Hallo, Mijn dochtertje begon een week geleden een hele droge huid te krijgen. Nu is het alleen extreem aan het worden, de schilfers vliegen eraf en het voelt echt als schuurpapier. Je ziet echt dat het kurkdroog is. Ziet ook een beetje rood/bruin uit. Op de plek waar de luier zit is het een normale huid, waar de luier eindigt begint het met een rode rand en op de rest van haar lijfje ( vooral romp, onderbenen en nek wat minder) heeft ze dus dat extreme droge huidje wat er vreemd uitziet. Ik heb geen ander wasmiddel dan normaal gebruikt, ook geen ander fruit laten eten of wat dan ook. Ze drinkt ook genoeg ( soms teveel zelfs haha) Nu is het natuurlijk carnaval hier dus zijn de huisartsen dicht. Wie weet wat dit is? Want een 'gewone' droge huid is het echt niet volgens mij
Mijn zoontje had dit ook een paar weken geleden. De dokter zei iets van de 5e of 6e ziekte. Het is nu weer helemaal weggetrokken. je kan de huid lekker vet houden met glycerine/vaseline.
Mijn dochter heeft het ook op haar armen Ik smeer met baby olie en lotion helpt niet maar ze heeft er geen last van.
Smeren doe ik ook steeds, maar heeft geen zin. 5e of 6e ziekte heeft ze onlangs nog gehad dus denk niet dat dat het is, zag er ook totaal anders uit. Op de foto ziet het 'beter' uit dan in het echt helaas. Want het is echt net schuurpapier, zo droog. En bij die 5e/6e ziekte waren het gewoon wat kleine puntjes uitslag.
De samenstelling van het wasmiddel is misschien verandert? Probeer eens een ander wasmiddel als Neutral...
Ik ben al zeker 3 maanden met hetzelfde wasmiddel bezig. Ik dacht hier eerst ook aan, alleen lijkt het me dat ze het dan al sneller gehad moet hebben. Snap niet wat het is. Ze wilt ook niet graag dat k eraan kom, volgens mij is het gevoelig als ik het aanraak.
psoriasis???? maar dat begint normaal kleine plekjes en is ook echt mega schilverige huid.... anders langs de hap als je niet vertrouwt....
niet om je bang te maken het hoeft niet zo te zijn... hebben jullie huisdieren met een schimmeltje ofzo? als het de vorm van een rondje heeft met schilfertjes kan het ringworm wezen....
Volgensmij een soort van Exzeem, even na de huisarts gaan voor zalf, en misschien voorloig haar kleding wassen en badproducten halen met weinig toevoegingen. Zoals neutral ofzo.
Bij 5e of 6e ziekte is er uitslag en koorts, dat heeft ze niet. En het gaat meer om de extreem droge huid, heeft ze bij die ziekte ook niet gehad. Ga nu even ha post om advies vragen.
overigens, als je erop googled (dauwworm) zie je natte eczeemplekken, mijn dochter van 2,5 heeft hetzelfde maar dan niet nat. Wij smeren haar in met vaseline-cetomacrogol
als het alleen een droge huid is kun je creme met dode zee gebruiken (kun je kopen bij de tuinen). dit is voor extreem droge huid en helpt tegen verdere uitdroging. ik vind dit zelf een hele fijne creme, gebruik hem bij mijn dochtertje ook in haar gezichtje! ben benieuwd wat ze bij de HAP zeggen ervan...