Mijn kleine man ( 11 maanden) heeft bultjes/blaasjes deze zitten op zijn armen verder nergens. Nu is mij verteld dat t lijkt op de hand mond voet ziekte maar ik twijfel hieraan. En we kunnen vanmiddag pas naar de hap
lijkt er niet op , het zijn echt blaasjes. zijn een beetje gelig van binnen. hij heeft het nu vanaf vrijdag , begonnen met 3 plekjes en nu inmiddels een stuk of 10. en alleen op zijn onderarmen.
Mijn zoon heeft vorige week de hand voet mondziekte gehad, en dat zag er echt anders uit (kleine blaasjes/vlekjes alleen op hand, voet en/of mond). Toen ik de foto zag dacht ik ook gelijk aan muggenbulten. Ben benieuwd wat ze bij de hap zeggen.
hij heeft woe tot vrijdag koorts gehad , en vrijdag begonnen de bultjes. was donderdag nog naar de huisarts geweest omdat ie verhoging had en zo moest hoesten, maar toen had ie de blaasjes dus nog niet
Klinkt eerder als 5e of 6e ziekte, maar dan zijn het erg weinig plekjes. Juist omdat het er maar 10 zijn in 3 dagen denk ik eerder aan een steekdier, dus bijv mug, waar niet goed op gereageerd word. De meeste ziektes worden veel erger in die periode. Onze oudste had dit rond die leeftijd ook, van muggen, en heeft nu allergische reacties op oa muggenbulten. Ik zou morgen naar je eigen ha gaan. Mijn ervaring is dat je bij een hap soms zo 2 uur kan wachten en dit klinkt niet heel ernstig (anders had de hap je ook al sneller laten komen).
Klinkt niet als iets waar je voor naar een HAP moet. Ik zou er eerlijk gezegd niet eens mee naar de huisarts aan: ze worden gewoon vanzelf weer beter en zolang een kind gewoon speelt, is mijn uitgangspunt meestal: gewoon lekker uitzieken
@rozemarijke ik moest vandaag zo ie zo naar de HAP met mijn dochter , dus vandaar dat ik het voor mijn zoontje meteen na kon vragen . en het was idd een allergische reactie op muggenbeten waarschijlijk