10 km per uur (stapvoets). Volgens de wet is dit 8 km/uur (gedoogbeleid van de politie tot 12 km/uur).
Inderdaad stapvoets rijden. Nou.. dat lapt menigeen hier aan zijn laars jammergenoeg, soms wilde ik wel es een dagje boetes uitdelen! Ik vind het trouwens ook jammer dat iedereen hier op de stoep parkeert.. maakt het uitzicht van de straat minder mooi.. maar ja.. ga niet klikken bij de gemeente ofzo.
Proef ik sarcasme of is dit serieus? Ik heb al 10 jaar mijn rijbewijs. Nou, ik zal de situatie precies proberen uit te leggen. Komt íe... Het gaat om een straat in een woonwijk. In het begin van de straat staat een bord: woonerf. Verder staan er nergens verkeersborden. De gehele straat is bedekt met klinkertjes. Zowel de weg als de stoep. Aan beide kanten van de weg liggen steentjes die iets langer zijn en overdwars liggen. Dit om de zijkanten van de weg aan te geven. Daarnaast liggen aan beide kanten van de weg dezelfde klinkertjes, maar dan in een iets andere kleur. Dat is dus niet de weg. Aan de linkerkant liggen er tegels met een P verspreid over de lengte van de straat. Als je daar je auto parkeert blijft er naast de auto's nog ruimte over om te lopen. Op de p's wordt geparkeerd. Aan de rechterkant is de situatie precies hetzelfde, maar dan zonder letter P. Ook hier wordt geparkeerd. Er is hiernaast GEEN ruimte over om naast de auto's te lopen. Ik neem aan dat dat dus eigenlijk niet mag, omdat het een woonerf betreft en je alleen mag parkeren op de daarvoor aangegeven plaatsen. (aan de kant met de letter P dus) Nu woon ik dus in deze (nieuwbouw)straat en heb ik de volgende vraag. Bij het kopen van ons huis hebben we getekend voor 1,5 parkeerplek. Er staan 16 huizen in ons blok, dus zouden er 24 parkeerplekken moeten zijn. Er zijn er 17. Mensen uit naastliggende straten parkeren hier ook, want zij komen zelf ruimte tekort. Wij nu dus ook. De mensen uit de huizen die (sinds kort) tegenover ons blok zijn komen te wonen, hebben bij de gemeente geklaagd dat er auto's voor hun huis worden geparkeerd. Nu hebben we een brief gekregen waarin wordt aangegeven dat het niet mag, op straffe van een boete. Als je nu een bekeuring zou krijgen, heeft bezwaar aantekenen dan zin? Kunnen we uberhaupt met z'n allen iets proberen om voor elkaar te krijgen? Want wij zijn het niet met het parkeerbeleid eens. Wat kunnen we doen? Weet iemand dit?
Ik zou dit navragen bij de gemeente Renate, wat een hachelijke situatie, je tekent voor 1,5 parkeerplek, maar je kan niet parkeren want er is te weinig plaats bij je gemeente moeten ze je zeker antwoord kunnen geven hierop, je kan met de hele buurt een soort brief opstellen dat het parkeerbeleid anders moet op jullie woonerf want dit is toch geen doen zo
dat je overburen klagen is natuurlijk niet meer dan terecht... maar als ik jou was.. zou ik OOK eens klagen bij de gemeente vraag me af of ze er wat aan kunnen doen maar echt kloppen doet het niet natuurlijk tenzij niet iedereen voor 1,5 parkeerplek getekend heeft.... maar een aantal voor 1 of geen parkeerplek en dat lijkt me niet heel waarschijnlijk toch? vooral niet als het geen afgesloten parkeervakken zijn waar iedereen zo maar in kan. en misschien zou je het eens bij de makelaar waar je het huis gekocht hebt kunnen navragen hoe het zit die zijn vaak wel thuis in dit soort dingen.