Zieke dreumes en pasgeboren baby - tips en adviezen gevraagd!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by YellowButterfly, Jun 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Onze meis van 20 maanden had vanmiddag 39,7 graden koorts en terwijl ons mannetje vandaag 16 dagen oud is - een erg ongelukkige combi want in aanraking komen we sowieso met elkaar :( Nu ben ik vast niet de eerste die dit meemaakt, wat hebben jullie toen gedaan? Met andere woorden advies gevraagd! Dank jullie wel!

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Is je oudste ook echt ziek of niet? Want koorts zou ook kunnen komen door doorkomende kiezen en dan is er sowieso niets aan de hand. Verder kun je weinig doen behalve ze een beetje uit elkaar houden en letten op hygiene qua handen wassen, zakdoekjes, etc. En je kleintje goed in de gaten houden, hij mag geen koorts krijgen.

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

ow gossie toch, ik heb niet zo 1 2 3 tips, buiten supergoed op je hygiéne te letten.

maar wil je even sterkte wensen en nog gefeliciteerd!

beterschap met je dreumis.

4. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Hier ook al verschillende keren meegemaakt en mijn oudste heeft behoorlijke griep meegemaakt en verschillende keren keelontsteking en tot nu toe heeft de jongste er niks van meegekregen terwijl ze toch met elkaar in aanraking kwamen.

Gewoon goed opletten en goed de handjes wassen enzo.

5. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Dank jullie wel.

Handen wassen deden we al heel veel, maar gebeurd nu echt elke 5 minuten. Ons meisje ligt nu op bed met 39,8 - we hebben haar weer een paracetamol gegeven want ze geeft wel aan pijn te hebben - ik denk in haar hoofdje/ oortjes maar zeker weten doe ik het niet. Ons kleine mannetje temperatuur ik nu elke keer en hij had net 37,2 - prima dus. Ik duim maar heel hard dat ons meisje een goede nacht heeft en snel weer opknapt en dat ons mannetje nergens last van krijgt!

Isis, jouw ervaring geeft de burger moed!

6. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Die hele kleintjes hebben nog veel antistoffen van hun mama. Hier maakte ik me in ieder geval steeds druk om niks, gelukkig en als het wel gebeurd dan kan je daar weinig aan doen anders dan dat je nu doet

7. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Ik heb dan geen dreumes, maar zowel mijn man als ik hadden erge buikgriep in de kraamweek. Ook mijn schoonmoeder had er last van en die was ook al bij de kleine geweest. Maar mijn dochter heeft nergens last van gehad gelukkig. Ze krijgen idd een hoop anistoffen mee bij de geboorte.
    Hopelijk knapt je dochter snel op en wordt je zoontje niet ziek.

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Zoals gezegd, ze krijgen een hoop antistoffen mee. Wil niet zeggen dat hij sowieso niet ziek zal worden, maar wel dat de kans niet zo groot is. Mijn oudste heeft de waterpokken gehad terwijl de jongste nog klein was (maand of 4 geloof ik), maar heeft het gelukkig ook overgeslagen.

9. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    1,011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Voor zover ik weet, kunnen zuigelingen überhaubt geen koorts ontwikkelen... Dit meen ik me te herinneren van wat de SEH arts 2 weken geleden zei toen we ons meisje 41.6 koorts had..En ons meisje heeft in haar 2e week met een bacterieële infectie in het ziekenhuis gelegen, maar geen graadje koorts gehad..

Overigens gaat 'koorts' door doorkomende tandjes niet hoger dan 38,7 graden.

Veel beterschap voor je meisje! En inderdaad letten op de hygieëne..

Share This Page