buikspieroefeningen

Discussie in 'De lounge' gestart door brenjomi, 12 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hallo dames,
    ik ben nu 5kilo afgevallen en zat vanavond te denken dat ik beter ook buikspier oefeneningen zou doen, want ik was vanavond gek aan het doen met leah en aan het springen (ze had weer een tand bij:D;)) en mijn buik schudde nogal heen en weer:)
    nou heb ik in het begin van de zomer een paar sit-ups gedaan, maar dit is erg zwaar, want ik heb echt compleet geen buikspieren:).
    ik kan ook nog niet veel druk in mijn hoofd hebben, dus sit-ups zijn nu nog iets teveel van het goede. (met druk bedoel ik dat al het bloed naar mijn hoofd stroomt)

welke oefeningen kan ik wel doen? zonder hulpmiddelen (of nou ja, geen apparaten)

2. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    voor de schuine buikspieren:

men neme een lange stok (bezem, dweil), die leg je achter in je nek en hou je aan weerszijde van je hoofd vast met je handen, armen beetje gespreid.
    Ga met je benen stevig staan, beetje ruimte tussen je voeten houden.
    Dan zwaai je je bovenlichaam (onderlichaam beweeg je dus niet) met stok naar links en dan weer naar rechts.

Hopelijk leg ik het zo duidelijk uit.

(hoelahoepen is ook erg goed voor je buikspieren!)

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.830
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je in de stand gaat liggen voor opdrukken train je ook je buikspieren. Je hoeft niet echt op te drukken, maar wel steunen op je handen en tenen. (Let op: houd je rug recht als een plank, dus niet je kont omhoog!)

Verder kun je je aanleren om gedurende dag vaak je buikspieren aan te spannen, bijvoorbeeld tijdens alledaagse klusjes zoals stofzuigen of strijken.

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Op je rug liggen en met je benen in de lucht "fietsen".
    Staan, benen iets gespreid, handen in je nek en dan links elleboog naar knie bewegen en terug en dan rechts. Dus zijwaarts buigen zeg maar, goed voor de schuine buikspieren.
    En je hoeft geen sit- ups te doen, een heel klein stukje je hoofd van de grond tillen (kin op de borst leggen dus) is al genoeg en geeft ook niet zoveel druk in het hoofd.
    Liggen, steunend op je ellebogen en dan je benen tegelijk of 1 voor 1 optillen.

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Als je situps doet dan kan je ook op je rug liggen en je benen optrekken en dan minimaal je bovenlijf omhoog doen. Je lijf helemaal omhoog doen als je weinig buikspieren hebt is ook veelste belastend voor je rug. Die moet dan nml nogal mee werken.
    Je moet je wel concentreren op je buikspieren want je bent geneigt om alle spieren die eventueel mee zouden kunnen helpen ook mee te laten helpen. En ik raad je aan om niet je handen tot vuisten te maken want dan zet je kracht waar die niet moet zijn EN pomp je bloed naar je hoofd (en krijg je koppijn etc.)
    Ook je kin niet op je borst doen want dan ben je ook geneigt op je bloeddruk in je bol omhoog te laten gaan. En oogjes open houden want ook dan zet je druk op je hoofd.
    Ik doe dit en houd mn buik aangespannen. En dan telkens als ik dat kleine stukje omhoog kom crunch ik dus nog ff dat beetje meer met mn buikspieren en doe ik alsof ik een soort van gas terug neem met n brommer aan beide kanten (dus allebei de handen) En zodra ik weer naar beneden ga geef ik weer gas. Dat zorgt er voor dat ik netjes oplet dat ik dus geen vuisten maak en laat me toch wat doen met mn handen. ;)
    En dan niet door gaan tot je er bij neer ploft maar 3 sessies van 15 situps en tussen door even helemaal ontspannen en je buikspieren voelen springen ;)

SUCCES!

PS: oja en ik til mn voeten altijd n milimeter van de ondergrond zodat ik daar OOK geen hulp van krijg.... Wat n gedoe allemaal heh? :D

6. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Vanavond bij de aerobics deden we het als volgt..

Op je rug liggen.. benen optrekken, 90 graden houden en dan een voor een lang maken, hoe dichter naar de grond, hoe zwaarder..

En ook de fietsbeweging.. op je rug liggen.. en dan fietsbeweging maken.. hoe dichter bij de grond, hoe zwaarder..

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Oh die eerste lijkt me wel wat!
    Die ga ik vanavond ook eens proberen :D

8. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    oh dat zijn al goede oefeningen, morgen eens proberen (slaap vannacht bij leah op de kamer bij mijn ouders thuis dus dat lukt nu niet)
    en de druk in mijn hoofd probeer ik te vermijden omdat ik bijna 6weken geleden een ma gehad heb en veel bloed verloren ben en bloed en ijzer bij gehad heb. dus daar heb ik al redelijk van moeten bijkomen (als ik de trap opliep moest ik boven even blijven staan omdat ik al draaide)

en ik doe ook af en toe teveel met mijn rugspieren, want die voel ik af en toe wel, dat is niet echt handig. dus daarom wil ik meer buikspieren krijgen.

Deel Deze Pagina