Onze jongste zoon is een slechte slaper overdag. Slaapt hooguit 45-50 min. na de voeding en is dan weer wakker en begint te jengelen. Hij is nog wel moe, maar valt niet in slaap zonder hulp. We hebben hem vanaf 5 weken ingebakerd in de pacco, dat ging 2 weken goed. Daarna ging het weer mis. Op een avond huilde hij van 6-12 en toen heb ik hem van ellende weer uit de doek gehaald. Hij sliep daarna heerlijk in een slaapzakje. Dat duurde maar even en toen ging het weer mis. Weer een ruime 1,5 week ingebakerd tot het weer misging en hij zich weer ontzettend bleef verzetten tegen de doek. Sindsdien weer in een slaapzak... Maar nu is het weer drama! Ik krijg er een sik van... Ik wil niet elke keer wisselen van 'beleid' omdat dat onrust geeft, maar op die momenten is dat de enige oplossing die nog werkt. Is dat herkenbaar voor sommigen hier? Wat moet ik nu? Toch weer gaan inbakeren?
Misschien een tussen oplossing in de vorm van de puckababy? Dat is een slaapzak, maar zonder armgaten. Dus inbakeren in een slaapzak. Dit hielp hier heel goed.
Puckababy kan uitkomst bieden, iets meer ruimte maar geen maaiende armpjes en beentjes. En anders toch doorzetten met inbakeren. Als ze de slaap goed ingehaald hebben worden ze weer een paar dagen onrustiger. Daar moeten ze echt doorheen. Als het goed is slapen ze daarna wel weer goed.
Bij mijn oudste ben ik ook begonnen met de pacco. Precies hetzelfde verhaal als bij jou. Ondanks dat iedereen mij vertelde dat het niet zielig is, kon ik er geen vrede mee hebben. Dat heeft er misschien ook voor gezorgd dat het niet werkte hoor. Uiteindelijk overgestapt op de woombie (www.woombienederland.nl) Dat ging perfect! Toen hij kon rollen zijn we overgestapt op een slaapzakje. De jongste maaide ook erg met haar armpjes. Meteen in de woombie gelegd: PERFECT! Toen die wat klein werd zijn we overgestapt op de puckababy, mini. Ook geen probleem. Nu ligt ze sinds 2 dagen helemaal vrij. Ook dit leverde geen problemen op. Ze is nu 5 maanden en kan sinds een maand rollen dus wij hebben er te lang mee gewacht. Mijn gevoel in jouw situatie is: Ga over naar de puckababy. In de puckababy zitten ook ritsjes bij de armen. Die kun je evt 1 voor 1 openen en zo geleidelijk afbouwen. Ik zou niet meer voor de pacco gaan (ook omdat ik daar nooit een goed gevoel bij heb gehad) Als Benjamin straks gaat rollen dat moet je wel en dan kun je beter van een puckababy afbouwen naar vrij slapen dan van een pacco. Het lijkt mij dan zo'n grote stap. Mijn ervaring is dus: Woombie, puckababy, vrij. Afbouwen was is geen van de gevallen nodig. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Ik heb ook de Puckababy gebruikt. Overdag (dan sliep ik ook slecht) heb ik de armpjes erin gedaan en 's nachts eruit, toen ie ging rollen. Hij kon namelijk gewoon omrollen met die armpjes erin haha.