ontpillen hoelang?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door hairdresser, 14 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hairdresser

hairdresser Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.409
    0
    0
    ik heb een vraagje.
    hoe lang kan ontpillen duren.
    ik weet dat het bij iedereen anders kan zijn maar ik ben benieuwd
    naar degene die ook hebben ontpilt hoe lang dat geduurd heeft.

mijn eerste cyclus duurde 45 dagen
    toen 40 en daarna ale jezus lang 74 dagen maarliefst.
    zit nu te wachten op wat komen gaat en hoop nu wat sneller ongi te worden.... of niet natuurlijk(9 maandjes lang)
    ik ben deze maand wel begonnen met monnikspeper kijken of dat wat uithaald
    ben benieuwd of mijn cyclus zijn weg een beetje kant vinden.
    xxx

2. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Viel bij mij nog wel mee..
    De 1e "maand" was bijna 7 wkn daarna netjes 28/29 dgn.
    Behalve dan deze maand was in ene 1 week langer..
    Ik heb volgens mij er wel geluk mee gehad, kan veel langer duren heb ik gelezen. Hoop voor je dat het snel wat regelmatiger gaat!
    Dikke knuf en veel succes
    Daantje

3. naomi32

naomi32 Actief lid

10 nov 2006
    352
    0
    0
    ik heb 1 maand overgeslagen, en daarna 34 dagen cyclus, ik weet niet of dat normaal is -34 dagen, maar iig word ik ongi en daar ben ik al blij om

4. mopsje

mopsje Actief lid

2 nov 2006
    272
    0
    0
    nou moet zeggen dat ik vanaf dat ik gestopt ben gewoon elke maand een cd van 30 dagen heb dus een normale cyclus.

dus ik kan er weinig over zeggen. ;)

liefs mopsje

5. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0
    Hoi Hairdresser
    Nou, ik heb er ook erg last van dat ontpillen hoor! Ben 21 augustus gestopt met de pil en tot nu toe alleen maar extreem korte cylci gehad en veel andere klachten die lijken op zwangerschapsklachten. Wat ik zo terug lees is dat de meesten die hier last van hebben juist erg lange cyclussen hebben, heb nog niemand gehoord met zulke korte cyclus als ik, anders hoor ik het graag!
    Ik hoop voor je dat je er niet zo lang last van kan hebben, kan soms wel een half jaar duren heb ik gehoord, maar daar ga ik toch echt niet voor hoor!

Heel veel succes ermee!

6. poessie1

poessie1 Actief lid

5 jul 2006
    283
    0
    0
    Groningen
    Hoi!

Ik ben in februari met de pil gestopt en ik hoefde niet echt te ontpillen, ik werd de 1e x na ongeveer 30 dagen ongesteld.
    Mijn cyclusduur varieert tussen de 25 en de 30 dagen, niet echt super regelmatig, maar ik ben er wel tevreden mee.

Het lijkt me lastig als je cyclus onregelmatig is en je dus ook niet echt weet wanneer je ongesteld wordt, die onzekerheid of het een zwangerschap kan zijn of toch weer lange cyclus, lijkt me wel moeilijk!

Hartje1, hoe kort zijn je cyclussen? Ik geloof dat een normale cyclusduur tussen de 20 en 40 dagen ligt.

Heel veel succes, ik hoop dat je lichaam het snel weer op gaat pakken!

7. Amidala

Amidala Actief lid

12 nov 2006
    129
    0
    0
    gelderland
    hoi
    Hartje ik ben ook net gestopt met de pil. ik heb net de eerste cyclus gehad ook een korte 23 dagen! Denk ik, het begon al een beetje op dag 21 eigenlijk. ik weet niet hoe de volgende cyclus gaat verlopen? Ook last van de ontpillingsklachten.

groetjes

8. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    het verschild bij iedereen maar meestal kan het een aantal maanen duren.. bij mij duurde het ehcter 1.5 a 2 jaar ! :confused: gelukkig waren we toen nog niets voor kids bezig.. en sinds 2 jaa is mijn cyclus regelmatig

9. Ik ben ook pas net gestopt, maar heb meteen al een mooie eerste cyclus gehad van 30 dagen! Heb alleen last van een vettig voorhoofd. 't zijn geen puistjes, maar 't scheelt niet veel!

Groetjes Jelske

10. Karo

Karo Lid

9 nov 2006
    97
    0
    0
    financial expert
    België
    Ik ben in oktober gestopt en heb dus 1 cyclus achter de rug van 24 dagen. Is ook vrij kort volgens mij, maar liever een korte cyclus dan een lange :) . Zo weet je tenminste snel of het ontpillingskwaaltjes zijn of zwangerschapssymptomen.

Op dit ogenblik in ieder geval veel ontpillingskwaaltjes: steken in de buik, haarverlies, constipatie,.....

Is het eigenlijk ook mogelijk dat er geen ontpillingsperiode is? Want als ik het goed versta is er tijdens de periode van ontpilling geen eisprong?

11. hoi,

ik ben eind augustus gestopt met de pil en gisteravond laat eindelijk voor het eerst ongesteld geworden, na 71 dagen.
    ben nu wel een week aan de monnikspeper, hopelijk deze ronde sneller, maar dat ontpillen is echt een rotperiode

12. pattie007

pattie007 Actief lid

31 mei 2006
    201
    0
    0
    Gelderland
    Nou ik ben half april gestopt en mijn eerste cyclus duurde 89 dagen, daar na 38 en 36 en nu zit ik nog steedts te wachte op de volgende, zit nu op dag 47.
    Dus ontpillen ja ik helaas wel

13. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    ik ben eind mei gestopt!

kijk maar onder mijn banner

14. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Ben erg trots op mn eerste cyclus van 35 dagen, niet slecht voor een ontpiller met een hormoonhuishouding als de mijne.. Monnikspeper doet wonderen (in ieder geval voor mij). Vind wel dat de druppels sterker zijn en beter werken dus dan de capsules.. Verder gebruik ik Teunisbloemoliecapsules erbij, reguleert ook je hormoonhuishouding, en is goed voor de doorbloeding (dus krijg je ook een mooiere huid van).

Succes!

15. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    He Rensie,

Blijf je de monnikspeper doorslikken? Ik heb het ook een week geslikt. Ik werd toen na 1 week onregelmatig slikken ongesteld, na 60 dagen.
    Ik ben daarna wel gestopt met slikken, wacht eerst maar weer af wat er gaat gebeuren.. en jij?

16. pol

pol Actief lid

25 sep 2006
    270
    0
    0
    Ik ben in augustus met de pil gestopt en na 28 dagen was in ongesteld.
    Gewoon precies goed dus ;)

17. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0

Mijn cyclus was dus korter dan 20 dagen, ook een keer alleen maar bruin gevloeid en overdag en weet dus ook niet of dit nou ongi is geweest (aan het eind wel rood...). Dus was er wrsl ook geen eisprong al voelde dat wel zo aan. Maar ja met ontpillen is dus alles mogelijk.
    Tot nu toe geen rare klachten gehad, wel weer een eisprong gevoeld volgens mij maar dat weet ik nu dus niet zeker gezien de vorige keer.
    Nu al 1,5 week niet ongi geweest. 1e dag van de laatst keer was op 29 oktober, wel de hele week maar een stuk minder dan de vorige . Na drie dagen weer super weinig.
    Sorry hoor voor dit verhaal. Misschien kunnen jullie er nog wat mee? Ik in ieder geval niet, afwachten dus.
    Je lichaam kan rare sprongen maken zo blijkt. Maar ik geef de moed niet op hoor! En ik denk maar zo, zo'n lange cyclus van 71 dagen is ook niet alles!

In ieder geval iedereen die ook last heeft van ontpillen heel veel succes en dat het maar snel afgelopen mag zijn zodat we allemaal er voor kunnen gaan. Enne....klussen kan altijd! ;)

18. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    Hier eentje met een eerste cyclus van 100+

Het is niet leuk, bijna 4 maanden duurt mijn eerste cylcus al en nog steeds geen enkel teken van mijn menstruatie... gewoon afwachten, ik blijf er wel kalm onder want anders is het helemaal niet meer te doen.

Succes allemaal met ontpillen en zwanger raken!

19. Amidala

Amidala Actief lid

12 nov 2006
    129
    0
    0
    gelderland
    ik hoop voor je dat je ongi snel komt!

kus amidala

20. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik ben 11 september gestopt met de pil en na 30 dagen werd ik voor de eerste keer ongesteld, mijn cyclus daarop was 26 dagen.
    Mijn NOD zou nu dus rond 1 dec. moeten zijn.

Ik had wel een vrij lichte pil, maar of dat de reden is dat mijn lichaam het zo netjes oppakt geen idee.

Alle dames die nu met een lange cyclus zitten, ik duim voor jullie! En tja iemand toe wensen dat zij ongesteld word is niet echt erg leuk maar ik kan me heel goed voorstellen dat je er knettergek van word!

Deel Deze Pagina