wat zou jij doen??

Discussie in 'De lounge' gestart door liebrando, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik zit even met een flink dilemma. Zoals jullie weten hebben wij het niet ruim. Nou heb ik daar mee leren leven geen probleem al zou ik het liever anders zien. Maar goed.......Nu is het zo dat ik al 3x me rijbewijs heb kunnen halen door belastinggeld die wij terug krijgen omdat ik niet werk. Maar elke keer na 1 of 2 lessen ben ik er mee gestopt omdat ik het inmens veel geld vond, en het niet eerlijk voelde tegenover me gezin dat ik dat alleen opmaakte.....Dus besteede ik het aan me gezin in plaats van verder te gaan lessen. Nu gaan me kids naar school en de peuter heb me handen vrij, de auto staat hier altijd alleen maar voor de deur omdat me man aan de overkant van de grote weg werkt. Nu denk ik steeds was ik nou maar 1x egoistisch geweest dan had ik nu wat meer vrijheid voor mezelf maar ook voor de kids als ik met de kids weg wil. Ben nu altijd afhankelijk van me man of iemand anders.....Maar goed geld voor me rijbewijs zal pas volgend jaar zomer pas weer kunnen als we weer nieuwe belastingaangifte hebben gedaan volgend jaar. Van dit jaar moest na een andere auto omdat die van ons er mee ophield helaas..........

Maar nu is het zo dat er dus wel een klein beetje over is.....Ik heb altijd gezegd als er wat over is wil ik het cambridge dieet doen. Ik moet namelijk voor me gezondheid 25 tot 30 kilo afvallen anders heb ik binnen de kortste keer last van me hart. Ben veel te zwaar, hoge cholesterol en me bloeddruk zal ook wel hoog zijn.....Wij hebben last van hartkwalen enz in de familie dus ik moet echt........nu kan ik dus aan cambridge beginnen, om iniedergeval 10 a 15 kilo af te vallen meer geld om alle 30 kilo eraf te krijgen heb ik niet. Nou zou ik wel willen zodat ik toch de helft kwijt ben en dan verder proberen om toch die laatste 15 kilo op een andere manier eraf te krijgen, maar...........nu komt het. Het geld weer........ik weet dat me leven niks op weegt tegen geld maar toch voelt het weer k*t om dit geld alleen op te maken......Ik ga me meteen weer schuldig voelen tegenover me gezin omdat we met dit geld ook hele andere dingen kunnen doen..........

Ik weet het niet meer! ik weet dat ik het zelf moet beslissen maar wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen stonden??

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    #2 bengeltje86, 7 jun 2011
    Laatst bewerkt: 7 jun 2011
    lastig
    ik zou het doen
    als jij er straks niet meer bent door hart falen heeft jou gezin niets meer aan jou dan hadden zij gezegd had ze het nou maar gedaan dan was ze hier nog
    dus hup dat dieet doen als je wilt en aan je gezin denken ik val af en word een stuk gezonder.
    ik geef ook liever aan me gezin uit dan aan me zelf en je zelf 1 x helpen macht echt wel

3. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Heel vervelend voor je allemaal.
    Een cambridge dieet is duur, gemiddeled 50 euro per week.
    Als IK jou was, dan zou ik m'n voeding aanpassen en niet aan zo'n duur dieet beginnen. Je zou ook nog sonja bakker kunnen doen, als je dan toch echt een richtlijn nodig hebt.
    Wat je ook nog kan doen, even je zorgverzekering opbellen en vragen hoe het zit met consulten bij een dietiste, die worden volgens mij tegenwoordig vergoedt. Ik denk dat je met 1 van deze opties beter af bent dan cambridge.
    In ieder geval heeeeel veel succes met je keuze maken en het afvallen natuurlijk!

4. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

zou je niet een klein bijbaantje kunnennemen? zwart of zo en dat aan rijlessen en dieet kunnen besteden?
    voel je je minder schuldig en kan je toch je wensen laten uitkomen.
    En ik zou niet weten wat ik zonder rijbewijs zou moeten....
    vooral met kids niet, het is niet egoistische om je rijbewijs te halen en om af te vallen, je kids hebben hier ook echt wat aan.
    (moet ook echt afvallen zucht)

5. adi

adi Niet meer actief

Ik vind ten eerste dat jouw gezondheid HEEL belangrijk is voor je gezin. Vele malen belangrijker dan misschien andere dingen waar je dat geld wel aan uitgeeft.

Ik ken die dieet niet, maar vraag me wel af hoeveel geld kost dat dan? En is er geen andere manier om te gaan afvallen, dat niet zoveel geld kost?
    Ik heb zelf 2,5 jaar bijv caloriën tellen gedaan, en at 1.200 tot 1.500 caloriën per dag, ben zo 14 kilo afgevallen. Het kostte me geen cent meer dan anders.

6. liebrando

ik ben al jaren aan het solliciteren maar op de een of andere manier willen ze me niet. Had ik maar werk was veel makkelijker geweest allemaal!

Kwa dieten heb ik alles al gehad maar niks wil helaas. Na een week ben ik alweer fout bezig. Dit dieet is inderdaad duur en daardoor ook een houvast om niet op te geven maar ja het is wel een beste prijs!

7. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Je bedoelde het vast andersom ofniet?;)

Inderdaad een lastige situatie. Maar inderdaad zoals bengeltje ook al zegt, is een keer aan jezelf denken kan absoluut geen kwaad! Wel moet ik zeggen dat als ik het niet echt heel breed had, ik op een andere goedkopere manier zou proberen af te vallen want cambridge is gewoon best prijzig (heb het zelf ook gedaan). Ik zou het persoonlijk zonde vinden om mijn geld aan een duur dieet uit te geven, terwijl je het ook op een goedkopere manier zou kunnen proberen en het geld wat je over houd als buffertje kunt gebruiken. Maar je moet natuurlijk doen wat jou het beste lijkt, en je niet schuldig voelen als je is een keertje aan jezelf denkt!

8. liebrando

het kost 50euro in de week. als ik kijk na het gemiddelde dat mensen afvallen moet 10 of 12 kilo in 6 weken wel lukken. Daarna zou ik verder zelf verder moeten proberen met een ander dieet want meer geld heb ik gewoon echt niet.......

ik heb zoveeeeeeel gedaan. Bij een dietiste werd ik alleen maar zwaarder, calorieeen tellen hou ik een week vol. Sonja bakker hou ik een week vol. Vorig jaar 20 kilo mee afgevallen in 3 maande maar nu kom ik niet verder dan een week. Ik weet het gewoon niet meer.........

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Waarom cambridge?
    Waarom niet gewoon naar een diëtiste en gezond afvallen op een normale manier?
    Doe ik zelf namelijk ook, sinds 10 weken doe ik benfit bij de sportschool en ben nu 11,3 kg kwijt!
    Helemaal niet zo duur, heel gezond en supermakkelijk!

10. liebrando

Dat is het hem juist ik vind het dus ook enorm zonde. Voor die 2 a 300euro kunnen wij weer hele andere dingen doen. Maar afvallen moet ook voor me gezondheid en zelf lukt het me gewoon niet :(

11. liebrando

Ben al bij de dietiste geweest en die werkt bij mij juist averechts helaas......

12. adi

adi Niet meer actief

sorry, maar 10 tot 12 kilo in 6 weken is geen structurele oplossing. Met zo snel afvallen raak je vooral je vocht kwijt, en op het moment dat je stopt met zo intenstief dieëten vliegen de kilo's er weer aan.
    Meestal moet je na dit soort dieëten je eetpatroon drastisch aanpassen, en zo te lezen is dat bij jou wel een probleem.
    Dadelijk heb je je kilo's weer aan, en ben je al dat geld kwijt.

Ik wil niet bot klinken, maar ik denk dat het voor jou niet gaat werken. Snel afvallen is bijna nooit DE oplossing voor langere termijn.
    Bij mij zijn de kilo's pas echt weggebleven toen ik 2 jaar over heb gedaan om 14 kilo's kwijt te raken. Natuurlijk kan het sneller, maar mijn lichaam was op deze manier helemaal opgeschakeld, ik kreeg structureel veel minder trek, was goed gewend aan gezondere eetstijl enz.
    Ik zou persoonlijk toch opnieuw aankloppen bij een dietiste die jou stevig kan aanpakken.

13. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Ik wil je vooral niet ontmoedigen maar als je dit allemaal niet kan volhouden, waarom denk je dat je cambridge wel gaat volhouden?
    Dit een dieet met maar 500 kcal per dag, en dat is echt niet veel. De kilo's gaan snel, dat is waar, maar je heb ook nog een opbouwfase waar je toch ook alweer een week of 3 zoet mee bent. Als je dit allemaal hebt afgerond, moet je toch nog steeds op je eten blijven letten want anders zit alles er zo weer aan, en dat is dus weer weggegooid geld.
    Je moet er eerst psychisch klaar voor zijn en dan kan je elk dieet aan.

14. liebrando

je klinkt niet bot hoor. Je hebt gelijk. Maar zelf lukt het me gewoon niet meer, ben al dik een jaar tegen mezelf aan het vechten en word alleen maar zwaarder. Omdat dit dieet zo duur is zou k het nooit zo opgeven. Aan de andere kant ben ik bang dat ik het niet volhou op alleen maar shakes/repen/soepen

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Tja moeilijk.. Ik persoonlijk zou kiezen voor mijn rijbewijs en op een andere manier proberen af te vallen. Ikzelf ben ruim 10 kilo kwijt geraakt door naar een dietiste te gaan en veel te gaan wandelen/fietsen met m'n zoon. De dietiste zit volgens mij sowieso voor een aantal uur in je basispakket dus dat wordt vergoed. Voor mij was de dietiste i.i.g. wel de welbekende stok achter de deur.

Als je je rijbewijs hebt, heb je uiteraard veel meer vrijheid maar kan je ook verder weg zoeken naar werk. Plus dat als je het eenmaal hebt, je het ook niet meer kwijt raakt.. dat heb je dan gewoon in de pocket. En natuurlijk ook dat het ieder jaar weer duurder wordt die lessen enzo.

16. liebrando

ik ben op dit moment wel zo ver dat ik mezelf accepteer. Dus ik accepteer dat ik dik ben, en dat ik zwaar ben. Als ik niet om me hart moest denken vanwege in de familie dan had ik het zo wel goed gevonden. En er gewoon klaar mee geweest maar ik MOET gewoon voor me hart en gezondheid echt afvallen....Maar ik krijg die knop maar niet om en kom zo weer in de verleiding.....

17. liebrando

Ja dat zou de mooiste oplossing zijn voor alles. Gaan voor me rijbewijs, goedkoop afvallen, meer kans op werk.......maar ja dat afvallen is een groot probleem bij mij helaas......

18. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik vind zo'n dieet zonde voor je geld. Je schrijft dat je geen enkel dieet volhoudt. Ik zie je op het forum ook vaak afvaltopic's openen, maar even later ben je er alweer mee gestopt. Dus er zit blijkbaar een psychische reden achter dat je het niet volhoudt. Of je wil sneller resultaat dan mogelijk is en geeft daarom snel weer op. Ik zou dat eerst eens aanpakken en pas dan weer gaan lijnen. Want Cambridge hou je ook niet vol, als al het andere ook niet lukt.

Als de knop om is en met een hoop doorzettingsvermogen moet je kunnen afvallen, zeker zonder Cambridge of ander duur dieet. Door een dieet val je niet af, je valt af door hoe je er zelf mee omgaat en door veel te bewegen. Bewegen is gratis, je kunt gaan wandelen en fietsen. Dus een dure sportschool is ook niet nodig. Hier zonder duur dieet en zonder sportschool toch 17 kg afgevallen, dus het kan zeker wel.

Als het niet werkt is het helemaal zonde van je geld, dan had je er beter rijlessen van kunnen nemen.;)

19. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    haha ja idd aangepast dank je whahahaha

20. Leliana

Leliana Niet meer actief

Het ligt er aan wat jullie kwijt zijn per week aan boodschappen?
    Wij wijn gemiddeld zo'n 100 tot 120 euro per week kwijt aan boodschappen waardoor ik gewoon het cambridge dieet kan doen! 50 voor mij en de rest voor vriend en kids ..

Maar goed, als je maar 60 in de week hebt voor heel het gezin kan ik begrijpen dat het dieet onmogelijk is.. :(

Of je het extra moet pakken van een spaarrekening is denk ik niet heel verstandig! Wat nou als er iets vervangen moet worden in huis? Een nieuwe wasmachine of zo .. ?
    Wat je eventueel zou kunnen doen is het voor jezelf voorschieten maar elke mogelijkheid pakken om het geld wat je 'geleend' hebt van je eigen spaarrekening weer terug te storten.

Cambridge is duur en het is niet dé oplossing.
    Je zegt dat je meestal na een week weer in je oude patroon, qua eten, terugvalt .. dat zal met cambridge niet heel anders zijn. Het is echt een behoorlijk pittig dieet waar je ontzettend veel discipline voor op moet kunnen brengen! ;)

Ik denk dat bijvoorbeeld het SB dieet of calorieën tellen makkelijker en goedkoper is voor jullie. Als je er dan tegelijkertijd voor zorgt dat en niks slechts te snacken valt in huis moet het helemaal goed komen!
    Als je vriend voor zichzelf iets lekker wilt stuur je hem er lekker zelf op uit om het te halen zodat de verleiding voor jou niet te groot wordt! ;)

Deel Deze Pagina