Hallo Inmiddels heb ik een ABkuur maar ben vergeten te vragen wat het inhoudt. Wie weet wat het betekent? PH 6.5 LEU 500 leu/ul 3+ ERY 250 Ery/ul 4+ Ben wel benieuwd De rest wat erop staat is allemaal negatief. Ik kreeg vreselijk pijn vanmiddag. En nu nog sta op de kop. Wordt steeds erger. Hoop dat de AB kuur snel aanslaat.
PH is hoe zuur je urine is. Leu is leukocyten, witte bloedcellen dus. Die zitten normal niet in je urine, alleen als er een ontsteking aanwezig is. Wat ery betekent weet ik niet
pH zuurgraad. De overige uitslagen betekend dat er in de urine heel veel ontstekingscellen (leucocyten of te wel witte bloedcellen) en De uitslag bij ery geeft aan dat er rode bloedcellen in de urine aanwezig zijn. Rode bloedcellen komen als reactie op de ontsteking en geirriteerde urinebuis/blaas in de urine terecht. Al met al een flinke blaasonsteking. Deze uitslagen moeten eigen negatief zijn of hooguit een spoortje (+-). Sterkte meid dit zal flink vervelend en pijnlijk zijn.
Kunnen dit ook nierstenen zijn? Of heb je dan een andere uitslag? Bedankt voor de reacties. De pijn was ineens vanmiddag. En nu nog. Krijg meer last nu ook van de rug. Vanmiddag alleen bij het plassen. Kon wel op de wc blijven zitten. En onder de doche. Steeds kleine beetjes. Plas slecht op het moment. Alsof er iets uit moet. Iets wat scherp is. Geen koorts 36.6. Wel extreem koud. Hoop echt dat het snel beter wordt. Straks een diclofinac en op bed.
Pijn in rug kan komen van de nieren die in onder in de rug liggen. Scherpe pijn omdat de boel zeer geirriteerd is. Blaasonsteking kenmerkt zich door pijn bij plassen en vaak kleine beetjes of helemaal niets. Goed uitzieken en rustig aan!
Zit helaas niks anders op. Pijnstiller, Kruikje en op bed. De kinderen liggen nu dus moeders kan ook. Dankjewel
Laat je urine wel even op kweek zetten. Heel belangrijk in de zwangerschap en vraag na door welke bacterie komt. Als het de streptokokken b bacterie is dan contact opnemen met je vlk. Heb ik namelijk gehad en moest in zh bevallen onder ab om de kleine te beschermen
Ery = bloed (erythrocyten), hoort er normaal niet in te zitten. Kan welbij blaasontsteking of niersteen
Sorry, was al gezegd zie ik nu pas! Beterschap i.i.g., blaasontsteking en nierstenen zijn heel vervelend. Zelf nooit gehad maar ik zie het vaak in de huisartsenpraktijk waar ik werk. Wij zetten urine bij zwangeren ook sowieso op kweek.