Wie weet raad? Gevaar op infectie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door heppiedepeppie, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Dan bel ik morgenvroeg wel even op en vraag ik naar de huisarts, en niet meer via de assistente, want die luisteren voor geen meter en schepen me steeds af.

Ik vraag wel om een telefonisch consult. Die zijn altijd tussen 12-13u.

2. Moeder van Rick

Moeder van Rick Actief lid

23 jan 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het oijkt me goed om inderdaad maar is te bellen met de HA. En inderdaad een antibiotica kuur help goed weet ik uit ervaring.
    Maar dit is natuurlijk ook bij ieder kind verschillend, ik moet ook zeggen dat ik eerst een antibiotica zalfje heb gekregen wat voor geen meter hielp.
    Hopelijk is het snel weg!

Succes morgen.

Groetjes

3. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Mag 16.10u komen. Gelukkig deed de assistente nu niet moeilijk!

Lucas had vanmorgen ook wat verhoging, kan ook van iets anders zijn hoor, maar ben blij dat de dokter er even naar wil kijken!

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Goed zo!;)

5. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Succes Heppie!!!
    Ik hoop stiekem dat ze toch een kuurtje willen geven want hij heeft hier al zo lang last van....:(

Laat je het nog even weten? :)

6. Moeder van Rick

Moeder van Rick Actief lid

23 jan 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde precies neerzetten wat kitty al schrijft over de antibiotica.
    Geen zalfje hoor want dat werkt echt niet!!
    Drankje werkt een heel stuk beter!

Succes vanmiddag, we horen het wel.

Groetjes marja

7. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Blij dat ik gebeld heb, want het KDV belde net dat hij verhoging heeft nadat hij 2uur geslapen heeft en dat hij heel hangerig en moe oogt (hogere temp dan ik vanmorgen gemeten heb). Niet huilerig, hij is gewoon lief aan het spelen maar ze waren dit niet gewend van hem.

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Goed zo! Natuurlijk niet dat hij verhoging heeft gekregen, maar dan is het in ieder geval goed dat je meteen vanmiddag al naar de huisarts gaat....
    Ben helemaal niet voor antibiotica 'voor iedere scheet', maar in dit geval lijkt het met wel de aangewezen situatie.
    Ben benieuwd wat de HA er van zegt...(en probeer je niet af te laten schepen, vraag gewoon concreet wat te doen!)

9. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Nou, we hebben niks gekregen maar moeten wel naar het ziekenhuis:(

De huisarts heeft gekeken en vindt het raar dat het nog steeds niet weg/ verminderd is en vertrouwt het niet. Ze denkt nu aan een fistel:(:(:( kan wel janken, ik hoop echt niet dat het dat is...

Ze heeft nu een aanvraag gedaan dat we binnen een week gezien moeten worden bij de kinderarts. Omdat we donderdag voor een provocatietest naar het ziekenhuis moeten, gaan we proberen deze te koppelen. Die week daarop moeten we donderdags ook al naar het ziekenhuis maar dat vond de huisarts te lang duren...

We hadden zo'n zin in een rustige vakantie, en wilden ook nog een weekje weg gaan over anderhalve week, maar ik weet niet of dat nu gaat. Lucas is het aller, allerbelangrijkste daar kan geen vakantie tegenop, maar we hadden stiekem gehoopt nu klaar te zijn met het ziekenhuis, de artsen,enz...sorry voor mn geklaag maar ik ben gewoon heel erg geschrokken :)

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Oh wat balen zeg...
    Was ie ook weer open gegaan vandaag of niet?
    Kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent, die dokters, ziekenhuizen etc.
    Hopelijk valt het komende donderdag mee en kunnen jullie daarna nog wel lekker op vakantie.
    Sterkte en succes ermee!

11. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Nee hij is niet meer opengegaan maar staat wel weer 'vol'.

Wat de huisarts gewoon raar vond, was dat de bult 7 weken geleden echt een erwt was zo hard...en nu is het een hele grote platte bult geworden, flink paars eromheen en hij wordt dus niet kleiner.
    Dus ze vond het tijd voor een verwijzing, daar ben ik wel blij mee.

12. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dat is zeker goed, die verwijzing...
    Dan wordt er in ieder geval wel goed en serieus naar gekeken!

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Fijn dat je doorgestuurd wordt. Maar wel vervelend dat het nodig is. :( Blijf je ondertussen wel gewoon doorgaan met de badedas-badjes? Het kopje kan nieuw vuil zijn, maar het kan ook betekenen dat het vuil er de vorige keer nog niet helemaal uit was. Hoe dan ook: ook dit vuil zal afgevoerd moeten worden.

Badedas is voor mij trouwens een bekend verschijnsel bij dit soort dingen hoor. Bij konijnen wordt het ook wel gebruikt. Het is mild maar reinigt wel heel goed! Biotex werkt ook prima, maar zou ik bij zo'n kleintje nog niet doen. (Over een paar jaar wel, als ze bijvoorbeeld gepeuterd hebben bij teennagels ofzo.)

14. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Weet je toevallig of badedas er ook in geconcentreerde versie is? Dit schuim schuimt enorm en aangezien Lucas een heel eczeem gevoelig huidje heeft, merk ik dat zijn gezicht er een beetje pukkelig van wordt. Als het er in 'olie- vorm' is, dan is dat probleem er niet (van schuimen).
    Maar we zullen er wel mee door gaan, echter mogen we lucas maar 2x per week in bad doen (vanwege zijn huid). Zou dit wel iedere dag mogen dan?

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb zelf ooit een gewone fles badedas gekocht. Zo veel heb je niet nodig voor een konijn. ;) (En inmiddels heb ik geen konijnen meer.) Ik heb nooit echt last gehad van schuim, omdat ik het meestal niet in een badje deed maar het met een plantenspuit op de vacht spoot. (Ziek konijn met diarree.) Dat liet ik dan even weken, kon ik weer wat poep weghalen en dan weer een volgende laag spuiten. Misschien dat je zoiets ook kan proberen? Dus natmaken met een washandje ofzo? en hem dan op zijn buik leggen. Als het begint op te drogen, toch weer een beetje natmaken. Het is er in ieder geval warm genoeg voor. Ik zou hem wel ergens opleggen wat nat mag worden, voor het geval hij plast. Als hij begint te poepen kun je misschien nog gauw een luier aan doen?

Ik weet niet hoe gevoelig de huid op zijn billen is. Ik durf dus niet te zeggen of je het dan vaker dan twee keer per week mag gebruiken. Ik denk dat je daar alleen achter komt door het te proberen? Maar als je het op deze manier probeert, wordt de rest van zijn lijf in ieder geval niet nat. Als de pukkeltjes vooral op zijn gezicht zitten en minder op de rest van zijn lijf, is dit misschien wel de moeite van het proberen waard.

16. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik ga het in elk geval proberen, bedankt voor de tip!

17. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ja, met een washandje werkt het ook heel goed hoor!!

Beetje onsmakelijk :)->) maar ik heb op deze manier mijn knip na de bevalling ook schoon gehouden en dat ging heel goed!

Arme ventje toch.....:(

18. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Zou het nou juist wel of niet goed zijn om te proberen de bult zelf open te krijgen?
    En dan bedoel ik niet dmv knijpen of duwen, maar door warme badjes, enz.

Aangezien ik dinsdag pas kan bellen voor een afspraak en ik denk dat hij voor die tijd weer open gaat zoals het er nu uit ziet :(

19. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Eindelijk heb je een verwijzing gekregen, super!
    Als het open gaat goed schoon houden door te spoelen met water.

20. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Nou ik ga vanmorgen tot en met woensdag naar mijn ouders, hopelijk blijft de bult dicht. Als ik druk zóu zetten gaat hij zeker open maar ik wacht dan liever tot de dokter dat eventueel doet. Hopelijk 'houdt' het tot die tijd!

Morgen mag ik bellen voor een afspraak, maar ik probeer het vanmiddag gewoon al even ;)

Deel Deze Pagina