Ik heb gebeld voor overleg, moest fotos appen (handig!), daarna toch langs komen. Zijn nu aan het wachten
Alsjeblieft juist wél bellen, het is heel besmettelijk, en met deze temperaturen zitten kinderen er zo volledig onder.
Ben ik even blijven dat ik onze HAP gelukkig altijd mag bellen voor advies/overleg. Zij beoordelen vervolgens of het wel of niet noodzakelijk is om langs te komen.
Precies. Het is niet aan een ander om te oordelen of er wel of niet naar een hap kan of moet worden gebeld. Laat die beoordeling fijn aan de hap zelf over of iemand langs moet komen. Want je ziet het, de hap wil het kind van to dus juist wel zien en dat doen ze niet voor niets lijkt mij.
Ik heb hem even ingevuld. En als je bij hevige jeuk “ja” aanvinkt. Wat bij krentenbaard helemaal niet ondenkbaar is. Krijg je al het advies om naar de HAP te gaan. Zo ook bij blaren. Dat zijn het weliswaar niet, maar open wondjes is geen keuzemogelijkheid en voor mij als leek komen blaren dan het dichtst in de buurt.
Krentenbaard En ja gewoon bellen want het breid zich super snel uit en een antibiotica zalf is niet overbodig Mijne kregen het op vakantie en ik wist niet wat het was we gingen toen nog 2 dagen terug rijden en onderweg door de weg werd het alleen erger op de billen had eentje het andere op armen andere op rug. Geen eentje in gezicht !!! Dus bel gewoon even. Bij mij moesten ze dus een drankje heel de familie incl wij zelf het is super besmettelijk
Sorry niet neer gereageerd maar ja antibiotica zalf meegekregen! Ook wel nodig want het is nu nog wat erger geworden lijkt het dus flink doorsmeren
Oke dus toch krentenbaard Ik zou goed in de gaten houden als met 2 dagen niet minder word voor een kuurtje gaan Uit ervaring kan je hier tijd zoet mee zijn en met de warmte is heel vervelend en kan gaan ontsteken
Beterschap! Hier ook gehad, in Frankrijk. Bij de jongste eerst - grote plakkaten op de achterkant van haar beentjes indertijd... vergeet ik nooit.. 1 plek ter grootte van een 2 euro stuk en er dan nog wat omheen.. oef. Vond het zo heftig om te zien -alsof ze van binnenuit werd 'opgegeten' - haar gave mollige kleuterbeentjes. Man en oudste dochter kregen later ook nog plekjes. Man op zijn duim en dochter weet ik niet meer. Maar geen van allen op het gezicht in elk geval (en ik bleef gespaard oef... was er behoorlijk huiverig voor inmiddels!) . Wij krijgen in frankrijk fucidine, antibiotica en desinfecterende douchegel.. (Tja, frankrijk- antibiotica - hier in Nederland zijn ze daar een stuk minder scheutig mee - en terecht! Hoewel ik het toen niet erg vond). Goed dat je de HAP hebt gebeld, beterschap en let zelf héél goed op met kleine wondjes ! Zodra je ook maar iets vermoed, gelijk de fucidine erop.
Ik verschoonde het beddengoed elke dag toen het heel heftig was. En goed handen wassen na smeren . Wij hebben toen in de straat echt een plaag gehad. Echt de een na de ander had weer plekjes of plekken. Ik ben erg terughoudend met antibiotica maar de jaren erna hoefde ik maar te bellen als ze 1 plekje had en kon al een tube halen. Ook aan haar nagelriem had ze een paar keer een ontsteking , waarschijnlijk ook een staphylococ. Nu lijkt ze er eindelijk vanaf te zijn maar heeft ook minder exceemklachten waardoor ze minder plekjes heeft waar de krentenbaard kan toeslaan. Zodra ze behandeld werd mocht ze wel naar school maar het werd de ouders van de klas wel gemeld. Dus ik zou het nog wel even doorgeven op school.
Ze hebben het hier allebei gehad afgelopen jaar. Bij de jongste bleef het beperkt tot wat plekjes rondom haar mond en hielp de zalf voldoende, met iets meer dan een week was ze er vanaf. Maar de oudste was een ander verhaal. Bij haar zat het rond en in haar neus. Dat was heel lastig smeren natuurlijk. Uiteindelijk kreeg ze ook nog een flinke ontsteking aan haar vinger erbij. Toen een gewone kuur gehad en een ander zalfje, daarmee ging het uiteindelijk over, maar ook toen heeft het nog bijna 2 weken geduurd... Wat ik er mee wil zeggen: als het zalfje geen/weinig effect heeft dan zou ik het niet te lang aankijken, maar na een paar dagen gewoon nogmaals bellen. Hier mochten ze gewoon naar school trouwens.
Bedankt voor een aantal tips hiere dat we er niet te lang mee door moesten lopen. Gister was het echt weer verergerd en zijn we naar onze eigen huisarts geweest. We hebben nu een antibioticakuur mee in plaats van de crème. Ik heb nog een foto van vrijdagavond en gistermiddag aangehangen puur ter info
Ja beter hoor met een kuur is het zo weg Beterschap Zou wel alles met dettol doen en even alle handoekene heet wassen dit is zo besmettelijk
Onze jongste heeft t ook gehad toen ze jong was, uiteindelijk ook een kuurtje gekregen. De apothekersassistent vertelde dat ze ook eigenlijk altijd zien dat bij plekken groter dan een 2 euro munt de zalf meetal niet voldoende is en er uiteindelijk, na eerst smeren, het eerder verslechterd dan verbetert en dan alsnog een kuur wordt voorgeschreven. Het is heel besmettelijk. Hopelijk nu snel vanaf TS.
Ik heb de foto van mijn dochter weer gevonden. Dit was een been, andere been nog erger. Buik met plekken en onder beide oksels lag het helemaal open. Twee dagen ervoor nog veel minder bij de hap. Achteraf hadden we meteen aan moeten krijgen. Het was toen ook heet en ze had allemaal exceemplekken waar de bacterie een dag later lekker in genesteld heeft. Het enige voordeel was dat de waterwratjes gesneuveld zijn. Kapotte waterwratjes waren de ingang op haar benen.