wie weet iets tegen stress?

Discussie in 'De lounge' gestart door odet, 25 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Idd een schoonmaakster of een duidelijke afspraak met je partner. Waardoor hij in het weekend op de kinderen let, en jij heeft rustig je gang kan gaan. Knap dat je er wat mee gedaan hebt.

2. odet

odet Niet meer actief

ja, een schoonmaakster, daar heb ik ook al aan gedacht.
    maar ik vindt het een beetje krom, ik ben de hele dag thuis (werk niet, doe wel de administratie van mijn man, die is zelfstandige) en dan moet ik nog iemand gaan betalen om mijn huishouden te doen.....
    dat ga ik maar niet doen, al is het alleen al voor mijn eigen gevoel hahaha.
    vandaag ook niet veel gedaan, alleen de was gedaan en de vaatwasser.
    daarna terrasje gedaan.
    moet morgen echt weer aan de gang, maar het heeft me wel 2 minder stressvolle dagen opgeleverd.
    denk dat ik toch echt vaker pauze voor mezelf moet inlassen

3. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    meid je bent goed bezig en nu zo doorgaan.

Ik herken het helemaal, ik was toen ukkie 2 er net was en toen ik weer aan het werk ging ook snel gestresst omdat ik het huis schoon wilde en daarnaast nog administratie voor eigen praktijk wilde doen (en ook nog weleens zou willen relaxen)

Toen ik mijn verwachtingen van mezelf bijstelde en soms een keer niets deed als beide ukkies sliepen merkte ik dat ik me beter voelde. Ik denk ook altijd: moet nog stofzuigen, moet nog kindje in bad doen, moet nog eten koken, moet nog ..... 1001 dingen doen.
    En als ik denk: ik ruim alleen de vaatwasser in en uit en kook eten vandaag, de rest wat ik doe is meegenomen. Dan voel ik me veel relaxter en doe ik vaak meer.

Inmiddels heb ik mijn draai wel gevonden en kan ik makkelijker dingen laten liggen. Dat scheelt zoveel.

Als ik het financieel zou kunnen zou ik zeker een schoonmaakster nemen (nu dus even niet ;) )
    Al is het maar voor 1x per week de badkamer en keuken en de vloeren 1x goed nat doen... dan is het ook makkelijker bijhouden.

Voor mij werkt het trouwens ook goed om dingen in huis op een vaste dag te doen. bijvb elke woensdag bedden verschonen.

heel veel suc6 ermee

4. odet

odet Niet meer actief

de bedden doe ik ook op een vaste dag (vindt ik wel belangrijk)

ik heb nu echt eens een paar dgn niks gedaan (alleen wat echt moest) en het bevalt me (en de kids ook volgens mij) goed.
    ben weer wat rustiger en de kids zijn niet zo "vervelend" omdat ik nu meer tijd met ze door kan brenegen om te spelen.
    die klagen dus niet haahaha.
    maar ik moet morgen echt weer aan de gang.

bedankt voor de tips.
    ik heb er echt wat aan gehad (en nog steeds)

5. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik heb niet echt tips omdat ik (nog) geen kinderen heb en me dus moeilijk in jouw situatie kan verplaatsen.

Maar nu ik dit heb gelezen wil ik zeggen dat ik het echt knap van je vind dat je de tips ook echt uitprobeert. En super natuurlijk dat het werkt!

6. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

6 jun 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
    Hier ook best een strijd geweest om een ritme te krijgen met het huishouden en stress, en dit willen en dat en ook dat moet nog....
    Idd vaste tijd dingen doen.
    bv, ma.och. boven poetsen/stofzuig en afwas. wo ocht. beneden uitgebreid. Papa legt de kids op bed en kan ik iedere avond stofzuigen en doekkie over de kast/bank etc. En als ik savonds ga douche doe ik 1x in de week de badkamer gelijk.
    Papa doet hier wel meestal de was savonds (das zó fijn!)
    Voor ons werk het heel goed de vaste tijden
    succes

Deel Deze Pagina