien. Was gelukkig maar een goedkoop dingetje, vanaf nu doe ik het weer altijd!
Ahh meer kindjes met kapot speelgoed Baal er echt van! Was cadeau van schoonvader maakt het toch altijd net ietsje erger als wanneer je iets zelf hebt gekocht. Bijdeze een wijze les voor mij en hopelijk ook voor andere moeders die dit net als ik nog niet wisten!!
Misschien stomme vraag, maar kun je het niet schoonmaken? Deed ik vroeger wel eens als een batterij had gelekt in de discman. Eerst met keukenpapier ergste lekkage weghalen, daarna doekje met allesreiniger en een schuursponsje om het contactpunt voor de batterij schoon te maken. Pas wel op dat je het niet aan je handen krijgt, want het is naar spul!
idd even de contactpunten schoonmaken, met schuursponsje of wat schuurpapier/wol dan doet het vaak gewoon weer, wij hadden een loop auto, dochterlief had erover heen geplast, ik dat ding onder de douche gezet, niet bij de batterijen stil gestaan, die was dus ook gaan lekken. alles goed gedroogd, schuurwol erover gehaald en hij deed het weer
Sinds ik veel weg heb kunnen gooien vanwegen verzuurde baterijen doe ik het wel. Opbergen is baterijen eruit.
Niet altijd hoor.. Wij kochten een tijdje terug een muziekmobiel waar dus ook geoxideerde batterijen in zaten en m'n man had het schoon geschuurd met een dremel. Apparaat werkte weer gewoon daarna.
Precies om die reden er wel uit dus en niet alleen bij speelgoed. Ook al gaat het niet lekken, is het toch zonde van de batterij. Deze loopt toch langzaam leeg en kun er alsnog een nieuwe batterij indien. Bovendien zijn lekkende batterijen echt heel smerig, dat wil je toch niet tussen je speelgoed hebben zitten?
ja met de kerstspullen doe ik dat ook, met die huisjes enzo (de paar die we hebben) dan doe ik ze in een zakje en plak je aan het huisje vast. Dan doe ik ze er het jaar erop er weer gewoon in.
Ga morgen toch nog even een schoonmaakpoging doen. Leg meteen een schroevendraaier bij de batterijen zodat ik voortaan braaf de batterijen eruit kan halen.