vanavond even naar de stad geweest, we parkeerden op een plek waar we altijd parkeren, heeeeeel veel mensen parkeren daar altijd! en nu hadden we dus een boete, want volgens meneer de agent was het geen parkeer zone... grom. we hebben een boete gekregen voor het negeren van een parkeer verbod. prima, als we fout zijn zijn we fout... maar na de tijd nog gezocht, en echt nergens een bord met parkeerverbod te vinden!!! maar goed, wel mooi even 85 euro lichter! Echt belachelijk!!!!! ik ben ook helemaal boos! als de boete officieel binnen is gaan een bezwaar indienen, want ze bekeuren ons wel, maar hoe kunnen wij nou iets negeren dat er helemaal niet is!?!?! sorry, ik wil heus wel voor mijn eigen fouten opdraaien, maar ik ben wel boos en moest even mijn frustratie kwijt... ik vind het gewoon flauw dat zoiets 85 euro moet kosten! :x
Wat sneeuwpop zegt zou ik ook zeggen maar denk niet dat het als bewijs mag gelden. Overigens zou ik eerder een filmpje maken, een foto is makkelijk te bewerken. Het is niet zo dat je in een woonerf stond of 30km zone? daarbinnen mag je namelijk alleen maar in daarvoor bestemde parkeervakken parkeren. Ook bij het binnenrijden van een wijk gelden soms parkeerverboden, hiervoor moet er bij de weg een bord staan met zone P, die zo'nes kunnen groot zijn. In Groningen geldt het bijvoorbeeld voor de gehele binnenstad
we gaan morgen eens nader inspecteren of er echt nergens een bord staat... en wat ik ook nog zo dom vond... ik praat heel normaal tegen die agent, ik zei: maar meneer,we parkeren hier altijd, net als iedereen. is dit geen parkeer zone dan?? praat die agent gewoon niet terug, en ik krijg een *ik heb meer macht dan jou* blik... nou dan word ik dus pissig, ik vraag toch heel normaal iets? dus ik heb gezegd: sorry hoor MENEER, ik praat tegen u en stel een vraag, dan kunt u toch normaal terug praten!?!?!?!?!?! tsss
ja inderdaad, daarom gaan we morgen maar es even op inspectie... en anders maken we er mooi foto's van... dan kun je er nog tegenin gaan...
Dat andere mensen er parkeren en dat het een grote hoeveelheid mensen betreft, maakt het parkeren zelf niet legaal Dat is een drogredenatie.. het gaat niet om wat anderen doen, het gaat erom of het al dan niet toegestaan is. Maar.. als er werkelijk geen parkeerverbod is, dan zou ik inderdaad bezwaar aantekenen! Best een hoop geld nog, 85 euro.
Wel achterlijk dat die agent dan niet terugpraat. Hij had op z'n minst even kunnen uitleggen waarom je daar dan niet mag parkeren. De politie zou toch juist goed met mensen moeten kunnen omgaan, maar negeren is gewoon onbeschoft. Of je nu fout zat of niet, alleen daarom al snap ik je boosheid heel goed. Je was immers ter goeder trouw.
ja nou inderdaad, die boete, ja dat is k*t, maar de wereld vergaat niet... en als ik fout zit draai ik der ook voor op hoor, geen probleem... maar als die vent dan niet normaal terug praat, dan wordt ik boos.. die agent voelde zich op dat moment veel meer dan mij en dan moest ie even laten merken... kan ik slecht tegen. we zijn allemaal mensen, en dan kun je in mijn ogen gewoon beleefd antwoord geven... maar goed, het is nu de volgende dag en de woede is alweer iets weggezakt
Ik zou de gemeente bellen. Vragen waar het bord staat van het verbod. En direct een klacht indienen over de parkeerwachter/agent
Politie-agenten. Ze kunnen heel aardig zijn en het kunnen eikels zijn. Ik reed ooit eens weg van het parallelweggetje van mijn moeder. Ik deed de gordel altijd rijdend om. Komen er twee agenten op mountainbike die me tot stoppen brengen. Tja, ik was fout natuurlijk. Dat was het probleem ook niet. Zegt de ene agent die me tot stoppen bracht 'zo meisje, en wat zijn wij van plan te gaan doen'?. Ik zeg: 'nou meneer, van u weet ik het niet maar ik ga boodschapjes doen'. Zijn collega viel van de fiets van het lachen . Je hebt er echt af en toe machtswellustelingen bij. Gelukkig ook wel toffe gasten. Heb je nog gekeken? Als je in de toegangswegen naar deze plek en rondom de toegangswegen niets van borden of gele strepen ziet staan dan zou ik zeker bezwaar aantekenen.
Dat vind ik ook, de gemeente bellen. Maar een klacht indienen voor het negeren van een vraag?? Vind ik zeuren om niets.
Nou ik niet.. Als ik een boete krijg zou ik graag ook willen weten waarom ik deze krijg. Vooral als ik niet snap waarom ik hem krijg, omdat ik nergens heb gezien dat parkeren niet toegestaan is..
Vind je echt? Ik vind het juist tekenend voor de 'verklootzakking' van de maatschappij. Ik vind het erg triest wanneer respectloos met elkaar omgaan als de norm wordt gezien. Ik vind het niet meer dan normaal dat je beleefd antwoord geeft op een beleefde vraag.
we hebben gekeken, er staat niet een bord, maar de eigenaar van een cafe daar vlak bij vertelde ons dat dit bord er normaal wel staat, alleen het is gesloopt door jongel lui.... dus we gaan wel een bezwaar indienen, en maar zien hoe het afloopt.... zal nog wel even duren voordat we de boete echt binnenkrijgen...
Wel fijn dat die café eigenaar dit wist te vertellen. Maar hoe lang staat dat bord er dan al niet? Als iedereen er altijd parkeert?