Ik heb er ook zo erg last van vooral savonds dan wordt ik er wakker van en dan maar weer een pepermuntje en naar beneden toe voor een glas melk te halen en dan terug naar bed en maar weer recht op zitten en dan ben ik natuurlijk klaarwakker en kom dan moeilijk in slaap echt gek wordt je er van! ik ben nu 30 weken zwanger en heb er al met 18 weken last van maar ja hoort er bij! lachen blijven!
ik gebruik ook Rennie`s . Als ik op me rug slaap/lig krijg ik maagzuur. Mischien een tip om niet op je rug te gaan liggen
of lekker beneden gaan zitten achter de computer helpt ook goed. alleen met slapen is het dan minder gelukkig kan ik dat de volgende dag dan inhalen.
Ik had al maagklachten voor ik zwanger werd en ben dus erg 'gewend ' aan brandend maagzuur. Ik gebruikte daar medicatie voor, maar die mag niet als je zwanger bent. Ik gebruik nu Antagel wat door mijn gyn en huisarts is goedgekeurd, door dat zal wel goed zitten. Verder weet ik van welke voeding ik last krijg bv bananen, chocolade (jammer dan ), sinaasappelsap enz. Het helpt zeker om eerst melk te drinken voor je iets anders eet of drinkt, melk is base en maakt je maagzuur minder zuur. Je bed iets omhoog zetten of als je geen verstelbare lattenbodem hebt: een dik kussen onder je hoofdeinde helpt ook.
een tip van mijn oma: gember! Ik heb dus een potje gekocht bij de supermarkt met van die bolletjes erin. Eerst vond ik het vreselijk vies, dan sneed ik zo'n bolletje door de helft, ogen dicht, snel kauwen en weg.....yegh.....Maar het helpt bij mij heel goed. en is het nog gezond ook! Ik vind het nu ook niet eens meer zo vies. Zodra ik maagzuur op voel komen, neem ik een stukje en klaar alweer!
Ik hoorde van de week een tip die voor mij nieuw was: blokjes onder de poten van je bed aan de hoofdkant (voetkant dus wel nog op de grond). Je ligt dan ietsje schuin maar na een dag of wat schijn je er gewend aan te zijn... Sterkte!
ik krijg het dus juist als ik op mijn zij in bed ga liggen, links en rechts. Op mijn rug gaat het goed. Een beetje meer omhoog gaan liggen (extra kussen) zou ook moeten helpen.
Het enige wat s nachts bij mij goed helpt is een BVkussen onder het matras draperen, zodat de romp n behoorlijk stuk omhoog komt, extra kussens waren niet genoeg (misschien wel als je ze onder het matras stapelt). Zogauw ik eventjes plat lig gaat het mis. Het ligt alleen best vervelend, maar ik slaap stukken toch beter dan zonder, want ik werd ook steeds wakker met pijn en dan weer: rechtop op zitten eruit, rennies eten, melk drinken, pff, daar gaat je nacht en mn man werd er ook erg chagrijnig van Overdag red ik het met pepermuntjes, melk, vla, crackers, rijstwafels.... geen tomaten(saus) en niet te vet eten. Gebruik liefst geen rennies ed, alleen s nachts. Ohja, ook dronk ik s avonds na het eten nog veel thee en limonade, dat kun je ook beter niet doen