Ik zat te lezen in het 'kletsen tijdens het eten'-topic en las daar dat iemand schreef dat zij was opgegroeid met avondeten met bord op schoot voor de tv (net als ik). Dat wekte bij mij de vraag: hoe doen jullie het? Eten jullie altijd elke maaltijd netjes aan tafel? Of toch ook geregeld bord op schoot bij de tv?
Nu eet ik nog regelmatig op de bank voor de TV.. ben toch maar alleen en zoonlief heeft het nu nog niet zo door Maar straks gaan we zeker elke avond aan tafel eten!
Wij eten bijna nooit aan de tafel. De kinderen zitten met een krukje aan de kleine tafel en wij op de bank. Vinden we toch fijner eten. We hebben het wel vaker gedaan wel aan de tafel eten maar na een week zitten we weer gewoon op de bank.
Sinds onze dochter er is altijd aan tafel, voorheen altijd met het bord op schoot. En als ze om wat voor reden niet mee-eet ook weer met het bord op schoot
Wij eten aan tafel 9 van de 10 keer. Alleen op zaterdag eten we meestal op de bank, dan eten we toch makkelijk, of als we pizza bestellen, dan eten we ook op de bank. Voordat wij vorig jaar onze benedenverdieping gingen verbouwen, aten we altijd met het bord voor de TV. Maar sindsdien eigenlijk altijd aan tafel, is gezelliger, we eten rustiger enz.
Zal zelf ook even antwoorden Wij hebben een tijd gehad dat we eigenlijk altijd met ons bord op schoot op de bank belandden, maar ik merkte dat ik dan gewoon niet lekker at. Nu we elke maaltijd echt aan tafel eten (dus ook ontbijt en lunch met een volle tafel met beleg enzo) merk ik dat ik veel prettiger en rustiger en vooral bewuster eet en zo houden we dat ongemerkt toch al weer een paar maanden braaf vol. Heerlijk! Sinds Sil goed kan lopen is zijn hobby overigens ook geworden om te helpen met tafel dekken en afruimen, dus daar profiteren we dan ook maar flink van
Haha volgens mij bedoel je mij! Ik ben inderdaad opgegroeid met het avondeten met een bord op schoot voor de tv. Als wij bij mijn ouders eten, is het nog steeds zo. Alleen als we in de zomer daar eten, eten we buiten aan tafel. Zodra vriend en ik destijds zijn gaan samenwonen ben ik gaan eten aan de eettafel. Niet als kritiek naar mijn ouders toe bedoeld, maar gezellig aan de eettafel eten is zoveel gezelliger! Wij eten af en toe ook wel met bord op schoot voor de tv hoor, als we friet eten, of als ik alleen eet. Maar over het algemeen altijd aan tafel. Kan me bij wijze van al helemaal verheugen om straks met een kleintje aan tafel te zitten!
Vriendlief en ik zijn allebei van huis uit gewend om aan tafel te eten. Dat doen we nu dus ook. Uiteraard zijn er soms uitzonderingen; een patatje of pizza eten we nog wel eens voor de televisie. Maar dat gebeurt dan misschien 1x per week ofzo.... Vrienden van ons, eigenlijk alle vrienden wel, eten ook met het bord op schoot voor de televisie. Ik vind het heel erg belangrijk om ook samen een "eetmoment" te hebben aan de tafel. Het eet gemakkelijker en geeft ook wat ruimte om, onder het genot van een lekker bord eten, gezamenlijk de dag door te nemen. Als we straks (een) kind(eren) hebben, dan zullen we deze gewoonte zeker voortzetten
Altijd aan tafel. Ik kan echt niet met een bord op schoot eten. Ik zet de kinderen zelfs al aan tafel als ik ga koken. Gezellig erbij. ( tafel staat bij de keuken, woonkeuken idee) Krijgen ze lekker wat fruit en kletsen we wat. Isabella helpt af en toe mee.
Wij eten ook aan de eettafel. Als ik 's middags een broodje maak, eet ik die op de ban op. Ik ga niet de hele tafel dekken voor mezelf Op zondag willen we wel eens lui doen en eten we lekker op de bank. Maar avond eten eigenlijk altijd aan tafel.
-s´middags warme hoofdmaaltijd eten we allemaal samen aan de eettafel -s´avonds eten we gesplitst de kinderen tegen 19:30 samen aan de eettafel en wij eten om 22:00 samen voor de tv (wel een lichte maaltijd)
ik ben ook van huis uit gewend met bord op schoot bij de tv te eten. mannetje niet,altijd aan tafel. Wij eten nu zelf alleen avondeten aan tafel, en dochterlief moet met brood in de kinderstoel als ze hagelslag/vlokken op brood heeft.(voor de rotzooi) ohja en op zaterdag eten we savonds altijd iets van broodjes o.i.d. dus ook op de bank.
meestal aan tafel, maar soms wel bord op schoot en dochtertje op kleine stoeltje aan tafeltje bij de bank. Zijn we gaan doen sinds zij er is. voorheen ook geregeld bord op schoot. Denk toen 50/50 en nu 90/10 voor de tafel ; )
Was een tijdje terug al een topic over. Ik was toen hogelijk verbaasd over hoeveel mensen op de bank eten. Dat heb ik volgens mij al 15 jaar niet meer gedaan Ook niet toen ik nog alleen woonde trouwens. Vind het onhandig en zonde van de bank als je knoeit.
wij eten hooguit 1x per maand op de bank. voor de rest altijd aan tafel in de keuken waar we ook een tv hebben.
In principe eten we altijd aan tafel, zowel ontbijt, lunch als avondeten. Uitzondering is dat we wel eens frietjes of pizza voor bij de tv eten. Maar dan eigenlijk alleen als er meerdere mensen blijven eten op dat moment. Met z'n 4-tjes zitten we eigenlijk altijd aan tafel.