Discussies en energie

Discussie in 'De lounge' gestart door Nacho, 14 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Krijgen jullie positieve of negatieve energie van discussies?

1. positief

2. negatief

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Krijgen jullie van discussies positieve of negatieve energie?

Ik vind zelf de topics waar op elkaar gereageerd wordt leuker dan de topics waar iedereen eenmalig zijn zegje komt doen. Discussies krijg ik positieve energie van :)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Me 2!

3. stressbal

stressbal Niet meer actief

Ligt helemaal aan de discussie!

Maar vaak positieve energie :)

4. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik vind het hier trouwens soms nog best zoeken naar de leuke discussies...

5. stressbal

stressbal Niet meer actief

Dat komt omdat goede discussies hier niet mogen ( omdat ze volgens het beheer uit de hand lopen )

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ligt aan het onderwerp.

7. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ligt heel erg aan de discussie. Ze zitten er ook tussen waarbij ik me juist afvraag waar het met deze wereld heengaat dat iedereen zo met mekaar omgaat.

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ligt er aan of ik het gevoel krijg echt mee te doen aan een discussie. Op het moment dat ik het idee krijg dat over mijn post volledig heen wordt gelezen dan ben ik er (meestal) wel gauw klaar mee en stop ik mijn energie ergens anders in.

9. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik kan niet zo goed tegen confrontaties en discussies veranderen hier vaak in persoonlijke aanvallen; in dat geval negatief en daarom meng ik me er vaak niet zo graag in.

10. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Discussies hier op het forum: negatief. Loopt gewoon niet lekker hier.
    Discussies thuis: gemengd. Man is geen ster in discussieren en ziet het al gauw aan voor ruzie, terwijl ik dat heel wat anders vind. Maar we werken er aan en het gaat de laatste tijd erg goed. Steeds positiever dus.

11. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Negatieve energie.

Ik houd dus totaal niet van om over een onderwerp te discussiëren. Zoals politiek op tv kijk ik NOOIT en ik krijg daar vreselijke irritaties van.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.263
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier hetzelfde. Lees veel mee, maar soms denk ik: laat ik me er maar niet in mengen :) Het gebeurt zo vaak dat ze hier als een stel wijven tegen elkaar tekeer gaan. Kritiek prima, maar ik probeer dingen wel te zeggen zodat ik anderen in hun waarde laat.
    Je weet ook al als je een topic titel ziet: dat wordt rellen. :D

13. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Positief maar niet over die standaard thuisblijfmoeder versus werkende moeder, borstvoeding of flesvoeding en zulke discussies. Die komen altijd op hetzelfde neer en bepaalde personen voeren altijd de boventoon. Dat vind ik dan niet meer interessant. (Zowel hier als op facebook)

In real life: ja hoor, prima!

14. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ligt heel erg aan de discussie. Als er gewoon gediscussieerd kan worden met respect voor andermans mening is het een leuke discussie en geeft het me inderdaad positieve energie. Ik hou wel van discussies :)

Maar als een ander constant wordt aangevallen, en vooral als ik dat ben, dan natuurlijk totaal niet. Sommige onderwerpen kan ik beter niet over discussiëren omdat ik weet dat ik de enige of één van de weinigen ben met een bepaalde mening en na één reactie de hele meute over me heen valt met meestal erg weinig respect. Dat zijn geen leuke discussies. Al probeer ik het soms nog wel eens in de hoop dat het die keer wel goed kan verlopen. Maar zelfs al leg ik al mijn woorden zorgvuldig op de weegschaal en lees ik mijn bericht voor ik hem plaats 10 keer over... Bepaalde onderwerpen zijn blijkbaar heel gevoelig als iemand daar een andere mening over heeft.

15. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Als ik me erger aan discussies is dat met name wanneer mensen ongefundeerd dingen gaan roepen. Gevoel, ervaring en van horen zeggen vind ik allemaal prima om je mening op te baseren, maar ga het dan niet als feit presenteren... Brrr!

16. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Als er met wederzijds respect word gediscussieerd krijg ik er positieve energie van, helaas is dit vaak niet het geval. Op dit forum helaas vask zo. Mensen voelen zich zo snel aangevallen dat ze meteen ook recht in de aanval gaan. Er word snel van het slechtste uit gegaan wat ik erg jammer vind.het is meteen jij dit en jij dat ipv vragen of iemand dat idd zus en zo bedoeld.

17. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Oh maar het verschil tussen een mening en een feit is voor zoveel mensen onduidelijk. Ik heb laatst nog een discussie gehad over hoe je moet discussiëren ;) Dat ik het belangrijk vind om tenzij iets met 100% zekerheid vaststaat mijn argumenten altijd met "ik vind" of "ik denk" te beginnen bijvoorbeeld en niet het woordje "is" (of "zijn") te gebruiken want dat zou wijzen op een feit (en ik ben niet heilig, bij mij gaat het ook wel eens fout hoor :p)
    Maar dat begreep niemand. Voor veel mensen is iets zeggen als "honden zijn vieze beesten" gewoon het uiten van een mening. Die zien niet dat dat op deze manier als een feit wordt gepresenteerd.

En daar gaat het vaak mis. "Honden zijn vieze beesten" kan op hondenliefhebbers heel hard overkomen waardoor er net zo hard weer op gereageerd wordt, terwijl "ik vind honden vieze beesten" zoveel neutraler klinkt en veel betere reacties oproept met respect voor de mening van die persoon.

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja klopt, komt idd door beheer/regeltjes. Vandaar dat ik dan uitwijk naar VIVA of andere fora. 😊

19. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ja precies dat!

20. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Is Viva dan het leukste, of een ander forum?

Deel Deze Pagina