hallo op eerste kerstdag is na een snelle bevalling onze dochter geboren. ik weet dat het nog maar kort is,maar lichamelijk ben ik al goed hersteld,ik blijf alleen zo ontzettend moe. nu heb ik na de bevalling een flinke bloeding gehad,en was mijn ijzer te laag.deze is inmiddels opnieuw geprikt en was nu goed! wil ik misschien te snel? ik slaap s nacht ook niet al te best moet ik zeggen,ons meisje wel maar moeders niet en door de slechte nachten ben ik ook erg emotioneel,kraamtranen? herkennen jullie dit? wordt er een beetje moedeloos van omdat het totaal niet bij me past.....
he meid, dit is hartstikke normaal hoor. ik ken geen andere moeder die dit niet heeft gehad. ze zeggen niet voor niets 9 maanden op 9 maanden af. mijn meisje is nu bijna 3,5 maand, maar de moeheid is er nog steeds. het is gewoon een hele verandering. en je mag al super blij zijn dat je kindje je niet heel de nacht wakker houd. dat scheelt al een hoop. succes en gewoon de tijd nemen. groetjes
dank je voor je reactie,ben gewoon nog wat onzeker. en nu is manlief ook nog ziek en ligt heel de dag op bed omdat hij er echt niet uit kan.... dan valt het toch wel even tegen nu hoor moet ik zeggen. maar ik zal er de tijd voor nemen en mijn lijf de tijd gunnen om te herstellen
Ja hoor, heel erg herkenbaar. Vooral ook dat je zegt dat het totaal niet bij je past. Ik herkende mezelf ook helemaal niet (snel huilen, kwam nergens toe, moe, geen eetlust). Maar zoals Cle23 zegt, het hoort er helemaal bij.. Je zult merken dat het steeds beter gaat, en je wordt heus langzaamaan wat minder labiel. Hoe komt het dat je 's nachts niet goed slaapt? Misschien wil je ook wel te snel, vergeet niet dat het heel wat is zo'n bevalling, en dan nu ook de zorg voor zo'n kleintje. Lekker rustig aan doen en luisteren naar je lichaam! liefs
Is herkenbaar hoor!. Ik ga nu ook nog steeds s middags om één uur tegelijk met Mike naar bed. Zet de gsm uit enzo en eerst even minimaal twee uur bijtanken... Is heerlijk om die tijd even voor mezelf te hebben en ook mijn vriendje houdt er rekening mee dat dat echt even nodig is... Dat je je helemaal fit voelt komt vanzelf weer... Probeer goed in te schatten wat je nodig hebt en speel daarop in!. Succes en geniet van je dochter!
hoort allemaal bij het ontzwangeren hoor! Daarbij ben je ook nog maar pas bevallen, dus is allemaal heel normaal hoor.
ik ben altijd al een slechte slaper geweest s'nachts en denk dat ik nu nog lichter slaap omdat de kleine zich laat horen. overdag slapen lukt nu niet echt omdat ons meisje weinig slaapt overdag en papa doodziek in bed ligt...... ik hoop maar dat hij snel beter is,dan kan ik s middags weer liggen ( hij heeft momenteel geenwerk) nu is het echt een beetje bar en boos,elke keer als de visite de deur uit is barst ik in huilen uit.. ik weet dat het er allemaal bij hoort,maar het is fijn omdat van andere te kunnen lezen..
heel herkenbaar. Mijn zoontje is nu ruim 4 maanden maar ik ben ook nog regelmatig moe. Ik ben heel lang smiddags ff een uurtje gaan liggen als de kleine ook op bed lag, en als hij niet wilde slapen nam ik hem ff bij me, al lag ik maa rop bed dan ruste ik toch uit. Maa rmeid neem lekker de tijd voor jezelf, vraag iemand in je omgeving die een paar dagen bij je is, om voor jou en nu ook je man te zorgen ( beetje huishoudelijk, en kleine dingentjes) misschien kan diegene er dan juist voor zorgen dat jij smiddags ff een uurtje kan slapen terwijl diegene dan ff op de kleine let ( heb ik ook gedaan). En ik vond de kraamvisite heel vermoeiend. Ik heb ook wel eens gewoon gezegd van ff een week geen bezoek en dan daarna wel weer, gewoon omdat ik te moe was. Je visite begrijpt dat wel, je lichaam moet behoorlijk herstellen en dat is niet niks. Ook een kleintje vergt veel energie en tijd, vooral de eerste weken.
Allereerst gefeliciteerd met je kindje! Ik heb na de bevalling ook een fikse bloeding gehad en bij gold zeker de 9 maanden op en 9 maanden af. Al waren het er bij mij 8 maanden op en 12 maanden af. Vergeet niet dat het nog maar 2 weken geleden is dat je bent bevallen. Een hele prestatie van je lichaam en daarbij ook nog een flinke bloeding het is niet niks. Probeer je kraamvisite een beetje te verdelen. Bijvoorbeeld alleen in het weekend, zodat je man er ook bij kan zijn en doordeweeks heb je lekker de dagen voor jezelf en je kleintje. En je bent trouwens geen serveerster als je visite hebt! Je kunt gerust vragen of je visite de koffie aan wil zetten en in wil schenken. Willen ze dat niet, dan hebben ze lekker pech toch? En probeer alle momentjes dat je kindje wel slaapt, zelf ook te gaan liggen. Al is het maar even op de bank, ipv in bed. Laat het huishouden maar even voor wat het is, dat komt wel weer, wanneer je je zelf ook goed voelt!
ja ik zal maar eens beter naar mijn eigen lichaam gaan luisteren. doordat ik zo moe ben,ben ik een stuk onrustiger. Is normaal gesproken niet zo erg,maar de kleine word bij niet meer rustig alleen bij papa............. en ik zou het fijn vinden als ze ook weer lekker bij mij kan komen liggen,voordat het dadelijk te laat is
meid hoor er helemaal bij dat moe zijn en ind goed naar je lichaam luisteren! Mijn ventje is bijna 4 maanden nu en ik ben ook nog steeds moe moe en moe ze zeggen dat dit wel 9 maanden kan duren! succes
Ik ben ook moe maar ik kan het mij niet permitteren om overdag even te slapen. Er is zoveel te doen in het hh en ik heb naast mijn pasgeboren zoontje nog 2 dames rondlopen van bijna 3 en 5 jaar. En mijn zoontje wil niet in zijn eigen bed slapen, inbakeren helpt niet. Het enige wat hij wil, is naast mij liggen en dat breekt mij ook op. Maar het hh gaat ook niet vanzelf...mijn man doet al zoveel in het huis maar ik vind het zo sneu dat alles nu op hem neer komt, zeker omdat ik nog aan herstellen ben van een ks. Afijn, 1 april ga ik weer werken en dan kan ik daar uitrusten.
Ik ben ook nog steeds moe, ons meisje is morgen 2 maanden oud. Ik kan 's middags helaas niet slapen 's middags want ons zoontje van 3 slaapt ook niet meer ... af en toe even bijtanken zou wel fijn zijn ...
Nou mijn meisje is 10 weken oud, en om een uur of 7 savonds ben ik versleten van het: fles geven, verschonen, spelen met haar, flessen afwassen, steriliseren, klaarzetten spulletjes, wassen draaien, ophangen en opvouwen en strijken, proberen tussendoor te koken , huis schoon te houden enzovoorts enzovoorts...dus ik zie het somber in, want volgende week moet ik weer werken, 3 dagen achter elkaar...zucht
pfff respect voor de vrouwen die s middags niet kunnen gaan rusten,dat kan ik op t moment echt nog niet missen... @lynn kan me voorstellen dat je er tegen op ziet om weer te gaan werken pff zal ook niet mee vallen in het begin. hopenlijk valt het niet tegen en krijg je doordat je weer aan het werk gaat een ander ritme
Als je slim bent, geef je zoveel mogelijk toe aan je vermoeidheid. Lekker gaan liggen als je daar behoefte aan hebt. Nu kan het nog, nu vind niemand het nog vreemd. Neem hulp aan als mensen die bieden. Zes weken lang ben je officieel kraamvrouw, neem die tijd ook om te rusten zoveel je kan. Als je er nu tegenin gaat, ben je na zes weken helemaal óp. En dan gaat je omgeving ook nog es lopen zeuren, in de trant van: goh, 't is toch al zes weken? (ervaringsdeskundige van m'n eerste, toen wilde ik ook stoer zijn en niet of nauwelijks rusten) Jammer dat een mens vaak door schade en schande pas leert. Met nummertje twee en drie was ik verstandiger. Lekker lang gerust en na zes weken nergens last van, zelfs niet na de laatste die met een keizersnede kwam, en dat op m'n 43e.
DOOODmoe! werk 4 x 9 uur, ben doordeweeks alleen en ik geef BV (mét nachtvoedingen) Ik vraag me af..of ik me ooit nog eens NIET zo vreselij moe zal voelen...
Oh zo herkenbaar eindelijk!! ik ben 3 weken geleden bevallen van onze mooie dochter, hele goeie thuis bevalling, prima kraamtijd, super vrouw en hierna kwam bij mij de dip!!! Heb al een aantal dagen gehad dat ik alleen maar kon huilen, was heel moe, proberen leuk te doen tegen visite, maar kon ook wel huilen als ze er waren!! gestopt met bv omdat ik er erg onzeker door was. maar nu ook nog erg onzeker en moe. Erg prikkelbaar en soms angstig als mijn meisje huilt, terwijl dit natuurlijk normaal is!! en ook zo moe, wil elke dag wel om 20u naar bed. Maar ik vind het soms zo raar van mezelf, had het ook echt niet verwacht dat ik zo zou zijn, dacht dat doe ik. Nou ik zeg nu ook tegen iedereen dat ik erg moet wennen aan alles. mijn vriend heeft 2 weken vrij gehad en heeft me er doorheen gesleept, maar gaat maandag weer werken, ik vind het heel spannend, dan ben ik helemaal alleen voor me gevoel, zou ik dit kunnen enz enz. spookt door me hoofd en daarna moet ik mezelf inpraten ik kan het!! zeg nu ook steeds niemand verteld je dit soort verhalen als je zwanger bent he???? Omdat ik zo slecht sliep hebben we ons meisje al op haar eigen kamertje gelegt, ze is heel druk in dr slaap, maakt veel geluidjes waar ik elke keer wakker van werd. nu voel ik me daar iets schuldig over, maar ze slaapt daar ook echt heel goed, wat vinden jullie kan dit?? Dus ik herken je verhaal zeker!! We moeten elkaar steunen!!!
@ikke vervelend he als je je zo voelt. hier gaat het gelukkig een stukje beter,ben nog steeds erg moe elke keer,maar neem van iedereen alle hulp aan en dat is wel prettig. ons meisje slaapt vanaf dag 1 gewoon op haar eigen kamer,ze zou niet eens op onze kamer erbij passen met een bedje en als ze gewoon goed slaapt is er toch niets aan de hand! lekker doen waar jij je goed bij voelt,je moeder instinct werkt toch vaak het beste! ook het alleen zijn met de kleine vond ik de eerste keren eng,maar ik moet wel zeggen dat ik het "geluk"heb dat mijn vriend geen werk heeft nu. maar goed we nemen wel af en toe een dag voor ons zelf want 24 uur continu bij elkaar op de lip.... en ja we moeten elkaar zeker steunen!!