Hey dames, Bij Rosalie beginnen nu de eerste tandjes door te komen. We voelden ze al een tijdje (zo'n hard ribbeltje) en nu begin je ze ook te zien. Het ribbeltje komt langzamerhand door het tandvlees heen.. Gelukkig lijkt ze er nu niet al te veel last van te hebben. Maar wat ik me afvroeg, wanneer moet je beginnen met poetsen? Als er echt een heel tandje is? Of nu al, bij alleen zo'n ribbeltje?
Nu al beginnen. Het glazuur op de tanden is nog zo kwetsbaar dat nu poetsen juist heel goed is. Je leert haar zo ook dat tanden poetsen erbij hoort. 1x per dag is voldoende met een tandenborstel en tandpasta geschikt voor kleine kinderen
Okido Had wel al een peutertandenborstel en -tandpasta gekocht, dus ga morgen meteen beginnen Wel benieuwd wat ze ervan vindt... Misschien eerst maar even met de tandenborstel laten spelen, kan ze hem eerst een beetje ontdekken..
Pff, ik vond het heel wat. Tandjes poetsen. Weer zo'n fase etc. Maar idd, nu al beginnen. Als ik Noor verschoon voor het naar bed gaan, dan poets ik eerst haar tandjes en dan geef ik haar zelf het borsteltje. sla ik 2 vliegen in 1 klap. 1. Ze blijft liggen 2. Ze raakt er vertrouwd mee Succes!!
Maar nu vraag ik me ook nog af.. Hoe doe je dat dan precies. Ik heb al gelezen dat je heel weinig tandpasta gebruikt, maar verder? Gewoon een beetje poetsen, en verder, naspoelen (en hoe dan in vredesnaam?) of hoeft dat niet? Geweldige naam trouwens, Noor! Mooi!
je gebruikt de hoeveelheid tandpasta als de grote van een erwt. Peutertandpasta hoef je niet te spoelen. Mag gerust opgegeten worden. Heel verstandig om de kinderen de borstel in handje te geven om alvast te laten wennen.
Haha, ze vindt de tandenborstel geweldig was bang dat het een drama zou worden maar ze vindt ermee spelen helemaal leuk, en tandenpoetsen ook best geinig geloof ik