Oud en Nieuw

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door brownielover, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.162
    3.041
    113
    Nederland
    Hoi allemaal,

Ik vroeg me af hoe jullie oud en nieuw vieren met jonge kindjes?

Blijf je thuis, ga je weg, drink je wat of juist niet?

Onze dochter zal dan (bijna) 5 maand zijn en ik heb geen zin om oud en nieuw alleen thuis met mijn vriend te vieren. Ik zat er dus aan te denken onze dochter bij opa en oma te laten in een campingbed.. Of ze daar blijft logeren weet ik nog niet hoor, ze is nog zo klein:(

Hoe doen jullie dit? :)

2. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Ik zelf vind het belangrijk om mijn kindjes om me te hebben.

Sentimenteel of zoiets zou ik het maar noemen, maar kan me gewoon weg niet voorstellen het nieuwe jaar te beginnen zonder mijn baby´s :)

Wij hebben ervoor gekozen om of thuis iets kleins te organiseren met een paar vrienden of naar vrienden te gaan en daar samen gezellig de avond met elkaar door te brengen (vereiste was wel dat de kids een slaapplek konden krijgen).

Maar dit is in de 10 jaar niet heel vaak voorgekomen en zijn wij het nieuwe jaar dus samen als gezin begonnen zonder vrienden of familie.

3. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Vorig jaar met oud en nieuw was onze zoon 7 maanden en toevallig hebben wij het thuis gevierd met vrienden.

Dit jaar willen wij bij andere vrienden oud en nieuw vieren en dan gaat de kleine gewoon mee en als wij weg gaan, maak ik hem voorzichtig wakker en thuis gaat hij meteen het bedje weer in.

Ik denk dat als jij je kleine niet wil laten logeren je haar gewoon rustig kan wakker maken en thuis weer in bed kan leggen, misschien een flesje melk daarvoor ?

Succes!

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Oud en nieuw wordt hier thuis gevierd vrienden/familie zijn welkom...
    Een van ons drinkt wat de andere blijft nuchter (vaak ben ik dat) als er wat is moeten we wel weg kunnen...

5. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    De eerste keer was onze oudste net 3 dagen oud, dus we waren thuis. De keer erna waren we logeren bij mijn vader, kleine heeft er gewoon doorheen geslapen.

Nu hebben we 2 kids, maar onze oudste slaapt slecht bij anderen. Daarnaast krijgt onze jongste nachtvoedingen dus we blijven gewoon lekker thuis met zijn 4tjes :)

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Wij blijven ook thuis. Ik wil dat hij lekker in zijn eigen bedje slaapt. Als hij er wakker van wordt, dan mag hij even naar beneden. Mijn man zal na 00.00u wel even naar zijn familie gaan om een gelukkig nieuwjaar te wensen. Mijn familie woont te ver weg, dus die bellen we.

7. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Wij gaan naar mijn zus en blijven daar slapen.

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wij vieren Oud & Nieuw altijd bij mijn ouders, dus ook dit jaar weer. We gaan overdag naar mijn grootouders en 's avonds zijn we gewoon met z'n allen thuis bij mijn ouders, lekker eten, tv kijken, muziek luisteren. Ik drink zelf sowieso niet, dus dat is geen issue. Verder gaan we ook niet de stad in ofzo.

9. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Dit jaar lekker thuis, hebben we tot nu toe ieder jaar gedaan en dit jaar doen we dat weer, kleine gaat gewoon lekker in bed word ze wakker gaan we samen vuurwerk kijken, en gewoon lekker als gezin,

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Wij wilde eigenlijk een huisje huren op een vuurwerk vrij park, samen met een bevriend gezin wat ook kinderen heeft. Helaas is dit echt onbetaalbaar. Daarom gaan we waarschijnlijk bij mijn ouders slapen. Vind het wel zo fijn om het nieuwe jaar met mijn meisje te starten. Maar overleggen van je kleintje zal ook wel lukken toch? Of anders ook slapen bij je ouders?

11. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.162
    3.041
    113
    Nederland
    wij blijven ook bij onze schoonouders en dan kan estelle daar boven slapen tot we weer naar huis gaan. (5min met de auto)
    Maar was benieuwd hoe anderen dit deden. Toch anders als er een kleintje is haha

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Hier al 4 jaar thuis geweest en eigenlijk wil ik wel op stap dit jaar, maar logeren vind ik nog geen optie, dus even kijken hoe erg ml het vind als ik alleen wegga haha. Nee, denk dus gewoon weer met ons gezinnetje thuis.

13. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Oh ik zou dus echt nooit of te nimmer mn kind weg brengen met oud en nieuw! Blijf of gewoon thuis, of ga naar vrienden en dan kan ze in een camping bedje slapen. Maar zal ze echt niet weg brengen omdat ik zelf wil gaan stappen

14. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Ik werk zelf altijd met oud en nieuw, waarbij oudjaarsavond altijd laat tot 23 uur. Ik liet mijn man altijd beslissen omdat ik er toch niet ben. Vaak ging hij naar vrienden of zijn ouders en mijn oudste ging met hem mee en logeerden dan met z'n tweeen.
    Nu ben ik voor het eerst vrij oudjaarsavond en mijn dochter heeft denk ik de leeftijd dat ze op kan blijven dus blijven we lekker thuis, tenzij we ergens uitgenodigd worden...

15. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Gaan naar mijn ouders en blijven daar zelf ook slapen. Ze heeft daar een eigen bedje (wij ook)
    Aangezien we haar niet midden in nacht wakker willen maken ervoor gekozen om naar mijn ouders te gaan. (niet dat we dat niet leuk vinden hoor)

16. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Wij gaan naar schoonouders toe en blijven daar ook slapen.
    Kleintje in een bedje daar en wij op dezelfde kamer.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    1e x was ze een maand oud en krijste ze hele dagen. Mn ouders en broer kwamen hier, geen bal aan al met al want ja, z huilde toen dag en nacht (allergie) 2e x sliepen we bij mn ouders en was ze wakker met 't vuurwerk. Aanpassen hoort er nu wel bij, je kind wegbrengen en gaan feesten is voor ons not done...

18. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Wij zijn er nog niet helemaal uit wat we doen. De afgelopen jaren zijn we bij mijn ouders geweest, bij mijn broer en bij mijn zus en dan bleven we daar altijd slapen samen met onze zoon.

Dit jaar gaan we van 21 december tot 28 december op wintersport met mijn schoonouders en de 30e is ons nichtje jarig (woont ook vlakbij schoonouders) dus ik denk dat we na de wintersport nog bij schoonouders blijven logeren tot haar verjaardag. En we zien dan wel wat we doen, of we daar nog blijven met oud en nieuw of dat we lekker naar huis rijden (ruim 3 uur rijden) en thuis met ons viertjes het nieuwe jaar gaan vieren :)

19. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.162
    3.041
    113
    Nederland
    Oh ik ga niet uit hoor! Maar snap dat sommigen dat denken, heb t een beetje verkeerd uitgelegd haha.

Blijd gewoon bij mn schoonouders, kan zij boven slapen en we faan snachts weer terug. Om haar te laten "logeren" was omdat we haar anders snachts wakker moeten maken, is zo sneu:(

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Wij beginnen s'morgens met het maken van de oliebollenmix.

S'middags gaan we oliebollen bakken en vaak gaat er ook nog wat vlees in de rookpot. Opa's en oma's, vrienden etc komen dan gezellig langs om oliebollen op te halen.

De avond is voor ons 4-tjes, we eten lekker hapjes, ze kunnen naar bed als ze dat willen en ze mogen uit bed als ze dat willen.

Deel Deze Pagina