Inboedelverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Smienaatje, 4 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Ik ben eerlijk gezegd niet thuis in de verzekeringen. Ik weet dat we (man en ik) een inboedelverzekering hebben, omdat mijn man die al had voordat ik hem leerde kennen. Verder nooit wat mee gedaan of gebruik van gemaakt. Nu wil ik mij daar toch eens op richten en kijken wat de mogelijkheden zijn. Is het verstandig om rekening te houden met (eventuele) kinderen? Doe ik dat nu al of pas wanneer er een kind is? We zijn namelijk nu nog maar met z'n tweetjes.
    Het betreft een huurhuis. Ik weet niet of dat wat uit maakt?
     
  2. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Inderdaad een goeie , ik weet dat sommige verzekeringen een eigen risico, bij eigen gemaakte schade hebben. Vaak is dit rond de 100 a 150 euro PER schade.
     
  3. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Bij onze inboedelverzekering hebben we een eigen risico van 50 euro.

    TS, wellicht is het in jullie geval verstandig om een tussenpersoon in te schakelen die jull i e hierbij helpt. Hij kan jullie aangeven welke verzekeringen jullie nodig zouden hebben, hiervoor de goedkoopste verzekeraar zoeken en vaak krijg je dan ook pakketkorting. Wij hebben ook onze verzekeringen via een assurantiebureau lopen en zijn hier heel tevreden over. We betalen 1 bedrag per maand aan hun en zij regelen dan de rest. Bij vragen en schades kan ik bij hun terecht, waarna zij het verder regelen. Niet iedereen wil het via een tussenpersoon, omdat het wellicht iets duurder is, maar wij zijn heel tevreden, alles is goed, volledig en duidelijk verzekerd.
    Wij hebben o.a. onze inboedelverzekering, autoverzekering, rechtsbijstandsverzekering, aansprakelijkheidsverzekering en doorlopende reisverzekering via hun lopen. Onze opstalverzekering gaat via de VVE (flatgebouw).

    Je sluit eerst voor met zijn 2en alles af, zodra de baby is geboren kun je dit doorgeven aan je verzekering, wordt hij/zij toegevoegd bij de verzekering war het van toepassing is en wordt de premie opnieuw berekend.
     
  4. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Er staat inboedelverzekering, bedoel je dit ook? Of heb je het over een aansprakelijkheidsverzekering?
    Ik vraag dat, omdat je inboedel in dagwaarde niet gigantisch zal stijgen bij de komst van een kind. Ik snap de link met het kind daarom niet zo.
     
    Bootcamp babe vindt dit leuk.
  5. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.328
    243
    63
    Noord-Brabant
    Een verzekeraar biedt dekking voor het aantal personen in de woning. Met een kind heb je zeker meer spullen dan wanneer je met z'n tweeën bent. Een kind moet je daarom wel opgeven, wil je je garantie tegen onderverzekering niet verliezen. Zelfs bij co-ouderschap moeten beide ouders de inboedelverzekering daarop aanpassen. Althans bij de maatschappij waar ik zit dan.

    TS als je nu nog met z'n tweetjes bent, dan zet je de inboedel op 2 personen. Zodra er kinderen zijn, pas je het aan.
     
  6. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik heb een inboedelverzekering lopen via m'n bank bij Interpolis. Heb een paar weken geleden met m'n zwangerschapshoofd de strijkijzer op de bank laten staan. Resultaat: enorm gat in de bekleding :cry: Heb gebeld en het verhaal (eerlijk!) uitgelegd en kreeg de volgende dag al de complete aankoopwaarde van m'n bank terug :D Dus enorm goede service :thumup:
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Onze verzekering betreft de geschatte waarde van de inboedel. Ik heb nooit hoeven opgeven uit hoeveel mensen ons huishouden bestaat. Zou wat zijn, dat je ze ook nog een geboorte kaartje moet sturen. Sowieso loont het om elke paar jaar te vergelijken. Vaak zijn de voorwaarden veranderd en is de premie gestegen en kun je elders goedkoper terecht.
     
  8. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.328
    243
    63
    Noord-Brabant
    En je hebt daarvoor nooit je gezinssamenstelling op hoeven geven? Bij iedere maatschappij die ik vergelijk met die ik nu heb vragen ze naar je gezinssamenstelling.
     
  9. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Ze maken inderdaad een schatting maar aan de hand van een aantal gegevens die jij moet aanleveren waaronder gezinssamenstelling. Al volstaat meestal echtpaar met kinderen, het aantal vragen ze meestal niet.
     
  10. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Ja, omdat ze daarmee een schatting maken van de waarde van je inboedel om op basis daarvan een vergelijking te kunnen maken tussen aanbieders. Dat zegt echter niet je inboedel met een baby ineens veel meer waard is. Zal max een paar honderd euro zijn.
     

Deel Deze Pagina