wij hebben in a'dam centrum gewoond (gracht) nou dat gaat 24/7 door. snachts harder als overdag en er is geen ontkomen aan. als je het met een makerlaar oid over hebt zeggen ze: ja, dat heb je in t centrum he.. maar verschil is wel dat het geen aso's zijn alleen hele blije en gelukkige feestvierende mensen! na een paar maanden sliep ik er doorheen. maar als je de politie belt (bij geluidsoverlast buren) zeggen ze dan ook WIE hebben gebeld? anders zou ik het om die reden alleen al laten
Wat raar dat je belt en er dan niemand komt! Een paar weken terug hadden onze achterburen een feestje.. ik werd er wakker van. de mensen waren aardig dronken en de muziek ging steeds hanger, en de mensen gingen steeds harder meezingen. toen heb ik het 0900 nummer gebeld, had gelijk gehoor en een aardige vrouw die zei dat ik de 2e melding was en dat er al een auto onderweg was. 10 minuten later kwam de politie en was het over. de vrouw vertelde me dat beleving ook meetelt, niet alleen het tijdstip. groetjes marieke
Persoonlijk vind ik het dan wel weer merkwaardig als het in het weekend later mag worden dan doordeweeks. Er zjin genoeg mensen die ook in de weekends moeten werken, hebben die op zaterdag en zondag dan minder recht op slaap? Belle, hing zelf onlangs nog als een viswijf uit het raam te roepen omdat er een buurman om vier uur 's nachts thuiskwam met de stereo in zijn auto zo hard dat ik op driehoog rechtop in mijn bed zat van schrik. Maar dat zijn gelukkig incidenten hier.
Wij hebben hier zo'n aso en dronken (onder) buurman die regelmatig de muziek te hard heeft staan. Had had geen zin meer om langs de deur te gaan dus op een gegeven moment steeds maar direct de politie bellen. Ze hebben uiteindelijk zn spullen in beslag genomen en konden wij 's nachts lekker doorslapen!
Dat 0900-nummer is inderdaad een drama. Maar goed, het ligt er wel sterk aan in welke plaats je woont, want ze verbinden je door. Bij ons ben je dan ook gerust een kwartier verder voor je een melding hebt kunnen doen. En dan duurt het gerust nog een half uur voordat ze aan komen kakken. Als je uitlegt aan de politie dat je geen zin hebt om eerst naar die buren te gaan om er wat van te zeggen, omdat het een stel aso's zijn die je niet vertrouwt, hoeft dat niet hoor, dan gaan ze er direct heen. Maar ze willen inderdaad wel dat je er zelf wat van zegt, als dat mogelijk zou zijn in die situatie. Ik had ook zo'n aso onder me wonen. Elke keer als ik er wat van zei, ging de muziek 10 minuten zachter en daarna gewoon weer hard. Die vent leefde 's nachts, heel irritant als jouw wekker weer om half 7 gaat.