Tuurlijk wel in de fundering. Maar je kunt er dus niet prat opgaan dat een muur op de eerste verdieping niet dragend is, wanneer er op de verdieping eronder geen muur op dezelfde plek staat Ts, ook ik vermoed dat de betreffende muur niet dragend is, maar bij twijfel áltijd even een deskundige laten controleren!
Ts hebben jullie een kruipruimte? Zo ja, heb je al gekeken of er fundatie onder zit ter hoogte van de muur?
kun je er zo een schroef indraaien of een spijker inslaan voor mijn part? of heb je daar echt t wat grovere geschut voor nodig? in het eerste geval: gipsmuur, geen dragende muur in het laatste geval dat t echt beton beton is en je echt een goede boor nodig hebt om er een gat in te maken kun je er meer vanuit gaan dat het een dragende muur is. dragende muren zijn doorgaans ook wat dikker... wij wonen in een appartementen en hebben tussen de woonkamer/keuken en de andere helft van het huis een draagmuur staan, die is minstens wel 15 cm dik. alle andere tussenwanden zijn niet dragend, en zijn van gips, en zijn zo'n 5 a 7 cm dik
Ik heb op de eerste verdieping wel een draagmuur terwijl er niet op dezelfde plek een muur op de begane grond staat.