wie weet raad met maagzuur ?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door bieke24, 1 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    Ik heb er ook zo erg last van vooral savonds dan wordt ik er wakker van en dan maar weer een pepermuntje en naar beneden toe voor een glas melk te halen en dan terug naar bed en maar weer recht op zitten en dan ben ik natuurlijk klaarwakker en kom dan moeilijk in slaap echt gek wordt je er van! ik ben nu 30 weken zwanger en heb er al met 18 weken last van maar ja hoort er bij! lachen blijven! :) :) :)

2. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    rennie's & zuivel

3. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Rennies werken bij mij super!

4. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    ik gebruik ook Rennie`s .

Als ik op me rug slaap/lig krijg ik maagzuur.
    Mischien een tip om niet op je rug te gaan liggen :)

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Een kussen onder je matras wil ook nog wel eens helpen.

6. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    of lekker beneden gaan zitten achter de computer
    helpt ook goed.
    alleen met slapen is het dan minder gelukkig kan ik
    dat de volgende dag dan inhalen.

7. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Ik had al maagklachten voor ik zwanger werd en ben dus erg 'gewend ' aan brandend maagzuur. Ik gebruikte daar medicatie voor, maar die mag niet als je zwanger bent.

Ik gebruik nu Antagel wat door mijn gyn en huisarts is goedgekeurd, door dat zal wel goed zitten. Verder weet ik van welke voeding ik last krijg bv bananen, chocolade (jammer dan :D ), sinaasappelsap enz.

Het helpt zeker om eerst melk te drinken voor je iets anders eet of drinkt, melk is base en maakt je maagzuur minder zuur. Je bed iets omhoog zetten of als je geen verstelbare lattenbodem hebt: een dik kussen onder je hoofdeinde helpt ook.

8. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    antagel kan je dat zo krijgen of heb je daar een recept voor nodig?

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Gaviscon werkte bij mij goed.

10. Lolaatje

Lolaatje Actief lid

16 mrt 2007
    200
    0
    0
    Groningen
    een tip van mijn oma: gember! Ik heb dus een potje gekocht bij de supermarkt met van die bolletjes erin. Eerst vond ik het vreselijk vies, dan sneed ik zo'n bolletje door de helft, ogen dicht, snel kauwen en weg.....yegh.....Maar het helpt bij mij heel goed. en is het nog gezond ook! Ik vind het nu ook niet eens meer zo vies. Zodra ik maagzuur op voel komen, neem ik een stukje en klaar alweer! ;)

11. Chelsea

Chelsea Bekend lid

6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Ik heb het via de huisarts gekregen, maar volgens mij kan je het zo halen zonder recept.

12. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ja klopt heb het gister even gehaald wat een verademing!

13. Writer

Writer Niet meer actief

in boekje hier staat kruidenagel helpt , op kouwen dus

14. Kaartje

Kaartje Actief lid

5 dec 2006
    195
    0
    0
    Ik hoorde van de week een tip die voor mij nieuw was: blokjes onder de poten van je bed aan de hoofdkant (voetkant dus wel nog op de grond). Je ligt dan ietsje schuin maar na een dag of wat schijn je er gewend aan te zijn... Sterkte!

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Antagel. Werkte bij mij super. En is idd zonder recept verkrijgbaar.

16. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    ja help erg goed mijn flesje is al bijna op!

erg vies wel!

17. Sijke

Sijke Bekend lid

ik krijg het dus juist als ik op mijn zij in bed ga liggen, links en rechts. Op mijn rug gaat het goed. Een beetje meer omhoog gaan liggen (extra kussen) zou ook moeten helpen.

18. Qwendo

Qwendo Lid

20 apr 2007
    71
    0
    0
    HAZELNOTEN helpt erg goed tegen maagzuur.
    Probeer het eens uit!

19. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    ja dat heb ik ook,als ik op mijn zij ligt,dus dan blijft alleen je rug nog over!

20. Yulunga

Yulunga Lid

8 nov 2006
    20
    0
    0
    Het enige wat s nachts bij mij goed helpt is een BVkussen onder het matras draperen, zodat de romp n behoorlijk stuk omhoog komt, extra kussens waren niet genoeg (misschien wel als je ze onder het matras stapelt). Zogauw ik eventjes plat lig gaat het mis. Het ligt alleen best vervelend, maar ik slaap stukken toch beter dan zonder, want ik werd ook steeds wakker met pijn en dan weer: rechtop op zitten eruit, rennies eten, melk drinken, pff, daar gaat je nacht en mn man werd er ook erg chagrijnig van :p

Overdag red ik het met pepermuntjes, melk, vla, crackers, rijstwafels.... geen tomaten(saus) en niet te vet eten. Gebruik liefst geen rennies ed, alleen s nachts. Ohja, ook dronk ik s avonds na het eten nog veel thee en limonade, dat kun je ook beter niet doen ;)

Deel Deze Pagina