HELP: advies nodig, lopen ik en mijn kindje nu gevaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nenny, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nenny

nenny Actief lid

9 jan 2008
    215
    0
    16
    student
    enkhuizen
    #1 nenny, 15 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2013
    bij mijn huisarts/verloskundige is laatst medische inspectie geweest en daaruit bleek dat het er allemaal niet zo hygienisch aan toe gaat daar.

nu heb ik het inspectie rapport proberen te lezen maar snap er niet zo heel veel uit, waarschijnlijk door nu dus stress omdat ik een paar maanden terug nog daar ben geweest en infuus met vocht heb gehad en een paar weken terug nog een spuit met ijzer.

maar omdat er een heel stuk in staat over hepatitis b en slechte sterilisatie van naalden wil ik weten of ik hiermee dus risico loop en wat ik nu het beste kan doen. omdat hun ook mijn verloskundigen zijn en ik ben 33 weken zwanger ben en dan voor een derde keer moet switchen van verloskundige.

ik wil er wel bij melden dat ik al 4 weken last heb van constante diaree, winderigheid misselijkheid en echt boeren laat die naar rottende eieren stinken. dit is niet constant maar zo'n 2 a 3x per week een dag. dit had ik al overlegd met de huisarts maar die kon er niks mee. en nu ben ik heel erg bang dus voor hepatitis.

mijn vraag wie wil het inspectie rapport lezen en mij advies geven!
    alvast bedankt!

http://www.igz.nl/Images/BevelMedischCentrumWesterbuurt_tcm294-340536.pdf

2. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend joh! Je kunt altijd second opinion ergens halen lijkt me, dan kun je daarna nog kijken wat je doet. Maar als het niet prettig voelt daarnaar luisteren/handelen.

3. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Pittig verhaal en dat rapport is ook niet mis. Ik zou een andere huisarts in je omgeving bellen dat je wil overstappen en ik zou ook de reden erbij noemen. (evt rapport meenemen)

Ik wil je wel gerust stellen, maar aangezien ik het rapport heb gelezen kan ik dat niet. Ik zou me laten controleren.

(sorry als ik je nu nog ongeruster heb gemaakt:()

4. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ben het met mijn voorganger eens. In het schrijven valt oa te lezen dat ze niet goed steriliseerden... wegwerpartikelen wel steriliseren terwijl dat niet de bedoeling is, gebruikte naalden terugsteken in de hoekjes waardoor alsnog kruisbesmetting kan voorkomen, met schone en vieze artikelen door de praktijk wandelen terwijl in de buurt ook etenswaren en vuile vaat liggen....

Omdat het kan zijn dat gebruikte naalden niet goed schoon waren bij gebruik, kan het ook zo zijn dat naalden bepaalde infecties hebben overgebracht.... Dus helaas... Geen goed nieuws voor je.

Ik zou zsm een nieuwe verloskundige en huisarts zoeken. Je verhaal voorleggen, symptomen aangeven en je uitgebreid laten testen.

5. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Ik zou me ook laten testen zodat je weet waar je aan toe bent en zo snel mogelijk overstappen! Hier wordt (werd) niet goed gewerkt!!

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heftig verslag!
    Ik zou daar gelijk weg gaan.

Wat betreft hepatitis-besmetting: Volgens mij staat er nergens dat gebruikte naalden hergebruikt worden. Naalden worden teruggestoken in hoedjes en gesteriliseerd terwijl dat niet nodig is. Dit was eerder heel normaal om te doen, maar richtlijnen zijn daarin veranderd. Soms worden ook vaccinaties al in spuiten gedaan, met naald en daar wordt dan het hoedje terug opgedaan, tot gebruik. Hiervan krijg je geen hepatitis.
    Ik zeg niet dat er niets mis is in de praktijk. Nogmaals, ik zou daar ook weg gaan. Maar hepatitis krijg je niet zo maar.
    De besmettingsrisico's waarover hiet gesproken wordt liggen mi op een ander vlak.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    En PS. De symptomen die jij beschrijft zijn geen specifieke symptomen die passen bij hepatitis B (afgezien van misschien de misselijkheid).
    Je zou eventueel je titer kunnen laten prikken (anti-Hbs, dus niet je anti-HbsAg)

8. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik kan me haast niet voorstellen dat er naalden opnieuw zijn gebruikt. Ze zijn bedoeld voor eenmalig gebruik en daarna zijn ze echt niet scherp meer. En zover ik weet passen je klachten ook niet echt bij hepatitis B. Maar ik zou me in ieder geval even laten testen, dat kan geen kwaad en dan weet je het in ieder geval zeker. Sterkte meid.

9. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Het stuk over hepatites b, gaat over het personeel dat daar werkt. Dat er nooit een titer bepaald is. Alle mederwerkers in de NL gezondheidszorg moeten zich hier tegen laten vaccineren. En dat is in deze dus niet geregistreerd.

10. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    In dat geval loop je alleen kans op hepatitis als je een prik accident hebt gehad. Die kans is maar heel klein hoor. Kun je je herinneren dat er iets mis is gegaan ooit bij het prikken?

11. vervelend!! maar als je hepatitis hebt dan merk je dat wel hoor. ik heb zelf hepatitis b gehad.. en geloof mij, dan ben je echt dood dood en dood ziek. ik ben 8 maanden ziek geweest.
    zodra je urine megadonker word en schuimt, je ontlasting de kleur van stopverf krijgt, je niks binnen kan houden, je oogwit geel word en je hele huid eruitziet als een kanari zo geel.. ja dan zou ik even naar de dokter gaan. en anders even laten testen door bloed te prikken erop.

Deel Deze Pagina