blaasontsteking?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door inkidinkidoe, 10 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inkidinkidoe

23 nov 2008
    66
    0
    0
    Juf
    Linne
    Wie heeft hier blaasontsteking gehad en wat waren je klachten?
    Ik voel me namelijk behoorlijk beroerd en kan snachts niet slapen van de buikpijn. Soms is mijn buik ook echt hard en als ik ga plassen dan voel ik een enorme druk zonder dat er veel komt...

Mijn huisarts heeft pas weer donderdag tijd voor een afspraak (lang leve nederland...) dus ik wilde vanavond naar de huisartsenpost gaan. (als ik tenminste een afspraak geritselt krijg...)

Hoe gevaarlijk is blaasontsteking? Vooral ook met betrekking tot de baby?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb al 2 en een halve week blaasontsteking, klachten: harde buiken als ik moet plassen, s'morgens een branderig gevoel bij het plassen en ik moet echt een halve liter drinken wil het op gang komen in de ochtend.

ik heb nu mijn 2e antibiotica kuur achter de rug, de derde krijg ik als de uitslag vd kweek er is, ze zijn nu aan het onderzoeken welke bacterie dit veroorzaakt zodat ze gericht kunnen behandelen.

doorlopen met een blaasontsteking kan een nierbekkenontsteking veroorzaken en dat kan weer vroegtijdig weeen veroorzaken.

dus lekker gaan vanavond met een potje urine. ik denk eigenlijk dat ze aangeven dat ochtendurine het beste te onderzoeken is maar als je het flink te pakken hebt dan zal het ook met avondurine lukken.

3. inkidinkidoe

23 nov 2008
    66
    0
    0
    Juf
    Linne
    dank je wel voor je reactie. Ik heb gebeld, mijn potje ingeleverd en een kuur amoxicicilline gekregen. Met de mededeling dat ik 'goed op moest letten of ik nog leven bleef voelen'... :confused:

Hoe zit dat? is het dan gevaarlijk om medicijnen te slikken? Moet ik daar echt zorgen om maken? Ik vind het maar eng...

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

amoxicilline heb ik ook gehad, en niet met die mededeling, beetje vreemd dat ze dat erbij zeggen, maar alles is nog goed met mijn meisje en dat na 2 kuren, amoxicilline wordt het meest voorgeschreven tijdens de zwangerschap zei mijn vk omdat dat het veiligst is. Dus ik zou me niet te druk maken en misschien de komende 5 dagen (als je een kuur voor 5 dagen hebt) extra op je beebje letten. maar je hoeft je beeb pas elke dag te voelen vanaf week 28 ;) maar bij twijfel altijd bellen natuurlijk, succes en beterschap!

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb net een hele heftige blaas ontsteking gehad.
    Ik zit zoals je ziet in het prille begin van de zwangerschap en ik heb iik amoxicilline gehad.
    Heeft bij mij goed gehopen, na een dag slikken waren de meeste klachten al weg.

Beterschap en ik zou me niet te veel zorgen maken! Het hoort er bij een deze medicijnen kunnen geen kwaat voor je kindje!

Deel Deze Pagina