wie weet iets lekkers om te bakken in het weekend ? ;-p

Discussie in 'De lounge' gestart door Bolly, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Het is zoooo simpel.
    Je neemt diepvries spinazi en laat dit ontdooien (niet opwarmen, gewoon laten ontdooien)
    Dit meng je met fijngesneden feta en fijngesneden salami(gewoon het broodbeleg, niet de droge worst;))
    En dit mengseltje rol je in bladerdeeg.
    10-15min in de oven 200/220 (uiteraard langer of korter afhankelijk van wat voor oven je hebt)

Jumjummmm

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Wij maken soms Brownies en dan maken we er zelf vanillepudding bij (van die kookpudding maar daar doe ik dan zelf nog een vanillestokje bij door) en stoofpeertjes.

Stukje brownie op het bordje beetje pudding ernaast en een lekker stoofpeertje erbij

3. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    chocolade lava cakejes....Hmmmmm, heerlijk met slagroom en slagroomijs!

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Herfstcake! (oke oke, het is winter ;))
    Oh zooo lekker, met peer, walnoten, bitterkoekjes en amaretto, het water loopt me nu al in de mond!

5. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    * gaat hier niet meer kijken*

kwijl.

6. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    zit hier enorm te watertanden van al dat lekkers..

dit weekend maak ik (oa) filodeeghapjes met pistachenootjes en honing. Ben benieuwd nog nooit gemaakt.;)

7. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113

Dank je!
    Dit komt hier binnenkort op tafel:D

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Monchoutaart, of appelcake.
    Gewoon cakebeslag, maar dan met partjes appel, die je er in zet.
    Beetje suiker, kaneel en citroenaroma erover...

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

baklava maken.. Of appel of kersenflappen.

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Kwarktaart met een twist!
    gewoon naturelle kwarktaart met een bodem van lange vingers, door de kwark wat witte chocoladeschaafsel en kokosschaafsel en een bakje met (diepvries/ verse) frambozen. MMMMMMM!!!!

11. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    hartig is toch ook lekker??
    scampi's met knoflook, olijven en chamignons roerbakken..hmmmmmmmmmmmmmmmmmm

12. muis26

muis26 Fanatiek lid

ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh daar heb ik ook zin in...... hmmmmmmmmmmmmmmmmmm die geur alleen al!!! :$:$:$:D

13. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    whahahaha nou hoppa naar t winkeltje!! heeeerlijk. heb er ook zin in.. jammie
    kan ik wel weer es ff maken.

14. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    zo meiden wat een antwoorden ihihi genoeg keuze dus ,, ik ga nu even allleeeeeeeeeee berichtjes door lezen en dan kies ik iets ..

brownies vind ik ook erg lekker klinken heb ik al in tijden nietmeer gemaakt, weet je wat heerlijk er door heen is even een eetlepel rum erdoor heen, nootjes of tukjes gember .. uuuu krijg smakkende modn van hahaha

nou even door lezen hoor :D

15. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland

oo heel makelijk,

neem een stuk of 4 a 5 stevige grote appel en het lekkerste is een beetje zure appels.. in stukjes doen in een over schaal. zeg 50 a 100 gram boter laten smelten ( je moet even kijken wat jullie het lekkerste vinden ook kwa suiker gebruik donkere basterdsuiker maar lichte kan ook zeg twee eetlepels maar even proeven en proberen dus hoe jullie smaakt is ) havermout en meel

even de droge en gesmolten boter door elkaar heen halen en het moeten kruimige deeg worden lekker prokjes / kruimelig achtig ( havermout en meel dus op gevoel erin doen ). even over de de appeltjes een doen beetje aan drukken, en in de oven maar 200 graden voor 20 minuten.. kijk even na 20 minuten of de boven laag al beetje bruin is zo niet even nog 5 a 10 minuten erbij.. makkelijk zo te maken en voor het eten in de oven doen wallaaa een warm toetje en heerlijk met een bolletje ijssssss

groets

16. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    oh dus gewoon havermout en meel gebruiken, nou bedankt ga dat eens proberen. ff receptje knippen en plakken. Mijn dank!:)

17. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland

rrrrrrrrrrrrrrrrrr lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr:D:D:D:D:D,

nou zeg genoeg ideeën het probleem is dat ik alles lekker vind klinken ihiihih ben niet zo van de hartige dingen maar probeer alles behalve spinazie dingen ihihihi

18. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland

yep inderdaad ,, en dan de boter en suiker door heen zo makkelijk is het eigenlijk,, je kan het vaak in oude boekjes vinden echt een oma receptje, je kan ook nog extra wat kaneel poeder over de appeltjes doen voor extra smaak :D:D

groets

19. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    jammie, gaat ik zeker proberen!!:)

20. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Nou heb hem gebakken hoor, had alleen teveel boter gedaan en moest dus ook weer meer meel gebruiken, maar hij was verukkelijk!!:)
    wat is het bij jou geworden?

Deel Deze Pagina