recept tortilla/kaas in oven

Discussie in 'De lounge' gestart door anmiri, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aantal weken geleden in een topic een recept gezien met tortilla chips, kaas en andere ingredienten uit de oven, kan hem alleen niet weer vinden.
    Wie weet een lekker makkelijk recept hiermee?:)

2. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    2 uitjes en een paprika fruiten. Groot blik bruine bonen erbij en 4 el ketchup of curry. Goed mengen met blik maïs en in een ovenschaal.
    125 ml crème fraiche mengen met ong. 40 gr verkruimelde tortillachips, ong 40 gr geraspte kaas en een zakje tacokruiden. Oh ja en een lepel curry of ketchup. Dit verdelen over het bonenmengsel in de ovenschaal. Afdekken met tortillachips en wat geraspte kaas erover.
    Half uurtje in de oven op 200 graden.

Zo maak ik hem altijd. Heerlijk!!

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dit is HET recept ;)

Mexicaanse ovenschotel met kip en tortillachips
    2 kipfilets
    3 paprika's (rood, geel, groen)
    1 ui
    1 teentje knoflook
    1 blikje mais
    zakje fajita kruiden
    halve zak tortillachips
    geraspte kaas
    klein bekertje creme fraiche

Ovenschaal invetten. Paprika's, ui, knoflook en kip in blokjes snijden. In 1 pan de paprika's roerbakken, in andere pan de kip met ui en knoflook aanbraden, daarna de fajitakruiden toevoegen met een klein beetje water. Paprika en mais toevoegen en goed roeren. Mengsel in ovenschaal verdelen. Creme fraiche eroverheen smeren. Helft van de geraspte kaas over het mengsel, daarover een laag tortillachips en daaroverheen de overige geraspte kaas. In de oven op 185 graden de kaas in 10 minuten laten smelten.

Zelf maak ik hem inmiddels meestal met een zakje Mexicaanse roerbakgroenten ipv paprika's, net wat meer afwisseling.

4. Boef12

Boef12 Bekend lid

6 jan 2012
    830
    702
    93
    hier een hele ongezonde versie maar wel gigantisch lekker:

1 zak doritos naturel chips
    gerapte kaas naar keuze (ik doe vaak nog een paar plakjes cheddarsmeltkaas :))
    cherrietomaatjes
    uitje
    groene paprika
    tomaten salsa van het merk santa maria
    bakje zure room
    300 gram gehakt
    taco kruidenmix ook merk santa maria

Snij de paprika en het uitje fijn, bak het gehakt rul en voeg de ui en parika toe. Doe een beetje taco kruidenmix vermengen met de zure room en als het gehakt goed gebakken is voeg dan de rest van de kruidenmix toe aan het gehaktmengsel.
    Doe de doritos chips in een ovenschaal, snij een aantal cherrytomaatjes klein en strooi ze eroverheen. Doe een paar dotjes zure room her en der tussen de chips en de salsa schenk je eroverheen. Zorg dat je nog voldoende room overhoud om lekker te kunnen dippen. Strooi er dan het gehakt mengsel overheen. Als laatste strooi je de kaas er rijkelijk overheen en zet je de schaal in een over op 200 graden, zodra de kaas gesmolten is mag hij eruit. We hebben vaak nog een extra bakje salsa, zure room, guacamole dip (santa maria) en kaasdip (santa maria) als diverse dipjes staan. EET SMAKELIJK :D

Hoeveel van alles je op de chips strooit is vaak naar eigen invulling en ligt er ook heel erg aan hoe groot de ovenschaal is en wat je zelf lekker vind.
    Wij hebben vaak met 2 personen ongeveer 1,5 zak chips en 300/350 gram gehakt.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik denk al zal hem even neerzetten.. hij staat nl gewoon op mijn comp. opgeslagen en en op mijn facebook haha..hihi. Maar eylem zelf heeft hem al neergezet..

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Iemand misschien ook een recept zonder Fajita kruiden ?? Dus zonder pakjes enzo ?

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

in faijita kruiden zitten deze kruiden..
    1 tl gedroogde oregano
    ½ tl komijnpoeder
    ½ tl chilipoeder
    1 mespuntje cayennepeper

Dit is voor een enchiladas recept op basis van 500 gram kip. dus misschien iets minder van alles.

8. thelovebug

thelovebug Actief lid

22 aug 2011
    160
    0
    0
    hmmm lekker, dit ga ik bij mijn tapas serveren dit weekend! :D

9. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van Eylem bedoelde ik ja! Bedankt allemaal:)!

10. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Thanx !! :D

11. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Gelijk nog even een vraagje over het recept van Eylem. Er zijn zoveel goede reacties dat wij hem vrijdag ook gaan maken.
    Maar voor hoeveel personen is het recept?
    En moet het hele zakje fajita kruiden erin?

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij eten er met 3 volwassenen van. Je kunt altijd meer/minder groenten of kipfilet doen, dan wordt het voor meer of minder personen. En ik doe inderdaad het hele zakje fajita kruiden erbij.

Deel Deze Pagina