chips en andere snacks mag dat?

Discussion in 'Gezondheid' started by Binky, Apr 28, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Binky

Binky Lid

Apr 19, 2007
    98
    0
    0
    peuterleidster
    Hoi,
    Eten jullie ook regelmatig chips of pinda's. Ik vraag mij eigen af of dat wel goed is. Ik vind het ook zo lekker en vind het jammer als ik het moet laten. Wat eten jullie dan? Altijd iets gezonds vind ik ook zo standaard. Hoe gaan jullie daarmee om?

Groetjes Binky

2. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

May 13, 2006
    1,554
    0
    0
    zo af en toe ga ik me echt wel te buiten aan iets lekkers hoor, momenteel ijsjes... ;)
    ik probeer echter niet zoveel in huis te halen, dan is de verleiding kleiner. Ook chips en pinda's mogen, maar ik zou rustig aan doen, het is toch een berg zout dat je dan binnenkrijgt. En je hebt nu verantwoordelijkheid voor 2...!

3. Binky

Binky Lid

Apr 19, 2007
    98
    0
    0
    peuterleidster
    Bedankt voor je antwoord....ja de verleidingen zijn groot :)

Groetjes Binky

4. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Eet het ook nog hoor, kan niet zonder hihi, maar haal alleen wat in het weekend, de rest van de week probeer(met nadruk op probeer) ik gezond te eten.
    Maar eet ook chips en nootjes hoor ;)

jessica

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hehehe tja.. alles wat zoet is is lekker hier

maar alles wat zout is ook

heb dus maar doos aardbeitjes ge kocht om te snoepen

want dat snoepen lijkt wel niet te stoppen
    dan beter iets wat eh... nog een beetje gezond is

doosjes waren ook 1 euro.. dus dan is het niet zo erg als je ze in een middag leegsnoept :)

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Alles met mate...

Waar je wel voor op moet passen is dat in chips natuurlijk veel zout zit. In combi met het warme weer en natuurlijk of je er gevoelig voor bent kun je hierdoor veel vocht gaan vasthouden en dat is erg vervelend. Verder kan het geen kwaad als je een keer lekker wat chipjes neemt. Als je ook maar zorgt voor voldoende fruit/groente!

7. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Ik zou niet weten waarom niet!
    Je mag gewoon alles normaal blijven eten hoor..op de rauwe vlees, rauwe koemelk kaas en alcohol na!
    En tja, ind als je last heb van vocht vasthouden zeggen ze dat het beter is om te minderen, maar mijn VK zei dat dat ook alweer een achterhaalt iets is.. Waar je wel op moet letten, bij een te hoge bloeddruk minder zout, maar als het zover is zal de VK dat zelf wel even melden!

Men moet niet zo panisch met eten omgaan als ze zwanger zijn! Gewoon normaal doen en er is niks aan de hand (op bovengenomede na dan..maar dat verteld de VK bij je eerste intake ook tegen je!)

gewoon lekker genieten!
    kus miek

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    voor de kleine kan het niet zoveel kwaad maar voor jezelf, ja je figuur word er niet beter op maar dat is ook zo als je niet zwanger bent toch? snoepen daar ben ik eigenlijk altijd wel goed in geweest :) en gelukkig heb ik nooit problemen gehad met me gewicht. ik ben nu wel 5,5kg aangekomen maar dat is niet een zo veel als je op de helft bent. en vocht vasthouden ja nog geen last van maar veel zout en warmte is natuurlijk wel gunstig voor de gene die er vatbaar voor zijn.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb inderdaad alleen van dat zout gehoord. Ben zelf van mening dat zolang jij je goed voelt....het wel goed is!
    Je bloedruk wordt goed in de gaten gehouden en als je veel zin hebt in zout zou ik gewoon zorgen dat je ook echt GENOEG drinkt (water dan he ;)).
    Lekker aan de chips en nootjes dus!
    Gewone notenmix zou trouwens weer goed zijn voor zwangere he! Weer een goed excuus ;)

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja je kan natuurlijkg ewoon ongezouten nootjes kopen.. :)

al zijn die zoute helaas wel het lekkerst vind ik :)

Share This Page