Bij mij wordt zilver binnen no time ook zwart. Ik laat t dan altijd ff reinigen bij de juwelier, is t zo weer schoon. Reactie op mijn huid/zweet en dat schijnt best vaak voor te komen.
dat is oxidatie dat is heel vaak met zilveren sierraden. dan ben je er eigenlijk een beetje allergisch voor. op je huid komen dan zwarte strepen. met speciaal spul is het te reinigen maar eht zal steeds terug komen.
volgens mij heeft t ook te maken met de ph waarde van ej huid. en je eigen zweet. de een heeft t sneller dan de ander. hier kennissen gehad die het ook inneens kregen bij streng dieeten. dan gaat je lichaam in ketose. kan ook bij ziekte trouwens. dan veranderd je ph waarde en je zweet afscheiding juwelier kan dat trouwens wel schoonmaken dus hopelijk krijg je hem snel schoon weer terug en dan ff aan een juwelier vragen waar je m af en toe kan brengen om schoon te laten maken. (trilbadje of zo)
Thnkx meiden! Het "gewoon" zwart worden van een ketting heb ik wel vaker gezien, maar nog nooit ZO erg Ben benieuwd wat de webwinkel zegt.Hopelijk kunnen ze hem reinigen.
heeft je man met bepaalde stoffen gewerkt, of spul gebruikt. Weet even niet meer wat, maar ik heb het ook gehad met een armband maar het kwam door een bepaald iets. Goh wat was dat nou alweer? Zit me echt even rot te bedenken waar mijn armband ook alweer van kleurde.
ze hebben mij ooit gezegd in de juwelier dat als echt zilver verkleurd, zwart/paars dat je dan of een ziekte onder de leden hebt, zoals griep ofzo? normaal moet je dat wel schoonkunnen maken, maar zilver kan je in een glas cola laten liggen een nachtje dan is ie weerhelemaal schoon
heb inmiddels een mailtje terug! het schijnt ''aanslag'' te zijn ??? dan heb ik in heel mijn leven lang nog NOOIT zulke aanslag gezien haha hebben hier veel zilveren kettingen/munten en dergelijke, maar zelfs na 10 jaar zien die er nog supergoed uit, en als ze al lichtelijk zwart worden is dit er zeeer makkelijk af te poetsen. en normaal word het toch geleidelijk zwart en niet pats boem in een dag? maar goed.. hij is gereinigd en word terug opgestuurd, al blijf ik het een vreemd verhaal vinden over de aanslag die in 1 dag optreed. heb nu alleen de verzendkosten heen en terug betaald.. volgende keer vraag ik het wel aan de lucardi uit de buurt dacht serieus dat hij nooit meer schoon te maken zou zijn, zoooo roetzwart ( ofja, blauw/paarsig was het) en kreeg het met geen mogelijkheid schoon ook al ging ik er hard overheen met een zilverdoekje, dus ik ben weer blij en manlief ook
als je slim bent haal je bij een juwelier even een potje met een reiniger. is een zwart potje daar krijg je het helemaal mee schoon
Ik heb ook altijd geleerd dat het zwart wordt als je ziek bent, het klopte ook altijd! Ben benieuwd of je man een griepje onder de leden heeft?!
toch had hij niks onder de leden ben ook benieuwd of dit nu vaker gaat gebeuren als we hem weer thuis krijgen gestuurd