Mijn zoontje is afgelopen woensdag geopereerd. Neusamandel verwijderd + buisjes in beide oren. Hij is bijna 20 maanden. Nou moet ik straks natuurlijk weer een keer zijn haartjes wassen. Ik ben echter bang dat er shampoo in de buisjes komt. Heeft iemand voor mij een tip hoe ik dit het beste kan doen? Ik vind hier namelijk niets over op internet.
Er zijn speciale oordopjes voor te koop. Hebben kiddo's ook nog wel eens in met zwemmen. Wij hebben toen mijn stiefzoon buisjes kreeg even moeten wachten (twee weken) met douchen zonder oordopjes (watjes met vaseline mocht ook), maar daarna mocht hij gewoon weer onder de douche...
Ik mocht hier gewoon de haartjes wassen hoor. en als je liever geen water in de oortjes wilt hebben, dan lekker even niet wassen
Ik heb er vroeger speciale oordopjes voor gehad maar was ook ouder toen ik de buisjes kreeg. En anders vette watten in de oortjes kan ook
Mijn zoontje heeft vorige week buisjes gehad. Ik pak een watje voordat hij in bad gaat en wrijf die in de vaseline zodat het dus vet wordt ( vette watten) en doe die dan in zijn oortjes. Vet laat geen water door. Volgende week gaat ik oordopjes laten aanmeten. kosten alleen wel 10.95 euro ps.
Hier advies gekregen alleen eerste week niet wassen dus na 8 dagen heb ik gauw mijn dochter's haar gewassen en dat zonder zeep, paar dagen daarna weer lekker goed gewassen. Bij het wassen hoef jeniet bang te zijn voor de buisjes, water loopt merendeels langs de oortjes maar advies is dus na 1 week en hoeft niet eens met oordopjes of watten hoor, ligt eraan wat je zelf prettig vind. Voor straks met zwemmen kun je wel beter oordopjes laten aanmeten vanwege de druk van het water in de oortjes. Beterschap met je kleintje!
Anthony heeft 1 maart ook buisjes in zijn oren gekregen en neusamandel geknipt (2 de keer!) Ik heb hem 2 weken lang gewoon met een washandjes gewassen en vanmorgen voor het eerst weer onder de douche. Zijn washandje tegen zijn oortjes aan gehouden en met een bakje zachtjes zijn haartjes uitgespoeld. Gelijk na het douchen gekeken of zijn oortjes niet nat waren maar leekt er niet op! Beterschap met de kleine Groetjes van ons 2
@ all; na de ingreep van de buisjes de eerste 2/3 weken met vette watten. Voor de rest zien ik, audicien van beroep, geregeld papa's en mama's voor "zwemdoppen" en worden ook voor douchen of bad gebruikt. Het is verschillend wat de KNO-artsen hierover zeggen. De een zegt beter voorkomen en de ander zegt dat het niet zoveel uitmaakt. Raadpleeg in ieder geval bij de audicien naar de uitvoering(en) en prijzen. Voor vragen kunnen jullie pb-en.