Verbouwing & presentje voor de buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Masa, 25 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Wij hebben in Augustus en Oktober een best wel grote en pittige verbouwing (September niet want dan ben ik uitgerekend van onze 4e spruit dus dan ligt het verbouwen even een maand stil). We hebben een hoekhuis dus hebben gelukkig alleen te maken met de buren links van ons die hier "last" van gaan hebben. Omdat de verbouwing zo groot is (alle 3 de verdiepingen worden compleet vernieuwd) en zowel onze aangrenzende buren als de buren daarnaast beide jonge kinderen hebben wilde ik behalve een briefje ook iets liefs door de bus gooien. Op het briefje zal de periode staan dat we gaan verbouwen en dat we hopen dat ze er zo min mogelijk overlast van ondervinden en het presentje is een klein goedmakertje voor de overlast.

Ik dacht zelf aan wat kortingsbonnen voor een dagje weg of vakantiepark o.i.d. maar heeft iemand anders nog een origineel idee?

Groetjes

2. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Waar woon je dan?
    Als je in Noord-Holland woont, zou ik een dagje Sprookjeswonderland geven.

3. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.370
    2.851
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik vind kortingsbonnen eerlijk gezegd niet zo'n goed idee. Dan moeten ze zelf nog altijd geld uitgeven om er gebruik van te maken en moet het dus ook nog iets zijn wat ze leuk vinden. Dan zou ik nog eerder een vvv-bon doen om zelf iets uit te zoeken bij een winkel naar keuze.

Ik zou overigens ook niet een briefje door de bus doen, maar gewoon even aanbellen en uitleggen. Doe je dat met een bosje bloemen erbij, dan vind ik dat al een stuk beter dan een briefje met kortingsbonnen.

Mamaa6 en 2augustus1992 vinden dit leuk.
  4. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Ik vind het aardig bedoelt van je.
    Maar heel eerlijk? Als ik mijn buren (nauwelijks) ken, zou ik er niet zo op zitten te wachten, ik zou dan het idee hebben dat er ook iets terug verwacht van, in de vorm van (meer/veel) contact ofzo, terwijl ik daar echt geen behoefte aan heb. Heb mijn eigen vriendenkring. Buren groet ik vriendelijk en in nood zal ik zeker helpen en in geval van pak suiker ook, maar daar blijft het bij.

Maar goed, als je iets wilt geven zou ik een cadeaubon doen. Kortingsbonnen vind ik echt heel raar, geef dan niets.

5. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Bedankt voor de antwoorden ik woon in Utrecht dus zal even kijken of hier iets in de buurt is.

@2augustus1992: Ik ken mijn buren zeer zeker wel hoor we hebben een hechte buurt. Mijn jongste dochter en de dochter van de directe buren spelen dagelijks samen in onze tuinen en de buren daarnaast zijn er pas afgelopen jaar komen wonen maar ook die zie ik regelmatig op de speeltuin e.d. Daarnaast ken ik ze niet maar die hebben ook geen kinderen en daarbij voel ik me niet echt geroepen om iets voor te doen. Denk dat je er vooral last van hebt met kindjes. De buren 2 huizen verder hebben ook nog een kleintje die middagdutjes doet namelijk en dat zal even lastig zijn met de verbouwing. Zij zijn toen ook gaan verbouwen en ik weet nog dat ik het echt vervelend vond dat we zo met de middagslaapjes zaten toen.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.655
    5.697
    113
    Ik zou een bos bloemen doen en als je dat leuk lijkt ze uitnodigen voor een etentje bij jou thuis.

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.880
    5.137
    113
    Ik zou ook persoonlijk ook geen kortingsbonnen geven. En sowieso gewoon aanbellen ipv een briefje.

8. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Leuk idee! Idd geen kortingsbonnen, doe dan vvv bonnen.
    Misschien kun je er voor de grap wat oordopjes bij doen.

9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Toen wij gingen verhuizen en 3 maanden verbouwt hebben, heb ik in het hele rijtje aangebeld om ons voor te stellen en een klein vaasje met wat bloemetjes gegeven alvast als excuses voor de overlast. Gewoon iets simpels en kleins maar werd gewaardeerd. Uiteindelijk hebben ze er amper last van gehad gaven ze aan.

10. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik vind het super attent!

11. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Hoe ver van te voren deed je dat?

12. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Misschien een bon voor een ijsje te halen ofzo? :D

13. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Ik zou even aanbellen, evt met bosje bloemen om te vertellen wat de plannen zijn.
    En dan evt daarna iets van met zn allen eten ofzo als excuus voor de overlast.
    Zelf zou ik al heel blij zijn dat het even gemeld wordt.
    Verbouwingen horen erbij en het is al netjes dat je het gewoon even meldt.

14. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    #14 Masa, 25 jun 2017
    Laatst bewerkt: 25 jun 2017
    Met zijn allen eten zie ik niet zo zitten, we zijn dan net bevallen van onze 4e als het laatste deel van de verbouwing begint dus dan focus ik me liever even daarop.

Overigens zie ik hier overal een bosje bloemen staan, ik heb echt helemaal niets met bloemen en planten dus het is niets voor mij om dat cadeau te geven, zoek echt een ander kleinigheidje zoals inderdaad een VVV-bon ofzo... Vind toegangstickets voor een attractiepark echt te gek, dan ben ik ongeveer 20 euro per persoon kwijt en 2 van die kids zijn al betalend dus dat kost me tussen de 80 en 100 euro. Dacht meer iets van max 20 a 25 per huishouden.

Ik snap dat ik er recht op heb om te verbouwen en dat ik ze niets verschuldigd ben maar dit is iets wat ik graag wil doen en netjes vind om te doen

15. Essie3

Essie3 Niet meer actief

allereerst, heel attent dat je iets wilt geven! Maar om dat met een briefje te doen vind ik een beetje raar. Over zo'n pittige verbouwing zou ik de buren zeker persoonlijk inlichten. Wat ik altijd leuk vind om te geven zijn van die borrelpakketjes met nootjes, chocolaatjes, wijn etc. die je zelf kunt samenstellen. Kun je zo duur maken als je wilt.

Masa vindt dit leuk.
  16. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Leuk! Waar stel je zoiets samen?

esklessebes vindt dit leuk.
  17. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Ik doe het altijd bij een winkel waar ze veel kaas en noten verkopen. Hoe noem je zoiets..

18. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Ik vind het heel attent.

Een klein rieten mandje met wat noten, kaas, knabbelvoer en wat te drinken en dan nog een vvvbon van hoeveel je overhebt qua budget. (Mandjes bij de xenos/action en de rest bij de AH) Je kunt ook een ander 'concept' qua mandjes doen met bijv. popcorn, nacho's, m&m's en een bios-bon oid.

Maar sowieso even vertellen aan de deur en niet via een briefje oid.

19. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik heb net zo als jij helemaal niks met bloemen. Hoewel ik het wel lief zou vinden als ik die kreeg vanwege een verbouwing.
    Kortingsbonnen zou ik niks aan vinden, ik hou niet van zulke parken en ga niet extra geld bijleggen omdat ik nu eenmaal zo'n bon heb die ik wil gebruiken.

Dus ik zou even langs gaan (geen briefje! Gewoon even face tot face melden, kan je meteen de reactie peilen) met iets kleins.
    Een leuk mandje met lekkere dingen inderdaad. Of een bioscoopbon.
    Dan kan je erbij zeggen: "we gaan verbouwen, sorry voor de overlast! Mocht het al te gek worden, zet je de tv op z'n hardst en kunnen jullie lekker de nootjes/popcorn eten. En anders kunnen jullie het huis ontvluchten naar de bios." :p :p

Of je nodigt ze achteraf uit voor een gezellige barbecue met z'n sllen. Moet het natuurlijk wel lekker weer zijn ;)

20. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.370
    2.851
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Je kunt ook gewoon een doosje bonbons ofzo doen. Bloemen was meer de suggestie van iets kleins om mee aan te geven dat je het vervelend vindt dat ze mogelijk overlast ervaren ervan. Wat ik meer bedoelde is dat je niet per se groots hoeft uit te pakken, maar dat even aanbellen met een kleinigheidje meer doet waarschijnlijk dan een briefje met een bon.

Deel Deze Pagina