Over 2 weken wordt mijn kamertje geleverd, inclusief het beddengoed. Ik vind het natuurlijk het leukst om het dan helemaal af te zien. Ik ben dan 31 weken. Maar is het niet te vroeg om dan het bedje al op te maken? wordt het dan niet weer helemaal stoffig? Wat doen jullie? Wachten met opmaken of tzt nog een keer alles wassen? Of misschien nu gewoon zo erop leggen en pas over een paar weken wassen?
Wij hebben het bedje nog niet opgemaakt. Weet niet wanneer ik dat ga dien eerlijk gezegd. Lees even mee hier.
veel mamas maken het op zodra kamertje komt.. staat leuk maar het is vroeg genoeg om bedje op te maken als de baby word geboren.. dan is alles lekker fris
het staat leuk, maar ik zou het nog niet doen. Wij hebben het bedje pas opgemaakt toen we thuis kwamen uit het ziekenhuis. Wel alle spullen er toen de weeën begonnen al ingelegd maar we hadden toen we thuiskwamen nog wel de tijd en dan is het niet stoffig.
ik zou het zo even opdekken en wat foto`s maken van het kamertje dat het klaar is. En dan rond de 34 weken afhalen en wassen en daarna in de kast leggen. Of als je 2 setjes hebt dan het ene setje erop laten liggen en het andere schoon in de kast voor als de kleine er is. Waarschijnlijk wil je het nu ook hoog opdekken, als de kleine er is moet je toch opnieuw beginnen omdat je dan laag op moet maken. Ik heb zelf het bedje even opgedekt voor foto`s en toen weer afgehaald en de matras laten luchten (vond hem stinken naar nieuw).
Ik heb het wiegje rond een week of dertig opgemaakt omdat ik het zo leuk vond om te zien, daarna alles nog gewassen en sinds een week ofzo definitief opgemaakt. Ik heb er plactic overheen gelegd zodat het niet stoffig wordt. Ziet er zoooo schattig uit een opgemaakt wiegje
Wij maken het pas op na de geboorte, dan heb je echt een fris en schoon bedje staan. En het bedje bewonderen kan nog (gewild en ongewild) dagen en nachten lang , na de geboorte.
hebben alles wel gewassen maar bedje nog niet opgemaakt. denk dat ik ook een paar foto's maak met dekentje erop maar dan gaat t gewoon weer de kast in zodat t lekker fris blijft endan opmaken als de kleine er is
Wij hebben het ledikantje vandaag in elkaar gezet. Wij laten het matrasje nog even in het plastic zitten en maak het bedje rond 36 weken op ivm stof. Al maak ik het bedje het liefst nu al op .
Ik had het wel al opgemaakt, omdat het zo leuk stond. Toen vlak voor de bevalling alles nogmaals gewassen en opnieuwd opgemaakt..
Ik heb het bedje idd ook opgemaakt rond de 37 weken en toen overal een laken overheen gelegd voor de stof. Kwam goed uit want een paar dagen later was de kleine er al! Alleen hij heeft tot van de week niet in zn bedje geslapen (heb het dus nu net opnieuw gewassen). Hij sliep de eerste weken bij ons op de kamer in de reiswieg van de kinderwagen (ik kon niet zo snel opstaan, en hij was 2,5 week te vroeg)
Hier moet het matrasje nog komen maar heb voor de foto's het lakentje en dekentje wel 'opgemaakt', zal dit later nog wassen....begrijp ook dat de kraamhulp het bedje toch zelf gaat opmaken!?!
Ik had het bedje toen haar kamer klaar was ook opgemaakt. Rond 34 weken alles afgetrokken en gewassen. Omdat het bij mij toen al rommelde heb ik alles wat ik na de geboorte op wilde hebben liggen in een plastic zak (dichtgeknoopt) in het bedje gezet. De kraamzorg hoefde dus niet meer te zoeken toen we uit het zh kwamen.
Ik heb het bedje al wel opgemaakt.. Ziet er toch wat leuker uit.. Baby gaat eerst de wieg in, dus dan kan alles nog eens netjes gewassen worden.
Wij hebben het ledikant en de wieg overgenomen en geschilderd, was toen zo'n 22 weken. Heb het daarna ook meteen opgemaakt, vond het veel te leuk Nu zijn we 2 weken terug verhuisd en heb ik het wiegje opnieuw opgemaakt met schoon spul. In de kast ligt nog meer, dus als de kraam komt kan ze het eventueel met schoon spul nog een x doen! (nu 38+2)
je mag het opmaken om er zelf een paar weken naar te kijken..als het al even opgemaakt staat haalt de kraamzorg het toch af en wast het nog een keer voordat de baby er in kan slapen ik had het bedje opgemaakt, gewoon voor de leuk om te kijken hoe het staat, en vorige week zelf afgehaald en alles gewassen...als ik dan met de baby uit het ziekenhuis kom, kan deze meteen in een fris bedje
Ik had het wiegje en ledikantje ook al opgemaakt. Veel leuker om zo de kamer te showen.. Ik heb alles gister net uitgewassen ook het boxkleed. Het boxkleed heb ik nu gewoon plastic over heen, zodat het niet weer vies wordt / stoffig. En het wiegje en ledikantje wou ik dit weekend ook op maken en plastic er over heen doen. Als ik net bevallen ben kan de baby er ook meteen in en is het ook nog schoon. Of het nou in de kast ligt of onder plastic, dat maakt niet uit.
Heb het wel opgemaakt. Zowel wieg als ledikant. Heb nog schoon beddengoed in de kast liggen, dus dat kan er zo op. En wat er nu opligt is zo gewassen of uitgeklopt/gelucht. Boxkleed was ik nog een keer en daarna ga ik hem elke dag uitkloppen buiten. Want ook al liggen de katten er niet in, er dwarrelen toch haren in.
Ik ben nu 36 weken en heb nu wel het bedje opgemaakt, ik heb het niet al gelijk gedaan toen de kamer kwam, dat vond ik nog wel weer ietsje te vroeg.
ik heb het bedje en wieje nog niet opgemaakt ( moet alles nog strijken ) maar leg het allemaal klaar in n plastic zak en als ons meisje onderweg is maakt mijn schoonmoeder het op die komt oppassen op mn kinderen De kraam hoef het dus niet te doen , en zou ik ook niet waarderen als zij het uit zich zelf eraf haalt en weer erop doet .