Harde ontlasting

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Baby09, 24 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ik heb de laatste week nogal last van harde ontlasting. Ik ga wel gewoon elke dag. Nu heb ik alleen door het veelvoudig persen last van mijn lies. Niet continu maar wel als ik op de wc zit en daarna. Heb nu ook al 2x zo een pijn gehad aan mijn lies alsof er een spier klem zat. Iemand die dit herkent? Want van google word je niet vrolijk :(

2. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    beter niet hard drukken lijkt me?! ALs je pijn hebt ben je al te ver? Ik heb ook wel eens ooit harde ontlasting, alsof je een tennisbal of zo moet uit poepen... niet fijn... maar zo hard duwen lijkt me niet goed.... ivm druk ed die je zet? als je je zorgen maakt zou ik je vk gewoon ff bellen..

3. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Inderdaad niet te hard persen, daar kun je ook (vooral nu) makkelijk aambeien van krijgen.

En veel vezels eten!

En rozijnen en dat soort dingen.. dat stimuleert je darmen waardoor de ontlasting een stuk minder hard wordt!

4. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Even naar de Tuinen gaan, daar Manna-vijgensiroop halen en een aangegeven dosis gebruiken. Morgen kun je gegarandeerd naar het toilet zonder pijn.

5. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Roosvicee laxo kan werken en veel vezels eten en water drinken.

6. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sowieso veel drinken, dat wil helpen, en kiwi of verse sinaasappelsap helpt bij mij vaak om het wat zachter te krijgen, net als druiven

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Vraag lactulosi aan je ha.

Van de ha kreeg ik forlax, dat doet dus totaal niets.

In het ziekenhuis kreeg ik telkens lactulosi, dat maakt je ontlasting soepel met een vettig laagje zodat je niet zo hoeft te persen......

Hier een aambei die naar buiten komt, :(

Wat jij beschrijft heb ik in mijn rug en onder mijn borsten. Dat is een zenuw die klem komt te zitten. ALles is zo verweekt nu, zenuwen die klem komen te zitten zorgen voor helse stekende pijnen. Bv als je een bepaalde beweging maakt. Alsof er een mes door je huid heen gaat.

Denk dat jij met persen een zenuw afknelt.

Dus zorgen voor dunne zachte ontlasting zou t beste zijn..

Maarre..ik ben geen arts, haha, dus zou even langs de ha gaan en je probleem uitleggen.

8. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Dit heb ik ook gehad en ik ben ervoor naar de huisarts gegaan. Hij heeft me Psylliumvezels voorgeschreven, het helpt alleen helemaal niet waardoor ik ermee gestopt ben.
    De stoelgang gaat nu goed maar dat komt denk ik voornamelijk omdat ik veel water en sappen ben gaan drinken.
    Ik zou even een afspraak maken bij de huisarts, dan kan hij je wat voorschrijven.

Deel Deze Pagina