Wie weet iets van verkeersregels?

Discussie in 'De lounge' gestart door Renate28, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Hoi, ik heb een vraagje en hoop dat iemand mij hierop antwoord kan geven. Komt íe:

als je niet herkenbaar kan zien dat iets een stoep is, doordat het gelijk loopt met de weg....en er staat geen verkeersbord dat je er niet mag parkeren....mag je daar dan parkeren?

2. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    als er geen verkeersbord staat dan mag je er gewoon parkeren,
    hoe de stoep er verder uitziet doet er helemaal niet toe, puur alleen of er een niet-parkeren-bord staat, als dat niet zo is, mag je er staan ;)

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Maar ik bedoel dan niet langs de kant van de weg, maar OP de plek van wat volgens mij een stoep moet voorstellen, maar dat weet ik niet zeker.....

4. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    dan weet ik het niet zo zeker of het mag Renate, op een stoep mag je toch nooit parkeren?
    ik ben bang dat ik je dan niet goed antwoord kan geven

5. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    Als het een stoep is mag je er niet parkeren

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ja, zo zit ik dus ook....ik weet dat je nooit op een stoep mag parkeren. Maar hoe herken je nou precies of het een stoep is of niet.

Het gaat om een straat waar allebei de kanten er PRECIES hetzelfde uitzien (zonder verhoging van een stoep naast de weg), met maar een klein verschilletje. En dat is dat aan de ene kant zo hier en daar een tegeltje ligt met een P erop. En aan de andere kant niet.

Op beide kanten wordt er geparkeerd. Maar nu blijkt dat dat aan de kant zonder de p-tjes niet mag.

Maar moet dat dan niet staan aangegeven? En als het een stoep betreft, wat zijn dan de kenmerken van een stoep?

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    als het bestraat is met stoeptegels dan is het toch een stoep?

groetjes anita

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Het heeft dezelfde type steentjes als de weg.

9. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    ik denk dat je de straat met alles er op en er aan als 1 situatie moet zien, er zijn dus speciaal parkeerplaatsen gemaakt met een P,
    dus dan mag je op overige plaatsen niet parkeren, dat hoeven ze nergens aan te geven omdat de algemene regel is: niet op de stoep parkeren
    kenmerken van een stoep: ik zou het niet weten, de tegels?
    whahhahaha wat een gedoe joh, ik typ maar neer wat ik denk hoor meid :)

10. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    Wat ik kon vinden is dit:

Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV)
    Artikel 24 | RVV, Hoofdstuk 2, Paragraaf 10
    1.
    De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:

a.
    bij een kruispunt op een afstand van minder dan vijf meter daarvan;

b.
    voor een inrit of een uitrit;

c.
    buiten de bebouwde kom op de rijbaan van een voorrangsweg;

d.
    op een parkeergelegenheid:

1°.
    voor zover zijn voertuig niet behoort tot de op het bord of op het onderbord aangegeven voertuigcategorie of groep voertuigen;

2°.
    op een andere wijze dan op het bord of op het onderbord is aangegeven;

3°.
    op dagen of uren waarop dit blijkens het onderbord is verboden;

e.
    langs een gele onderbroken streep;

f.
    op een gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen;

g.
    op een parkeerplaats voor vergunninghouders, aangeduid door verkeersbord E9 van bijlage I, indien voor zijn voertuig geen vergunning tot parkeren op die plaats is verleend.

2.
    Indien onder de verkeersborden E4 tot en met E8, E12 en E13 van bijlage 1, op een onderbord dagen of uren zijn vermeld, gelden de uit het bord of onderbord voortvloeiende geboden of verboden slechts gedurende de aangegeven dagen of uren.

3.
    De bestuurder mag zijn voertuig niet dubbel parkeren.

4.
    Indien een parkeergelegenheid, aangeduid met een van de verkeersborden E 4 tot en met E 13 van bijlage 1, is voorzien van parkeervakken, mag slechts in die vakken worden geparkeerd.

hier heb je ook niet zoveel aan :(

11. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Moeilijk te zeggen zonder de verkeerssituatie te kunnen zien... Gaat het stuk over in een echte duidelijke stoep? Dan zal dit vast ook wel een stoep zijn. Als voetgangers anders geen kant meer op kunnen zal het ongetwijfeld verboden te parkeren zijn. Maar wel stom van de gemeente dat ze dat niet iets duidelijker laten aangeven!

12. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV)
    Artikel 46 | RVV, Hoofdstuk 2, Paragraaf 17
    1.
    Het is bestuurders van een motorvoertuig verboden binnen een erf te parkeren anders dan op parkeerplaatsen die als zodanig zijn aangeduid of aangegeven.

2.
    Indien het erf tevens is aangeduid als parkeerschijf-zone, is ten aanzien van het parkeren van voertuigen artikel 25 van toepassing.

13. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Pffff, ingewikkeld allemaal hoor!

14. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Heb je een foto?
    Waar een p staat mag je parkeren..Is het misschien een erf?
    Als ik zo je beschrijving lees kon dat wel eens zo zijn..En in een erf mag je alleen parkeren daar waar een P staat...Je mag hier ook niet harder dan 15km/pu

15. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    is het in een woonwijk?

16. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Wij wonen in een woonerf. De zogenaamde stoep (met zelfde tegels als de straat) wordt gebruikt voor plantenbakken, maar sommige buren parkeren hun auto voor hun huis. Op de stoep dus. En er staan hier geen P-tjes of verboden parkeren-bordjes. Er wordt nooit iets van gezegd.

17. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik dacht dat je binnen een woonerf alleen mag parkeren op plaatsen die daarvoor worden aanwezen, dus of met P tegel of met parkeervakken. Buiten die vakken mag je niet parkeren.

18. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Aha! Dan zou dat het misschien eens kunnen zijn! Het is inderdaad een woonerf.

19. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Daar mag je dus alleen parkeren op de daarvoor bestemde gedeeltes aangegeven met een P....
    Heb je geen rijbewijs?

20. dianapols

dianapols Lid

15 feb 2007
    57
    0
    0
    ADL-assistente
    Krimpen aan den IJssel
    Wij wonen ook in een woonerf en iedereen pakeert op de 'stoep'.
    Hier en daar ligt geloof ik wel een tegel met een 'P' maar dat zijn er hooguit 10 terwijl er 's avonds wel een stuk of 100 auto's staan.
    In onze wijk is het heel gewoon en zijn er ook geen andere mogelijkheden.

Groetjes,
    Diana

Deel Deze Pagina