Hoi Het valt mij op dat mijn kleine vent steeds de hik heeft als ik iets van sinaasappel gegeten heb of een gerelateerd product. Sinaasappelsap, sinaasappel yoghurt of gewoon een hand of bloed sinaasappel en het is weer een groot gestuiterd in mijn buik. Aangezien alles met sinaasappels echt mijn zwangerschapstik is vroeg ik mij af of er een link tussen zit... Zou kleintje mogelijk een overschot aan vitamine c... Hebben jullie dat ook dat je de klok gelijk kan zetten op een hik aanval? En zo ja, waarvan krijgt jouw kleintje de hik?
Haha dat is grappig. Ik herinner me nog dat m'n dochter ook super vaak de hik had maar ik heb nooit de link gelegd tussen mijnwetten of drinken en haar hik. Ik zal deze zwangerschap eens wat beter opletten.
Mijn kleine man heeft ook wel eens de hik..maar nog niet op gelet met wanneer of met wat k gegeten heb..toch eens doen ben benieuwd
ik heb zwangerschapsdiabetes en dwz dat de baby dus ook te lang teveel suiker gewend is geweest totdat ik aan het dieet begon.(nu spuit ik ondertussen ook insuline)maar de zin in zoet blijft enorm door de diabetes.daarom neem ik pepsi max en choco zonder suiker enz...omdat ik dan dat zoete toch nog een beetje heb.het viel mij erg op dat de baby na iets zoets ook steeds de hik heeft en ik heb gevraagd aan de gyn hoe dat komt,de baby krijgt via het vruchtwater een beetje de smaak van datgene wat jij eet te pakken en kan erg gulzig worden wanneer je iets zoets /lekkers eet gek hé!
Hmm, die van ons heeft ook veel de hik en ik lust momenteel ook graag een sinaasappel. Er is me echter geen verband opgevallen tussen die twee gebeurtenissen. Bedoel je ook dat als je een sinaasappel hebt gehad, dat hij dan een x aantal minuten later de hik krijgt? Dat vind ik wel opmerkelijk.