Mijn vriend weet al sinds september dit jaar dat zijn broer in november gaat trouwen. Vrij kort dag, maar het was al wel meteen duidelijk dat het regelen van het vrijgezellenfeest mijn vriend zijn taak was. Ik heb hem nu de afgelopen weken al een paar keer gevraagd of hij al iets bedacht had maar ik kreeg steeds een vaag antwoord. Nu is het eind oktober en over 3 weken is de bruiloft en jullie raden het al: er is nog niets geregeld. Er is al wel een datum geprikt, volgende week zondag moet het gebeuren en de zijn vrienden zijn al op de hoogte. Maar verder heeft meneer nog niets geregeld. Ik wilde hem dus vanochtend even helpen en heb vanalles uitgezocht, zijn broer wil namelijk graag iets actiefs doen. Paintballen, een Jackass parcours, racen/karten, worstelen en nog veel meer. Hij was totaal ongeïnteresseerd en vond alles te duur. Toen ik hem vroeg wat hij dan wilde doen zei hij "Ach, dat bedenk ik nog wel: lasergamen ofzo dan maar". Ik word er gewoon zo moe van dat hij totaal zijn best niet doet voor anderen. Zo is hij in onze relatie, maar dus ook wat zijn vrienden en familie betreft. Hij vindt het eigenlijk veel te veel gevraagd om iets voor een ander te doen en doet een ander dus liever ook geen plezier. Alleen als het om hem zelf gaat kan hij zich inzetten maar voor een ander ho maar. Ik vind het best sneu voor zijn broer dat hij er zo weinig mee bezig is. Mijn schoonzusje krijgt een leuk vrijgezellenfeest en dat is tot in de puntjes geregeld en ik weet gewoon dat zijn broer ook verwacht dat er iets heel leuks gaat gebeuren. Nou niet dus. Ik heb dit net een beetje voorzichtig proberen te brengen maar ik kreeg meteen een kei boze reactie en hij had geen tijd om het er nu over te hebben. Gevolgd door dat ik niet zo moet zeuren want ik had er niets mee te maken. :x Wat zouden jullie doen? Je ermee bemoeien of het maar zo laten? Ik vind het gewoon zo sneu voor zijn broer
ogh en zijn broer verwacht natuurlijk echt dat alles al geregeld is ! ik had hem op zn zak geslagen ( bij wijze van spreke he niet echt maar gewoon een tik voor zijn hoofd ) "WAKKER WORDEN MENEER EN NUUUUUUUU REGELEN " niet morgen , niet vanmiddag maar nu !! mijn vriend deed dat ook vaker en enigste manier om hem dan in beweging te zetten is hem gewoon voor lul zetten, telefoonnummer in typen van wat er geregelt moet worden en de telefoon aan zijn oor zetten. of gewoon die kant op rijden en hem bij die balie laten staan.. ok dan heb jij het wel weer geregelt en verzonnen ( eigenlijk zijn taak dan ) maar ja is ook zo lullig als het dan volgende week zondag nog niet geregelt is...
Ik zou eerlijk gezegd niks regelen hoor.. Het is zijn eigen verantwoording om de dag te organiseren. En als hij inderdaad niets regelt, dan staat hij voor l*l bij zijn broer, want die zal dan flink teleurgesteld zijn in hem... Als je dit sneu vind voor je zwager, kun je altijd stiekem zelf de dag organiseren, maar niets zeggen tegen je vriend. Laat hem maar zweten...
Giraf: Maar dat is het probleem, hij zweet niet. Hij geeft er echt gewoon niet om en dat frustreert mij enorm. Ik wil dit eigenlijk niet regelen, maar ik wil ook niet dat zijn broer zo teleurgesteld wordt net voor zijn trouwdag. Ik weet dat hij zich verheugt op dit vrijgezellenfeest. Pff soms wil ik die vent van mij wel een schop onder zijn hol geven!
En kan je niet die vrienden bellen/mailen en dan uitleggen dat als ze niet met iets aan komen, dat het dan lasergamen of iets dergelijks gaat worden. Misschien porren die vrienden jouw vriend wel op om wat leukers te gaan doen. Gr. Allistair
Oh das nog vervelender ja! Pff.. moeilijk joh.. Ik denk dan dat ik zou doen wat denicepino1 zegt... Gewoon het nummer draaien en de telefoon in zijn handen geven. Beetje kinderachtig misschien, maar anders wordt er niets geregeld en dat is zo sneu voor zijn broer.
Eerste wat bij mij opkomt is dat hij wellicht al wel wat geregeld heeft maar het jou niet wilt vertellen! Stripclubje ofzo maar das Misschien alleen maar mijn idee hoor
nou ook niet leuk voor zijn broer idd... kan je niet 1 van zijn vrienden vragen of die het stokje dan over willen nemen, als hij overal zo laks in is, dan weten zijn vrienden ook niet beter.. Is natuurlijk erg lullig, maar als hij er toch niks om geeft, dan maar zo. En heb ook wel een beetje een idee dat hij mischien idd al stiekem iets heeft geregeld..weet niet wrom... sterkte ermee.
Volgens mij ligt dat gewoon aan die mannen hoor. Voor mijn vriendin hadden we ook een super vrijgezellenfeest geregeld (ruim op tijd ook nog) En voor haar man..... mijn vriend kreeg dus een dag van te voren nog een telefoontje of hij mee wilde te karten (meen ik). Sorry, maar wij woonden toen in Brabant en het feestje was in Friesland... een dag van te voren :x Dus hij is uiteraard niet geweest. Eten? was niet geregeld. Ja de bruidegom mocht een candybar hebben en de mannen wilden hem verder dronken voeren! Terwijl de bruid duidelijk had gezegd dat dat toch echt niet de bedoeling was... die was dus echt zuur!
Nou zeg, wat asociaal en gemakzuchtig! Zoals hier al verteld werd: zelf iets leuks uitzoeken, nummer draaien en dan de hoorn aan hem geven. Niet leuk dat het zo moet, maar aan de andere kant: het is ook jouw schoonbroer die een leuke dag verdient... Helemaal niks regelen: dan staat ie mooi voor l*l maar als hij er niet mee zit, zal zijn broer er wel mee zitten en een onvergetelijk vrijgezellen feest krijg je (als het goed is ) maar 1 keer in je leven. Dat vond ik persoonlijk bijna net zo belangrijk als het trouwen zelf, het moet gewoon heel speciaal zijn! Succes!
MIjn zwager moest ook het vrijgezellenfeest van mijn man organiseren, nou je raadt het al... helemaal niks geregeld, geen vrijgezellenfeest. Toen zijn ze met alle aanhang van mijn vrijgezellenfeest bij ons thuis gekomen , en moest mijn man ze bedienen en voor hapjes zorgen. Gingen ze voetbal kijken Ik kwam thuis van een leuke dag, de woonkamer en de keuken waren een grote zooi en mijn man was aan het opruimen. Hij gaf er zelf niks om, maar ik vond het vreselijk voor hem Dit gun je zwager echt niet... (en je schoonzus ook niet)
Oh wat herkenbaar! vreselijk! Mijn man is ook zo laks met veel dingen. Eigenlijk heb ik het gewoon opgegeven.. uit frustratie zeg ik het in het begin vaak en wordt hij chagrijning. Op een gegeven moment stop ik er maar mee en laat ik hem in zijn sop gaar koken, hoe moeilijk het ook is. En eerlijk is eerlijk... het is nog nooit NIET goedgekomen haha. Dat is nog het ergste! Al gaan er wel vaak een paar slapeloze nachten aan vooraf..
hier ook hetzelfde liedje geweest hoor!! voor mij was alles in kannen en kruiken maar voor mn man helemaal nix!! zijn "vriend" zou het regelen (wist het al 9 maanden!).. die "vriend" heeft dus iedereen 1 keer gebeld met de mededeling dat hij het zou organiseren en of ze mee wilden denken voor iets te doen zodat iedereen het naar zn zin had MAAR die "vriend" wilde een zuipfestijn houden en mn man heeft duidelijk gezegd dat wil ik niet!!! het enige wat ik had aangegeven was dat ik het niet in het weekend voor ons trouwen op maandag wilde.. 3 weken voor mijn vrijgezellenfeest was er nog nix dus heeft mijn vader aangegeven best wel iets te willen reserveren maar niet iedereen te willen bellen (kan hij met een hersentumor niet aan)... ik dus "vriend" gebeld van "wil jij de rest bellen" kreeg ik dus bijna ruzie dat hij nix meer zou regelen en bla bla bla (ik ben toen erg boos geworden omdat ik er eigenlijk helemaal nix van af mocht weten!!!) een dag later staat "vriend" dus voor de deur met mij er ruzie over te maken dat niemand hem had teruggebeld (joh tis de bedoeling dat JIJ de mannen belt!) en mn man zat op de bank en die had alles gehoord... man ging er dus vanuit dat hij geen vrijgezellenfeest zou krijgen.... toen mn zwager (mn mans oudste broer) het allemaal hoorde van zn vrouw (ik had het met haar erover gehad) is mn zwager zo verschrikkelijk boos geworden en heeft op 1 avond iedereen gebeld met de mededeling "wil je mee bierfietsen en kegelen en patat eten?" ja mooi het kost dit en dan gebeurd het... met 2 avonden had hij alles geregeld!! op de zondagmiddag 2 weken voor het trouwen dat ik mijn high tea had was mn man superblij dat hij niet meer de pineut was dat weekend.... totdat hij zn vader en een andere vriend zag lopen!!! mn man was superblij dat zn broer het toch geregeld had... enne die "vriend".. die is uiteindelijk niet meegegaan omdat hij het niet geregeld kreeg (tja mensen bellen dat je het wil regelen en zegt of ze mee willen denken voor iets leuks en verder nix doen werkt natuurlijk niet!) kortom: ik zou iemand anders bellen om te vragen of hij het wil regelen?? als zijn broer dan hoort dat hij het er maar bij heeft laten zitten zou zn broer misschien wel een hartig woordje met hem praten en heb jij er misschien ook profijt van.... en daarbij komt nog dat hij niet alleen voor l*l staat bij zn broer maar ook de vrienden.... (best wel gemeen maargoed)
Kylain: Haha nee helaas niet. Had hij maar zoiets geregeld, dan had ik mij ook geen zorgen gemaakt. Er is écht niets geregeld en hij wil nog steeds gewoon maar geen lasergamen maar zelfs dit is verder nog niet geregeld ofzo. Ik zei ook al dat ik een arrangement had gezien bij een in en outdoor activiteiten gebeuren met een stripper erbij en lekker eten maar dat vond hij maar niets. Nou moet ik eerlijk zeggen dat zijn broer en vrienden ook niet echt het types zijn voor strippers maar ik dacht zelf dat het misschien voor een vrijgezellenfeest wel leuk zou zijn. Maar ik ben een stuk "wilder" dan mijn vriend dus misschien durft hij dit ook gewoon niet zo goed te doen. Zal het zo nog eens met hem bespreken. Heb net even gebeld met een paar vrienden en zij maakten zich ook een beetje zorgen. We hebben nu afgesproken dat zij mijn vriend vanmiddag even mailen met wat ideeën en dat er dan morgen een besluit moet worden genomen en het ook meteen gereserveerd/besproken moet worden. Maar er zijn dus meer mannen zo laks als die van mij? Pff, ik word er zo moe van. :x Helemaal omdat hij, wanneer ik er iets van zeg, meteen kwaad wordt en het ontkent maar zich er verder ook helemaal niet druk om maakt en gewoon weer verder gaat. Alsof hij het leuk zou vinden als zijn eigen vrijgezellenfeest zo slecht zou zijn geregeld.
Mutsevluts: Jeetje, dat is ook inderdaad lullig! Maar wat fijn voor je vriend dat er toch iets geregeld was. Mijn vriend zou er echt niets omgeven als er niets geregeld is en iedereen hem daarop aanspreekt. Dat interesseert hem echt helemaal niets. Ik zou hem er een plezier mee doen als ik regel dat iemand anders het maar moet regelen, daar zit hij echt niet mee. Daarom wil ik ook liever dat hij het zelf een regelt en zich gewoon eens een beetje inzet voor een ander.
ja, er zijn meer mannen zo! Hier ook 1 die niks regelt. Voor verjaardagen enz. wordt ik er onderhand ook wel een beetje moe van. Ik heb nu afgesproken als zijn vader,moeder, broertje jarig is dat hij zelf erachter moet komen wat ze willen of iets bedenken. Ben benieuwd.
Mijn vriend is ook enorm, enorm, enorm laks met dit soort dingen. Niet dat hij niets voor een ander overheeft, maar hij stelt alles gewoon tot het laatste moment uit. Ik werd daar ook altijd kwaad om, maar het gekke is: het komt bij hem altijd op het allerlaatste moment weer goed. Ik snap er ook nooit iets van, maar toch is het wel zo. Dus mijn advies: lekker gewoon helemaal niks meer doen. Waarschijnlijk komt het alsnog goed, en zo niet: dan gaat hij eens lekker op zijn bek en daar leert hij weer van