Na twee miskramen was ik weer zwanger, maar helaas vanochtend kreeg ik heftige pijn in mijn onderrug. Zolang er geen bloed was, had ik nog hoop maar vanmiddag begon ik te vloeien. Ik voel nu toch echt dat het einde verhaal is. Ik weet nu wel uit ervaring dat je zoiets intuitief aanvoelt en de heftige pijn in combinatie met bloed komt me al te bekend voor. De vk had helaas ook weinig hoop voor me. Ik voel me echt verslagen en leeg. Snap niet waarom het nu elke keer misgaat en ik wil het nu graag laten onderzoeken. Vraag me alleen af wat je eraan hebt, om bijv. te weten dat je een chromosoomafwijking hebt waar ze niks aan kunnen doen? Ik ben nu echt op een punt dat ik me niet kan voorstellen dat het een vierde keer wel goed gaat. Wat is dit ongelooflijk klote!
Wat naar voor je dat je dit moet meemaken. Helaas weet ik hoe je je voelt. IN ruim 6 jaar tijd 4x zwanger geweeest waarvan de eerste 3 eindigden in een miskraam. En daarnaa ook het vertrouwen kwijt idd. Maar zie mijn banner, toen wij de hoop opgegeven hadden, overkwam het ons alsnog, dus houd moed! Er komt vaak niet eens wat uit dat onderzoek, maar als het je gerust stelt kun je het gerust laten doen. Sterkte in ieder geval!
Jeetje wat een verdrietig nieuws! Ik heb ook 3 miskramen gehad, na 2 miskramen werd er een chromosonen onderzoek aangeboden, deze hebben wij niet gedaan, maar na 3 miskramen krijg je meerdere bloedonderzoeken oa bloedstollingonderzoek! Ik zou deze onderzoeken wel doen! Er hoeft niets uit te komen, maar bij mij is er wel iets uitgekomen en mijn bloedstolling is niet zoals het hoort. Dit kan inhouden dat de placenta niet ontwikkeld of dichtslibt e.d. Je hebt heel veel verschillende soorten en ze kunnen hier vaak wel wat aan doen! (helaas heb ik zo'n type waar weinig over bekend is, maar kijk naar mijn banner!) Dus ik zou zeker even contact opnemen met de HA of de Gyn, want die onderzoeken kunnen nooit kwaad! Heel veel sterkte!
Bedankt meiden, het is bij jullie uiteindelijk ook goed gegaan en ik hoop dat hetzelfde voor ons geldt. Voor mijn gevoel is mijn wereld echt even ingestort. Tuurlijk er zijn altijd ergere dingen, maar dit is zo onwaarschijnlijk en zo verdrietig. Elke keer weer hoop bij een positieve test, de eerste spannende tijd doorkomen en als je weer een beetje het vertrouwen in een goede afloop begint te krijgen, bam weer mis! Over die onderzoeken ben ik nu wel erg benieuwd, want klopt het nu dat verschilt per ziekenhuis? Doen ze sowieso wel een chromosomenonderzoek en wanneer doen ze andere onderzoeken? Moet het dan eerst nog een paar keer misgaan? Ik snap het niet, want er zijn toch ook oorzaken waar wel wat aan gedaan kan worden? Ik las net ergens dat maar 3% een chromosoomafwijking heeft, wat heb je dan aan zo onderzoek? Aargh teveel vragen in mijn hoofd!
hallo trees, wat vervelend zeg 3 x mis het is niet niks. het is nu bij mij pas voor de 2x mis gegaan. en ben gecurriteerd we waren van de week in het zieknhuis en na 2x komt er vaak niet veel uit de onderzoeken maar na drie keer doen ze meer onderzoeken ik zou gewoon als ik jouw was de ha of gyn bellen en er eerst gewoon over praten en dan kun je altijd nog zien. maar heel veel sterkte en probeer het een plaatsje te geven we leven met je mee gr manon
Hé Trees, Wat afschuwelijk meid! Op zo'n moment stopt de wereld even met draaien. In principe heb je bij 3 mk's of meer habitale abortussen en kom je in aanmerking voor onderzoeken zoals chromosonen onderzoek, cis echo en stollings onderzoek. Als het je niet automatisch aangeboden word zou ik er om vragen. Het kan wel het een en ander uitsluiten. Vraag ook eens naar een verhoogde dosis foliumzuur en vitamine B voor een toekomstige zwangerschap. En ik weet niet waar je woont maar verschillende ziekenhuizen werken mee aan het a-life project, waar je aan mee kan doen. liefs mara
Hoi Trees, ik ben 1 van die gevallen waar ze van zeiden dat er meestal niks uit die chromosoomonderzoeken kwam, maar helaas dat was wel zo. Het is niet leuk om te weten, maar nu heb ik wel een oorzaak vor mijn miskramen en ben ik bezig met IVF met PGD. Anders hadden we nog heel lang doorgerommeld, zonder resultaat. Ik ben helaas nog niet zwanger, maar heb er wel vertrouwen in. Succes voor jou en sterkte met het verwerken van je miskraam. Liefs Hope
Het is natuurlijk vreselijk dat ik helaas niet de enige ben die hier doorheen moet, maar het is ook wel weer fijn dat ik niet alleen ben. Ook al voelt het soms wel zo Mijn zus wist me vandaag te vertellen dat ik wel wat optimistischer mocht zijn?! Pardon, alsof ik niet alle recht heb om me nu even een potje ellendig te voelen! Neeh hoor ze had collega's die weer mensen kenden die het ook hadden meegemaakt, dus het kwam heel vaak voor. Met andere woorden het is allemaal heel normaal dat je drie miskramen achter elkaar krijgt? Behalve dat ik het niet zo normaal vind, snap ik niet wat dat afdoet aan ons verdriet. Vanochtend de vk nog wel gesproken en ik blijk het vruchtzakje nog niet kwijt te zijn, maar ze gaf me verder geen enkele hoop. Ik heb vreselijke pijn onder in mijn rug en dat schijnen een soort rugweeen te zijn. Dat met bloedverlies kan nooit goed gaan. Volgende week wel een echo om te kijken hoe het ervoor staat. Wil er nu eigenlijk zo snel mogelijk vanaf en dan maar eens na de gynaecoloog. We willen die onderzoeken nu toch echt laten doen. Ik woon in Groningen en zover ik op internet heb kunnen ontdekken doet het ziekenhuis niet mee aan het al-life project en we hebben ook geen herhaalde miskramenpoli hier. Tijdens de curretage en de nasleep van de eerste zwangerschap heb ik een hele fijne gyn gehad. Ze was zo betrokken en menselijk met de hele situatie. Ik ga proberen of ik haar weer kan krijgen. Meiden bedankt voor jullie berichten! liefs trees
Bij deze het verhaal van een wonder! De rugweeen waar ik gisteren overschreef, kwamen gisterenavond tot een hoogtepunt. Ik wist werkelijk waar niet waar ik het moest zoeken en we zijn naar het ziekenhuis gegaan. Wat blijkt ik heb nierstenen en deze veroorzaken pijn en bloedverlies. Ik verloor inderdaad ook wat bruinverlies, maar dat was volgens de gyn oud bloed van de innesteling. De echo zag er prima uit en ik ben bijna zes weken zwanger en er groeit een klein wormpje van nu 3 mm in mijn buik. Als alles goed blijft gaan wordt dit kindje het grootste wonder wat er bestaat. Volgende week weer een echo en dan moet volgens het termijn het hartje te zien zijn. Ik ben zo vreselijk, blij en opgelucht Mijn dag(en) kunnen niet meer stuk!
hoi Trees, misschien kun je een modje vragen je topic te verplaatsen naar ZWANGER zodat iedereen je kan feliciteren GEFELICITEERD! JE WORDT MAMA! ! !