Tandarts en verzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Shawarma, 13 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Nou heb ik dit jaar veel problemen gehad met mijn gebit maar ik kreeg gisteren een factuur binnen waar m'n mond van open valt.
    Ik was in de veronderstelling dat ik verzekerd was voor 1000 EUR per jaar.
    Blijkt dit 500 euro te zijn en dat potje is al op, dus kom ik voor de kosten te staan.
    En stel nu dat weer iets is met m'n tanden? Kan ik in de tussentijd geen tandartsverzekering afsluiten ? Heb geen verstand van verzekering.

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Volgens mij kan dat niet nee... Vanaf 1 januari weer.

3. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Je kan niet tussendoor iets afsluiten nee.. Overweeg ook eens of je uberhaupt wel een tandartsverzekering wil, ik zou op jaarbasis 220 euro moeten betalen om tot 250 euro verzekerd te zijn.. Dat risico van 30 euro neem ik wel, grote kans dat ik minder dan 220 euro kwijt ben!

4. Panda87

Panda87 Lid

11 feb 2013
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan wel een tandarts verzekering afsluiten bij een aantal andere maatschappijen, ik heb dit bij DeFriesland gedaan.

5. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Misschien kun je naar een tandarts gaan die ook orthodontisten dingen uitvoert. Ik had dat vorig jaar gedaan (niet bewust trouwens) maar hij declareerde toen op orthodontie dus niet uit het tandarts pakket.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je zou wel je eigen verzekerde bedrag nog kunnen ophogen, tenminste, dat kan bij mijn eigen verzekeraar wel.

7. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik heb helemaal geen tandarts verzekering meer. Ik betaal het gewoon zelf, want dat is stukken goedkoper.
    Wortelkanaalbehandeling? Trek hem er maar uit, dan ben ik voor 40 euro klaar. Gaatjes vullen is ook niet duur (iets van 30 euro)
    Laatst mijn verstandskies nog laten trekken. Kostte inclusief verdoving en hechtingen iets van 70 euro. Er zijn inmiddels ook tandartsen die je zwart kan betalen dan is het nog goedkoper.

8. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Een aanvulling op marnatman;'

In sommige steden kun je zelfs gratis je gebit laten behandelen. Weliswaar door studenten in opleiding, maar deze worden wel ondersteund door tandartsen/mondheelkundige (dus fout kan er niets gaan). Van foto's maken van je gebit tot aan het vullen van gaatjes/en tandsteen verwijderen.

Heb een oom die dat jaarlijks doet, zijn gebit wordt grondig gedaan en de studenten zijn ook weer blij dat zij hun opleiding in de praktijk kunnen uitvoeren, hij is er altijd welkom!

Google! ;)

9. Chaii

Chaii Niet meer actief

Heeft jou tandarts geen begroting met je besproken dan?
    Er moest bij mij het een en ander gedaan worden, het ging over de 1200 euro heen. Dit heeft hij vantevoren allemaal netjes met mij besproken.

Deel Deze Pagina