Wie weet of dit mag???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door penske, 10 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. penske

penske Lid

8 aug 2009
    49
    0
    0
    Thuiszorg
    Groningen
    Hoi dames,

Wie weet of je xylomethazoline (neusspray) mag gebruiken in de zwangerschap? Ik heb de bijsluiter niet meer. En aangezien ik gek wordt van die verstopte/volle neus zou ik dit graag willen gebruiken, als dat mag natuurlijk! En anders maar een doodgewone zoutoplossing.

Alvast bedankt!

2. gossiekimmie

gossiekimmie Actief lid

12 jan 2012
    103
    1
    0
    Nee deze mag je niet gebruiken, alleen idd zout oplossinG.

3. penske

penske Lid

8 aug 2009
    49
    0
    0
    Thuiszorg
    Groningen
    Ah dat meen je, nou ja dan is het niet anders natuurlijk!
    Super bedankt voor je snelle reactie!

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    ik heb het tijdens de zwangerschap voorgeschreven gekregen door de huisarts omdat het gewoon even niet meer ging maar wel met de belofte hem alleen s 'avonds voor het slapen gaan te gebruiken.

6. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Ja dat mag hoor staat ook in de bijsluiter maar max een week. Ik gebruik alleen snachts een heel klein beetje als ik er echt niet van kan slapen. Zoutoplossing doet namelijk helemaal niks!

7. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    Ik heb het ook gebruikt...alleen om 's nachts te kunnen slapen ;) maar niet langer dan 1 week

8. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ja 1 week max.

9. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik heb het ook gewoon gebruikt tijdens de zwangerschap (bijholte-ontsteking). Van de arts mocht ik het maar 5 dagen gebruiken, maar heb het ook 7 dagen gebruikt. Ook niet de volle dosering hoor, was meer om te kunnen slapen 's nachts. Anders liep ik tegen de muur omhoog!

10. penske

penske Lid

8 aug 2009
    49
    0
    0
    Thuiszorg
    Groningen
    Okay, ben blij met alle reacties, ga ik ook doen voor het slapen.
    Zoutoplossing helpt indd helemaal niets!!! Ik zit zo vol, heb er hoofdpijn van, en mijn oren klikken open en dicht. Maar gelukkig is er xylomethazoline!!! Haha

Thnx you all!!

11. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Die heb ik voorgeschreven gekregen van de gyn, binnen een paar dagen waren mijn klachten zo goed als over:)

12. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Daar heb ik nog wel een leuk verhaal over. Je mag het trouwens wel gebruiken maar maximaal 1 week!

Ik ben overigens net afgekickt van de neusspray. Ik gebruikte het al 7 maanden. Omdat ik meteen aan het begin van de ZW verkouden werd en er niet meer vanaf kwam. Nu begon ik me toch wel zorgen te maken omdat ik steeds vaker bloedneuzen kreeg enz.. De dokter vertelde me dat ik verslaafd was aan de neusspray en moest er echt van afkicken. De 1e paar dagen waren best zwaar maar nu gaat het prima. Kan weer gewoon door mijn neus ademen alleen s'nacht heb ik maar 1 kant open, maar dat is voldoende om fatsoenlijk te slapen.

13. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Ik woon in Engeland en daar moest ik abrupt stoppen. Maar ik gebruikte het al 8 jr ongeveer. Ik word nu soms ook gek maar ik bijt door.

14. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hier ook een ex verslaafde van neusspray........ nu al een aantal weken clean..........
    Gelukkig hebben de jongens er niks aan overgehouden want ik gebruikte denk ik wel 4x dag een spray.
    Maar je mag het wel gebruiken, maar niet langer dan1 week!

15. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    je kunt ook de kindervariant gebruiken, die is wat lichter. Mag ook maar 1 week, maar dan krijg je wat minder stoffen binnen en hij werkt ook.

16. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Mag je wel gebruiken hoor, maar niet te vaak.

17. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Als het niet echt nodig is, dan ook niet gebruiken! En anders max 1 week. Het stofje zorgt voor samentrekking van de bloedvaten en slijmvlies. Mijn arts had het over dat te veel gebruik ook de werkzame stof in de placenta door kan werken. Daar wil je geen samentrekking van vaten en slijmvliezen! Neus ophalen schijnt het beste te zijn (minst infectiegevaar voor holtes).

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Aanvulling op de anderen: smeren en/of stomen et Dampo helpt ook!

19. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb de kinderspray gebruikt tijdens mijn zwangerschap en nu tijdens de borstvoeding

20. Lellebel35

Lellebel35 Niet meer actief

De meningen zijn er over verdeeld. Omdat mijn neus ingeklapt is gebruik ik het al jaren af en aan. Ook deze zwangerschap en de vorige.
    Geen nadelige effecten van ondervonden. Ook niet bij de kinderen.

Maar dan alleen voor de nacht.

Deel Deze Pagina