nog meer kindejs van 9 maanden die weinig wegen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jinx, 1 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    hoi meiden.

zo als jullie kunnen zien is tara nu 9 maanden.ze woog bij de geboorte 2880 en was toen 48 cm groot.
    nu weegt ze 6,5 kilo en is 65 cm groot,een klein dametje dus.
    nu vroeg ik me af of er nog meer kindjes van deze leeftijd zijn die weinig wegen.

gewoon benieuwd!

liefs linda

2. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi,

Laura was 7.8 kilo en 71 cm! Dus kwa lengte gewicht verhouding ook licht!

3. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    hoi, kim is nu bijna 1 jaar en de laatste keer op CB was ze 73 cm en 7,5 kg. erg licht dus,

op CB vragen ze steeds of ze wel goed eet etc.

maar ze eet haast nog meer dan ik, 2 flessen, fles gewone melk, minimaal 3 boterhammen, prakje, fruit en liga

ze beweegt heel veel, dus verbruikt ook heel veel.

het lastigste is kleertjes. Altijd zorgen dat er elastiek in de taille zit. ;)

nu met mooie weer is de lengte niet zo erg dus heeft nu weer rokje maar 68 aan maar zelfs die zijn aan de ruime kant. Voor de lengte zit ik dus op 74 en soms 80 als ze kort vallen. maar als ze een 80 broek aan heeft en gaat tijgeren en kruipen dan kan ik die beter uit doen als dat dan niet vanzelf is gebeurd.....

en dat terwijl mama aan de dikke kant is :oops:

4. Ties

Ties Lid

1 aug 2007
    73
    0
    0
    Hoi

Onze dochter woog met 1 jaar 7900 gram en was 71.5 cm.

Nu is ze drie en 12 kilo en ongeveer 93 cm.
    Zelf is mama ook niet echt dun te noemen.

Ze is weinig ziek, eet weinig.

Zolang ze het goed doet enz ich goed ontwikkelt is het prima toch. Ze heeft nu nog korte broeken maar 68/74 aan, maar ook 92.

5. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    julian is nu ongeveer 7,3 kg, de lengte weet ik niet maar hij past nog makkelijk in maat 68.
    bij de geboorte was hij 3120 gram en 49 cm.
    wel wat zwaarder dus dan jouw kindje maar nog steeds een klein
    ventje, heel beweeglijk en eten doet hij ook heel goed. het hoort gewoon bij hem, wij zij allebei ook niet echt groot.
    op het cb zeiden ze de vorige keer dat hij er gewoon ook niet tegenaan kan eten, zo actief als hij is :confused:

6. Jmr

Jmr Niet meer actief

Hoi,

M'n meisje is nu 73 cm en weegt 7805 gr. Ze volgt helemaal haar eigen
    lijntje wat betreft gewicht en lengte. Ook mij is bij het CB gevraagd
    of ze wel goed at en werd me het advies gegeven om haar meer te
    geven.....NOG meer? Ze eet werkelijk alles en ook best veel!

Dit zal waarschijnlijk altijd wel zo blijven als ze op mama lijkt. Vanaf mn geboorte tot aan mn 13e is dat ongeveer gebleven dat er altijd gevraagd werd of ik wel goed at en later toen ik wat ouder was of ik mezelf te dik vond etc. Ik was net als mn meis nu is, lang en dun.

Niet druk over maken hoor! Als ze verder gewoon goed eet en lekker in dr velletje zit is het toch ok?

Grtjs

7. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Dewi woog 19.06.2008 7635gr. bij 71 cm. toen was ze ook net 9 maanden.
    Ze groeid volgens de onderste curve en dat was prima.

Ze is ook erg beweeglijk!

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle is ook maar een mager scharminkel... :) met 9 mnd woog hij 8050gr en was hij 73 cm lang... Niet echt veel dus... Maar dat kan ook niet met zo'n papa en mama... Ik ben zelf aan de magere kant, en mijn man is normaal van postuur... (maar is vroeger ook altijd (te) mager geweest)

9. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    noa is ook altijd iets lichter geweest met 9 maanden woog zij 7,8 kilo nu is ze 15 maanden en weegt ze eindelijk 9 kilo.

10. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hoi,

Mijn meisje is ook niet vet nooit geweest, zat altijd met haar gewicht onder het gemiddelde, nu met haar 20mnd weegt ze 9,9kg. Ze heeft het niet van mij(haha), maar ik maak me er niet druk om, ze is vitaal genoeg.

Groetjes Monique76

11. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Mijn kleine man woog bij de geboorte 2810 gram en was 50 cm. Met negen maanden woog hij alweer 7800 gram en was 73 cm lang.
    Een lekkere slungel dus, maar broeken zoeken die niet afzakken, ik word er gek van ;)

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm anne is inmiddels deze maand voor het eerst GOED gekeurd door het CB

daarvoor was het elke maand.. te licht, te klein, te mager, te .. nouja verzin het maar

heb zelfs 2 maanden elke week "moeten" wegen om te kijken of het niet echt mis ging

maar vorige week voor de allereerste keer complimenten van het CB en dat we vooral zo door moesten gaan
    :confused: dus

en toen was ze 67cm en 7550gr
    (ook dit was weer een "extra" bezoekje zodat ze het beter in de gaten konden houden zegmaar.. meeste kindjes hoeven pas met 11 mnd weer)

overigens ook hier een onwijze vuilnisbak die inderdaad meer eet dan wij :)
    en toen bleek dat ze best veel at.. was het ineens "slaapt ze wel genoeg? als ze te weinig slaapt blijft ze ook klein!"
    **zucht**
    stelletje zeurpieten
    wij hebben een supervrolijk en gezellig meisje dat het qua ontwikkeling oo prima doet.
    dus op een gegeven moment ga je het cb-gezemel naast je neer leggen
    je ziet zelf ook wel of het goed gaat of niet :)

13. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Kaylee woog met 9 mdn, 6.5 kg. Ze is nu 2.5 jaar en weegt 10.1 kg.
    Kaylee loopt ondertussen bij de diëtiste om te proberen haar gewicht en lengte wat mee rin evenwicht te krijgen (ze is wel 87 cm), maar het werkt nog niet echt :)
    het probleem is trouwens niet echt haar gewicht, lichte kindjes moeten er ook zijn ;) , maar wel het feit dat haar curve ineens naar beneden ging ipv haar eigen lijn te volgen. Daarbij zijn haar lengte en gewicht verre van in evenwicht, ze valt met haar lengte op de onderste lijn, maar met haar gewicht valt ze al buiten de curve :rolleyes:

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise woog met 9 maanden 7675 gram en was 72 cm lang. Ook niet veel dus..

15. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    eet ze dan ook weinig? of ligt het eraan wat ze eet?

want kim eet echt veel, als ik dat van andere ouders hoor met kinderen van dezelfde leeftijd.... curve hier lengte gemiddeld en gewicht onderste lijn en de laatste x schoot ze onder de onderste lijn.

heb jij nog tips van de dietiste die je met ons kan/mag delen?

16. Hey dames,

Ook hier een dametje met "onder"gewicht.
    Met 11 maanden 7.8 kilo en 72 cm, met 9 maanden 7.2 kilo en 71 cm..
    Ook ik kreeg commentaar dat ze dadelijk onder de curve gaat verdwijnen..
    Maar who cares...?
    Ze is nooit ziek, altijd vrolijk en alles goed dus.
    Helaas zijn we nu wel onder behandeling van een prelogopediste omdat ze met haar bijna 1 nog steeds geen boterham eet en ook geen stukjes voeding.
    Ze is helaas haar wurgreflex nog niet kwijt..maar dit komt goed.

Ach en weet je..
    zolang jij het idee hebt dat je kleintje het goed doet, al is hij of zij onder de maat zoals ze het dan noemen, dan is het goed.
    Het moederinstinct liegt niet!

Groetjes

17. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    volgens het CB heeft mijn dochter ondergewicht (althans dat was het nw trauma waar ze me aan wilde helpen) Maricha woog bij het laatste bezoek in juni 8140 gram en 73 cm lang.

Volgens hun veel te weinig, haar eetschema verteld en laten zien wat ze allemaal al kon. Toen moest de kinderarts toch wel concluderen dat ze GEEN ondergewicht heeft maar dat het gewoon een erg actief en ondernemend meisje is wat volgens hun voor loopt qua ontwikkeling.

Daarna kwam ze met allemaal vage verhalen dat de baby's die zij dagelijks zien kleine boeddha's zijn en ze daarom het gewicht in de richtlijnen hoger hebben ingeschat.... laatste vatte ik niet helemaal maar ok

18. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Hey,

Onze zoon weegt nu: 7,610 kg en is 68 cm groot.
    Hij wordt deze week 9 maanden.

Bij de geboorte woog hij maar 2,740 kg en was ie 46 cm

Groetjes

19. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Mijn ventje weegt nu 8310gr en is 71 cm. Bij de geboorte was hij 1050 gr en 39 cm. Hij is dus niet heel zwaar, maar hij volgt zijn eigen lijn en is aan het inhalen.

20. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Onze kleine meid is 9,5 maand, 71 cm lang en weegt net 7 kilo. Op het CB doen ze er niet moeilijk over, gewoon lang en tenger zeggen ze.

Deel Deze Pagina