probleempje werk

Discussie in 'De lounge' gestart door kwebbel86, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik had een tijdje geleden gemeld dat het op het werk niet zo lekker liep. Ben naar een andere afdeling gegaan. Inmiddels daar ook huilen met de pet op :(
    Voornamelijk roddelen, achter mijn rug om, iedereen mekkert over iedereen.
    Ik kan bijv goed met collega A. opschieten. Is collega B of C in dezelfde ruimte dan trekt A haar smoel ook niet meer open. Erg lullig.

Heb erg last van mijn hormonen, ik transpireer dus. Nu heeft een collega voorzichtig gemeld dat ze het rook. Begrijpelijk. Ze meld er wel meteen bij dat alle bewoners het vervelend vinden en dat "iedereen vindt dat..." Niemand zegt het! Iedereen weet van mijn hormonen en ze blijven er over zeiken.

Ik hoefde volgens collega niet op te schrijven welke bewoner ontlasting heeft gehad. Andere collega's noteren het ook?? Waarom ik niet? Wat als de arts het wil weten ivm obstipatie? Nee, was niet nodig. Weer gaat het de afd over, ooo wat dom van mij zeg.

Er is een communicatiemap waarin alle foutjes worden genoteerd. Erg negatief. Teamleider waait met alle winden mee. Is heel vriendelijk maar lult net zo hard achter je rug om mee met een ander.
    Praktijkopleider heeft vriendinnetjes op div afdelingen, die mogen eerst een opleiding volgen.

Ze denken dat ik dom ben (ik voel het!!) want ze stellen vragen alsof ik een kleuter ben. Vanavond vroeg een collega of bewoner A medicijnen moest. Ik zei: nee die zijn een week geleden gestopt. Zie ik in mijn ooghoek dat ze toch nog ff gaat checken :x

Ben ff op, weet niet wat ik moet doen :(
    Lucht wel ff op. Ik ga proberen te slapen.

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wat vervelend zeg.. Is er niet iemand hoger geplaatst aan wie je dit voor kunt leggen? Dit lijkt mij geen werkbare situatie..

3. kwebbel86

Ja dan moet ik naar haar manager (van de teamleider), zij is er voorstander van om eerst op de werkvloer uit te praten.

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb geen tips voor je, maar jeetje wat lijkt me dit vervelend. Kinderachtig gedoe.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Wat ontzettend vervelend voor je dat het niet lekker gaat en je je zo ongelukkig voelt op het werk. Ik snp wel dat je het niet ziet zitten. Maar ik hoor ook een heleboel aannames in je verhaal, waarschijnlijk omdat je zo baalt en ongelukkig bent. Maar je vult wel allerlei gedachten in voor je collega's. Dat ze je vast dom vinden, dat ze over je roddelen, dat ze niet met je willen praten als je in de buurt bent, dat ze je met opzet verkeerde informatie geven. Ik zou doen wat de manager aangeeft, en het eerst proberen uit te praten op de werkvloer. En dan niet case by case gaan zeggen dat je toen vond dat ze hebben geprobeerd je erin te luizen, maar bespreek gewoon in het teamoverleg je gevoel. Dat je doodongelukkig bent. Dat je het idee hebt dat ze je niet als onderdeel van het team zien. Dat je het gevoel krijgt dat ze je dom vinden en niet voor vol aan zien. Het zal je nog eens verbazen hoe lief en begripvol mensen zijn als je je kwetsbaar en eerlijk opstelt, zonder aan te vallen of in de verdediging te schieten. En misschien willen je collega's je helemaal dit gevoel niet geven, en hebben ze er geen flauw benul van.

Ik zou zeggn, overleg met je teamleider dat je dit wilt doen, en doe het. Wat is het ergste dat je kan gebeuren? Je bent nu al ongelukkig en gekwetst, dus dat zit er al niet meer in. Als daarna blijkt dat je collega's het echt niet met je zien zitten, dan kun je altijd nog overleggen wat te doen.

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik sluit me aan bij het advies van Juul75. Ga het gesprek aan en blijf bij jezelf (ik heb het gevoel dat... ipv jij doet dit en dat).

Veel succes!

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Jeetje wat vervelend dat je je zo ongelukkig voelt op je werk zeg :(
    Ik denk dat Juul een heel goed advies geeft en sluit me daar bij aan.
    Hopelijk komen jij en je collega's hieruit zodat je weer met plezier naar je werk kunt gaan.
    Succes en sterkte!

8. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.172
    4.321
    113
    Even over het transpireren door hormonen. Wat echt helptde geur tegen te gaan is odorex depper. Kost vijf euro en beschermt je echt twee tot drie dagen tegen transpiratiegeur.

Verder heel vervelend hoe je behandelt wordt. Misschien helpt het als je van je afbijt? Je woordje klaar hebben staan. Als zij zien dat je onzeker bent wordt je een makkelijk doelwit. Wat betreft de roddels moet je niet mee praten als ze aan het roddelen zijn en proberen ene oor in, andere oor uit. Je bent daar om je werk te doen. En ook al weet je dat ze ook over jou roddelen, ze doen het over iedereen dus zu proberen er geen aandacht aan te schenken maar ook zeker niet mee praten als ze ovrr anderen roddelen.

9. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    oh jeetje zeg...
    eigenlijk word je gewoon gepest.

is het niet mogelijk om via de huisarts iets te krijgen voor het vele transpieren? ik denk dat het belangrijk is dat dat probleem in elk geval word opgelost.

wellicht dat de geur namelijk de aanzet is geweest.
    en natuurlijk is het het vervelendst voor jouw maar als ik een collega heb die niet fris ruikt zit ik daar liever ook niet bij.......(sorry)

waarschijnlijk is er 1 persoon de aanstichter en die jut de rest op en dan vinden ze het met zn allen heel erg grappig allemaal. ik ozu er proberen achter te komen wie dat is.

zorg ervoor dat je zelfverzekerd bent! met jouw valt niet te spotten. en pak ze maar aan!! spreek ze erop aan. en bijt van je af.

zoek anders eens op internet hoe je hier het beste mee om kan gaan want het is heel lastig.

diegene die het tegen je gezegd heeft over dat transpireren probeerd je waarschijnlijk te helpen, vind het heel lief van haar dat ze de moed bij elkaar gesprokkeld heeft om het te zeggen want dat is niet heel erg makkelijk.

heel veel sterkte

10. Opnaarvijf

Opnaarvijf Actief lid

16 sep 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik je advies mag geven. Vaak is het zo dat mensen je behandelen zoals jij jezelf ziet. Je moet het niet verkeerd begrijpen, maar kijk maar eens om je heen. Mensen die 4 kilo te zwaar zijn en zichzelf heel dik vinden krijgen vaak nare opmerkingen. Sommige die veel te zwaar zijn maar een attitude hebben veel minder. Prbeer eens een paar dagen de bitch uit te hangen. Dat is moeilijk als dat niet in je zit maar probeer het eens, trek ook maar eens een rare blik als iemand wat vraagt en zeg eens hardop heej ik hoorde dat je last had van mijn transpiratielucht?als ze dan zegt ja dan zeg je nou jou kop is ook niet te harden maar hey thats life. Probeer niet in de slachtofferrol te kruipen en gesprekken aan te vragen. Zoals het nu gaat is de situatie onhoudbaar dus bitch maar eens flink. You go girl

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Wat ontzettend naar. En dan druk ik het nog zacht uit. Is er geen vertrouwens persoon waar je naar toe kunt? Zo te lezen heb je ook niets aan de teamleider, erg onprofessioneel hoor. Hebben jullie geen afdelingsmanager?

Roddelen hou je in elk bedrijf/organisatie wel, denk niet dat je dit kan voorkomen, maar het moet niet tenkoste gaan van de werknemers. In dit geval ben jij dat. Als ik jou was, dan zou ik echt stappen ondernemen.

Voor het transpireren kun je ook seneo5 gebruiken. Dit kun je gewoon kopen bij kruidvat, is wel prijzig, maar werkt erg goed! Weet dat transpireren vervelend is. Heb er zelf ook last van.

12. kwebbel86

Ik weet dat ik niet dom ben. Mijn iq mag er best wezen vind ik zelf. Ik stond dinsdag onderbezet en de laatste bewoner ging om 11.30 uit bed. De gastvrouw die het ontbijt doet, zei: jullie hebben niet lekker gewerkt.
    Ik: ja hoor ik wel! Hoezo?
    Zij: de laatste gaat om half 12 uit bed, ik kan het mij niet voorstellen
    Ik: en toch heb ik lekker gewerkt
    (Ondertussen lag een bewoner slecht en moest ik veel bellen daardoor)
    Zij: nou je collega heeft alles alleen gedaan! Het enige wat jij doet is bellen!
    Ik: dat ik de arts moet bellen is toch normaal?
    Zij: ik kan mij niet voorstellen dat jullie lekker gewerkt hebben. Alsjeblieft doe normaal.

:(:(:(:(

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Jammer dat je helemaal niet reageert op de goedbedoelde adviezen die je gegeven worden door dames hier...

14. kwebbel86

O oke sorry hoor, het probleem met de deo wordt aan gewerkt.
    Het probleem met de werkgever, als zij partijdig blijft kan ik het weer hogerop zoeken dus?

15. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Bah wat kinderachtig deze pesterijen. En dan kun je het steeds hogerop zoeken, mijn ervaringen zijn daar slecht mee. Ik ben van mijzelf erg zachtaardig. Maar het enige wat werkt is mensen hetzelfde terug behandelen. Dus wees gewoon jezelf tegen de mensen die dat ook tegen jou zijn. Weet je dat er iemand pest/treiterd, wees dan een enorme bitch en doe hetzelfde terug. Pak ze gewoon aan. Op iedereen valt wel iets aan te merken.
    Ik weet dat dit niet het meest nette advies is, maar in zo'n kippenhok werkt het wel.

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Jeetje wat onwijs naar zeg! Geen tips, wel sterkte :(

17. kwebbel86

Bedankt voor de steun :) heb een jaarcontract dus ben benieuwd.
    Ik kan ondertussen iets anders zoeken maar zal niet makkelijk zijn.

18. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0

Volgens mij heb je behalve het hogerop zoeken ook een heleboel andere tips en advieZen gekregen.

Heb het idee dat je nu geïrriteerd bent. Snap dat je boos bent maar denk niet dat je het in dit topic moet gaan afreageren. Aangezien we je allemaal stuk voor stuk proberen te helpen uit deze benarde situatie te komen.

En hoe vervelend het ook is, wij kunnen er niks aan doen dat jij hier inzit. Dus om het nou hier af te reageren is misschien niet heel erg netjes.

Die boosheid zou ik lekker voor je collega's bewaren.

En wat betreft het lekker gewerkt hebben. Hoe laat horen die mensen uit bed te komen?

Want als jij 3 uren achter loopt op schema kan ik me ook niet voorstellen dat je lekker hebt gewerkt.

Schandalig dat mensen in de zorg tot half 12 op bed moeten blijven liggen.

19. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Uhm half 12 uit bed en lekker gewerkt, nee, sorry kan ik me niet voorstellen en vind ik lichtelijk schandalig:$

ik zou me vreselijk voelen tegenover die mevrouw die tot half 12 in bed leg, en tegenover mijn andere collegas,
    fijt dat jij zegt lekker gewerkt te hebben geeft bij mij toch een singaal af dat er iets mis gaat sorry. je wil het vast niet horen, maar kan het echt niet begrijpen.

voor mij zou het zijn, een kwestie van een paar passen harder lopen, tussen het bellen door kan je nog veel doen.
    waar een wil is, is een weg.

20. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Dobbel werk jij zelf ook in de zorg ?

Deel Deze Pagina