Positieve ovutest gister, hogere temp verwacht maar lagere gekregen??

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Hellen1971, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Mijn cyclus is een beetje raar deze maand. Ik heb keurige afscheiding gekregen, normaal nemen mijn ovutesten een aanloopje naar de knaltest, deze keer niet. Gister pas had ik een knaltest ( mijn ei komt gemiddeld gezien op dag 17 en 19, op zijn vroegst op dag 15 en op zijn laatst op dag 25).

Normaalgesproken heb ik mijn ei óf dezelfde dag of de dag erna. Maar vanochtend had ik zelfs een temperatuursdáling.....en dat had ik echt niet verwacht. Normaalgesproken gaat ie omhoog, hoewel soms langzaam.

Dus...wat denken jullie?

(Klussen kunenn wij alleen in de weekends, dus ik neem van deze maand helaas al aan, dat het over en uit is)

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    O.b.v. je kaartje (dus alleen temp) tot nu toe denk ik dat je eisprong nog moet komen.. En zo niet dan zou ik verwachten dat je temp morgen wel weer hoger is.

3. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je ei kan toch nog vandaag springen en dan morgen een hogere temperatuur? Ik hoop het heel hard voor je!

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ha Jup,
    Dat zou kunnen, ja. maar zou niet gebruikelijk zijn voor mijn normale gang van zaken. En als ie nu springt is het toch te laat.....

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    @Hier: totale verwarring! Prachtige knaltesten en bijpassend slijm zijn gekomen en gegaan en nóg is mijn temperatuur laag. Ik snap er niets meer van en vrees dat ik weer een anovulaire cyclus heb. voor ik zwanger was, had ik bijna nooit eisprongen, pas na de bevalling is het elke maand netjes gebeurd. Het zou wel héél wrang zijn dat precies op het moment dat we bewust besluiten ervoor te gaan (vorige maand was een gevalletje "in the spur of the moment"), ik ineens weer minder vruchtbaar ben???

In principe zijn de dames in de familie nooit vroeg in de overgang gegaan, maar ook dit spookt nu door mijn hoofd. Ik kijk het even aan en overweeg dan ook maar een stevige afvalpoging als dit zo blijft.

Ik hang wel rond hoor..misschien komt het ei ineens toch nog....we zullen zien. Een LH piek garandeert immers geen eisprong en je lichaam kan een nieuwe poging doen later in de cyclus. Laten we het hopen!!

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ik keek even naar je kaartje, maar je temp is wel tegenstrijdig met de andere signalen. Heb je vorige keer nog hulp gehad bij het zwanger worden, medicatie ofzo? En zoja zou je nu dan nog sneller naar de HA kunnen stappen? -liever niet nodig natuurlijk- Want het is inderdaad wel erg wrang als op het moment dat je er weer voor gaat je lijf het laat afweten.

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nee ik ben nooit geholpen, ik had gewoon puur geluk die maand.

Ik ben te zwaar én oud en ik hoef door mijn gewicht niet te rekenen op hulp. Alleen als ik fors afval, zou ik hulp kunnen krijgen, maar daar is tijd voor nodig en die tijd heb ik niet, gezien het feit dat ik al 40 ben. Ik was al begonnen met meer bewegen etc, maaar we hebben echt besloten om er nu voor te gaan vanwege onze leeftijden. We dachten: vorige keer is het ook goed gekomen en ik was nu al 2 jaar netjes ovulair, dus waarom zou het niet lukken?

Dus als mijn lijf het nu laat afweten.....nou ja...dat schrijf ik liever nog niet neer, want ik ben ervan overtuigd dat ik die ellende dan ga aantrekken...

Anyway: ik hoop maar dat ik een vertraagde ovulatie heb en dat er een nieuwe LH piek gaat komen. Het is mogelijk dat je lichaam een nieuwe poging doet immers, dus ik probeer positief te blijven.

8. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff, wat oneerlijk van je lijf! Ik hoop voor je dat het gauw bijtrekt, en dat de verwarring alleen maar deze maand geldt. Maar wel enorm balen, duimen dat het meevalt uiteindelijk en dat je ei 'gewoon' laat springt!

9. dafne

dafne Actief lid

25 dec 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb onlangs ergens gelezen dat 1 op 5 vrouwen GEEN temperatuurstijging waarneemt na de ovulatie, of dat je dan een BBT -termometer moet kopen, omdat je stijging dan minimaal is...

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Maar is dat dan alleen als je niet rectaal meet, of kan je zelfs dan geen temp-stijging vinden? Want zover ik weet krijgen mensen van de gyn ook nog wel eens de opdracht om te gaan tempen

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Update: dan toch een tempstijging waargenomen, 0.3 ten opzichte van de vorige 2 dagen. Ben benieuwd of welke dag ik mijn kruis nu krijg: donderdag of vrijdag. In ieder geval is de kans van een zwangerschap minimaal. Heb gister nog wel geklusd met Lief, maar die is er zo eentje van : ik wil graag dat jij ook geniet, dus die hield zich in en was daarna te moe om de klus af te maken.

Dus als mijn ei per ongeluk pas gister is gesprongen, was dat hele, hele dikke pech...... :(

Mja..wilde ook niet meteen zeggen : schat, je MOET! Da's ook zo'n moodkiller, niet? Nou ja..ik hoef me in ieder geval deze maand verder niet te druk te maken en hoop op een weekend -ei in de volgende ronde.

Maar goed..eerst maar eens zien of de temperatuur mogen ook weer hoog is, natuurlijk.

Deel Deze Pagina