baby op eigen kamer of bij ouders???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toerist18, 23 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij zijn van plan de baby op z'n eigen kamer te laten slapen.
    Het is schuin tegenover onze eigen slaapkamer, dus als er wat is ben je er zo.
    Onze slaapkamer is klein.
    En ik heb ook zoiets van....het heeft een eigen kamertje.
    Ik ken ook mensen die dat niet deden, en dat kind wil nu nog steeds bij de ouders slapen...
     
  2. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Ik ga het zeker de eerste 6 maanden in mijn kamer laten slapen en daarna wil ik het langzamerhand naar zijn/haar eigen kamer laten slapen.
    Ik vind het zo hard om het gelijk in een eigen kamertje te laten slapen het heeft 9 maanden in je buik gezetten en daarna gelijk zo alleen nee dat vind ik niks.
     
  3. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik ben van plan het meteen in het eigen kamertje te laten slapen. Ik wil inderdaad niet iets aanleren wat moeilijk weer is af te leren. Ik hoor wel vaker dat de overgang naar de eigen kamer wat moeizaam kan zijn.
    En daarbij hebben we geen plaats op onze kamer voor een extra bedje, en in ons bed vind ik eng (dit wordt ook afgeraden.
    Maar uiteraard is dit ieders eigen keuze.
     
  4. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Wij hebben een wiegje op onze slaapkamer staan, en
    willen de kleine de eerst 3 a 4 maanden 's nachts op onze kamer
    zetten. Onze slaapkamer is groot genoeg, en ik denk dat ik dan
    ook zelf veel rustiger kan slapen.
    Anders blijf ik lopen naar de babykamer...ik ken mezelf!
     
  5. Ayla

    Ayla Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ik heb allebei mijn kinderen in de eerste maanden bij mij op de kamer gehad, in een wiegje naast mn bed de oudste sliep ook vaak bij me maar dat deed de 2de niet echt. Vaak zeggen moeders dat ze hun kind gelijk in hun eigen kamer leggen maar dat gaat bijna nooit door, stel je eens voor je hebt dat kind 9 mnd in je meegedragen en dan denk je dat je het meteen in zijn eigen kamer kan leggen... nee hoor ;) Bovendien is het voo jouw rustiger en makkerlijke met de borstvoeding, dus een klein wiegje (zon rieten mandje of zo) naast je bed en na een aantal maanden eens kijken of jij het aan kan om hem of haar alleen te laten slapen ;) Je kind went trouwens nergens aan hoor, is hij niet 9 mnd gewend om in je buik te zitten langzaam afbouwen kan dan echt geen kwaad, je kunt je kind in het eerste half jaar absoluut niet verwennen. Geniet er lekker van want voor je het weet mag je ze niet eens meer instoppen s'avonds.
     
  6. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.251
    113
    Die van ons gaat meteen lekker op zijn eigen kamer hoor, die is trouwens vlak bij onze slaapkamer dus we kunnen hem in onze kamer gewoon horen.


    Groetjes
     
  7. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Wij hebben onze dochter alleen de 1e nacht bij ons laten slapen.
    We vonden het nog te eng om haar in haar eigen bedje te laten slapen.
    Met je 1e heb je nog helemaal geen ervaring.
    Daarna heeft ze gelijk in haar eigen bedje geslapen en dat is heel goed gegaan.
    Die kleintjes worden ook snel wakker als ze naast je liggen. Dat hebben wij gemerkt toen we naar Center Parcs gingen.
    Wij gaan natuurlijk later slapen dan zij en dan wordt ze gewoon wakker als jij in die kamer aan het rommelen bent.
    Ik vind het prettig dat ze gelijk aan haar eigen kamertje gewend is.
    Hoef je ook niks af te leren ;)
     
  8. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    wij hebben geen keuze... we hebben een klein huisje met 1 slaapkamer dus de kleine gaat lekker bij ons op de kamer... mijn moeder heeft dit met haar kinderen ook gedaan... en toen mn moeder ons zei dat we in onze eigen kamer gingen slapen.. deden we dat... mama's wil is wet... en ik denk dat elk kind liever naast mama wilt slapen.. geeft een veilig gevoel.. dit wilde ik zelfs nog toen ik 11 was.. en toen sliep ik toch al zo'n 10 jaar in mn eigen kamer ;)
     
  9. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Wij laten de kleine ook eerst in een wiegje bij ons op de kamer slapen. Dit geeft voor beide ook wat meer rust met het geven van bv. En we zien wel hoe lang dit handig is. Ikzelf denk aan een paar weken.
     
  10. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    Het is de bedoeling dat ze eerst even bij ons op de slaapkamer komt, ( zoals aanbevolen word hier )
    uiteraard in een eigen wiegje, en nooit bij ons in bed.
     
  11. Panda

    Panda Fanatiek lid

    6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Wij hebben niet echt de keus want we hebben maar 1 slaapkamer :D en om de kleine nou in de woonkamer te leggen... ;) Dat betekent wel dat we begin volgend jaar uit gaan kijken naar een wat groter huis want hij/zij kan natuurlijk niet heel lang zonder eigen kamertje.
     
  12. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Wij hebben toevallig een groter huis gevonden voor de bevalling dus krijgt de kleine vanaf dag 1 haar eigen kamer. Had ik in het oude huis moeten bevallen hadden we ook geen keus gehad en had de kleine bij ons op de kamer gemoeten!
     
  13. Niet meer actief

    Lekker bij ons op de kamer hoor...

    Bij mij eerste ook gedaan en die sliep ook nog eens HEEL vaak IN mijn bed....nu ze ouder is heb ik helemaal geen problemen met haar met slapen, want het ligt maar net aan hoe je het zelf aanpakt en hoe consequent je bent.


    En inderdaad, wat een andere moeder al zei...van de voornemens van het pasgeboren baby'tje meteen op een eigen kamer komt vaak weinig terecht ;)

    Trouwens, hoe denk je dat ze het in de bush of de rimboe doen of in ander landen? Baby slaapt daar gewoon in bed met ouders..en hangt ook nog de hele dag in een draagdoek tegen moeder aan..het is onnatuurlijk om zo'n klein, hulpeloos wezentje meteen weg te leggen terwijl die 9 maanden bij je in de buik heeft gezeten..
    Nee, niks voor mij.

    Na 6 maanden kun je het langzamerhand eens op gaan pakken...want zo'n kleine baby kan absoluut niet verwend worden...
    Maar dit is mijn mening natuurlijk...ieder zijn ding :)
     
  14. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ben ook van plan de baby eerst bij ons op de kamer te leggen. Moet er nog eerst wel van komen natuurlijk!
     
  15. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Lekker in het eigen babykamertje.... hebben we met onze eerste ook gedaan en ging prima! Ze was meteen gewend aan dr eigen kamer en verder geen probleempjes meegehad.. ging prima!!!
    Denk dat er weinig negatiefs aan allebei de oplossingen is, maar dat het gewoon een persoonlijke keuze is.... en wij hebben dus de vorige keer en nu ook weer gewoon gekozen om ons kindje in de babykamer te laten slapen
     
  16. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    @suusje, denk inderdaad dat het meer om ons eigen gevoel gaat dan om ddat van de baby. Volgens mij maakt het voor het kindje niet zoveel uit. Dus gewoon doen wat je zelf het prettigst vindt, toch?!
     
  17. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    ja toch...vind ik ook ;)
     
  18. Kitty

    Kitty Actief lid

    10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Ik kijk ernaar uit om dat kleintje in zijn eigen kamer te kunnen leggen. Dat is het enige dat het kamertje nog mist: de belangrijkste inhoud !!

    Heb het zowieso moeilijk met babysitkidneren op de kamer, ik luister altijd naar die ademhaling en word er gek van. Wie weet, ook bij de onze !

    En idd, dit is heel persoonlijk. De kleine moet niets afleren, maar ik denk de ouders wel. Daarom liever meteen de kamer in.

    Liefs
    Kitty
     
  19. charissa1979

    charissa1979 Fanatiek lid

    19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ons kleintje komt eerst bij ons op de kamer, ik wil borstvoeding geven en vind het zelf ook prettiger.
    Denk dat we na een half jaar wel proberen op de eigen kamer.
    Maar duurt nog zo'n tijdje voordat de baby er is dat ik nog wel van gedachten kan veranderen ;)
     
  20. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Wij willen de kleine strax ook op zijn/haar eigen kamertje leggen....
     

Deel Deze Pagina