ik wil graag een keer appelchips maken maar op internet vind ik allemaal verschillende recepten qua tijd in de oven. Bij de ene staat 20 minuten bij 185 graden en bij andere staat 1 a 2 uur bij maximaal 100 graden en tussendoor omkeren en weer kaneel toevoegen. Wie heeft er al eens appelchips gemaakt en kan me helpen? Ik heb trouwens een hete lucht oven!
Heb het een keer geprobeerd, maar geen succes Zou ook niet meer weten hoe, maar ik kan je dus niet helpen!
Ik heb net nog nooit gedaan maar ik zou gaan voor lage temperatuur en lange baktijd. Er zit veel vocht in appel en ondanks dat het dunne plakjes zijn duurt het toch lang voor het vocht eruit is en je knapperige chips krijgt.
Appelchip heb ik eerder gemaakt en je moet erg veel geduld hebben. In principe droog je de appel en bak je deze niet. Oven zet je op zo'n 70 a 80 graden en dan net zo lang wachten totdat de schijfjes uitgedroogd zijn. Dit kan wel een 4 uur duren of zelfs langer. Je kan er wat kaneel over heen strooien voor de smaak.