Baby 1 jaar slaapt ineens onrustig - dromen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Maagd, 11 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Lieve dames,

Afgelopen week is mijn zoon 1 jaar geworden. Op z'n verjaardag hadden we veel bezoek. Hij heeft overdag 2 slaapjes gedaan en hij was goed vrolijk. Savonds nog moment van rust gehad voor hij naar bed ging en toen rustig gaan slapen.
    Die nacht was hij erg onrustig. Kon ik me goed voorstellen, hij was z'n verjaardag aan het verwerken. We hadden er zelfs al rekening mee gehouden. Heb ik zelf ook last van als ik drukke dag gehad heb. Maar de nachten erna is hij ook onrustig en dat is nu al 5 nachten zo. Hij wordt zo'n 4 keer wakker, huilt/jammert een beetje en kreunt steeds alsof hij bijna in slaap gaat vallen. Hij is niet echt wakker wakker, dan zou hij wel in z'n bedje staan. Hij blijft wel gewoon liggen.
    Is dit normaal en dus herkenbaar voor jullie rond deze leeftijd? Is hij dan aan het dromen, of verwerken?
    Iemand tips wat we kunnen doen om hem weer rustig te laten doorslapen (wat hij al maanden steeds deed)

2. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien last van kiezen? Onze dochter heeft er ook al 4 en daar heeft ze ook wat onrustig door geslapen

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hm hm ja zou kunnen, maar hij heeft al wel 1 kies en wij hebben niet gemerkt dat hij daar last van had. Overdag slaapt hij wel goed en we zien niet dat hij vaker met z'n vingers in z'n mond zit of meer kwijlt.
    Maar kan dat eens gaan checken door z'n mond te bevoelen.

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier sinds deze week ook weer onrustiger. Zou weer hoogtepunt van een sprongetje moeten zijn maar dl is ook ontzettend verkouden en vorige week 3 kiezen gekregen. Ik accepteer het altijd maar. Volgens mij kan je er nirt zoveel mee. Hier sliep dl vanaf het begin al door en hebben sinds 7 maanden af en toe een keertje een onrustige periode gehad dat ze s nachts wel wakker was. Uiteindelijk gaat het weer over dus helaas geen tips voor je.

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hier komen geen tanden of kiezen door. Niks te zien of te voelen in ieder geval.
    Hoor ineens meer mensen over onrustig slapen en die kindjes zijn allemaal rond de 1 jaar. Sprongetje lijkt me

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Hier een draakje van 11,5 mnd dat precies hetzelfde doet. Pffff, vermoeiend hoor. Sliep ze eindelijk lekker door, lijkt het slaapderpivatiefeest weer opnieuw te beginnen. Overigens kwijlt ze al weken als een hongerige hond en heeft ze om de zoveel dagen flinke luieruitslag, maar kan ik toch geen tandje/kies ontdekken. Ik weet nog wel van de eerste dat dit een lastige fase is qua slapen ;). Gelukkig is het "maar een fase"...

7. Raatje

Raatje Lid

23 apr 2013
    89
    1
    8
    NULL
    NULL
    Herkenbaar!!:$ Ook ik en mijn vriend keken gek op toen ons mannetje vorige week opeens tot half 12 aan het spoken was.. Wel vijf keer naar boven gegaan om te troosten. Viel toen meteen in slaap in de schommelstoel en was stil ook weer bij terug leggen. Niet het idee dat hij dus opzettelijk wilde spoken en was ook echt onwijs moe. Hij is ook snipverkouden dat wel en eet de laatste dagen ook wat minder..

Ter informatie als je weet dat we NOOIT slaapproblemen met hem hebben gehad en hij eet als een dijker viel ons dit wel echt op ja.. Nu gaat het sinds 2 avonden weer goed trouwens.. Tips? Nee, ik laat het maar gebeuren. Hopelijk was het een eenmalige fase ;)

Deel Deze Pagina