Wij eten vandaag gemarineerde hamlappen, ik ken het eigenlijk alleen met ketjap. Wie weet er nog lekkere recepten?
Als ik het me goed herinner maakte mijn vader vroeger cordon bleu's van hamlappen, dus een dunne plak van snijden, kaas en ham tussenleggen en opvouwen, vastzetten met een prikkertje en dan bakken (of aanbakken in de pan en nagaren in de oven). Vonden we heerlijk!
Eylem, ik denk dat mijn man en dochter dat ook super vinden, maar ik lust zelf geen gesmolten kaas. Maar ik ga hem wel onthouden om voor hen een keer te maken.
Honingmosterd klinkt ook lekker. Leg je die hamlappen er van te voren in of in de pan pas. Iemand ook ervaring met gestoofde hamlappen, met een lekker recept?
nee hamlapjes van te voren bestrijken. eetlepel grove mosterd, eetlepel honing, beetje witte wijn azijn, klein beetje olie. hamlappen betrijken, half uur intrekken en dan in de pan mmmmmmmm
Hier vandaag ook hamlappen op het menu en zo maak ik ze, en hier vinden ze die heerlijk. Hamlappen kruid ik simpel met paprikapoeder, knoflookpoeder en grillkruiden (ach, net wat je in huis hebt). Dan bak ik de lappen aan tot ze mooi bruin zijn. Dan flink water erbij doen (tot ze bijna onder zijn) en er ketjap, flink wat curry en een eetlepel mosterd (soms doe ik er chilisaus bij) en een uur of 2/3 door laten pruttelen, dan smelt het vlees bijna in je mond.
teigetje, o lekker. Ja naar zo n stoofrecept ben ik dus eigenlijk op zoek. Ik heb deze gevonden: hamlappen insmeren met een silvo zakje voor hamlappen,(ik gebruik verse kruiden) dan dichtschroeien in de pan. Vlees eruit, uitje fruiten en 2 dl water en 3 eetlepels ketchup erdoor roeren, dan het vlees erbij en laten stoven. Deze heb ik nu gebruikt, omdat we het vanavond nog moeten eten natuurlijk en ik moet straks weg, maar sta zeker open voor andere stoofrecepten...