Mijn zoontje van bijna 9 maanden had al een soort van muggenbultjes op zijn billen, ik dacht eigenlijk aan luieruitslag, vooral omdat (EINDELIJK) zijn eerste tand echt doorkomt . Maar nu zag ik dat het zich aan het uitbreiden is. Ook over zijn rug en dijbeentjes. Het zijn een soort van muggenbultjes, ook rood en je voelt een pukkeltje zitten. Verder hoest hij ook (wss van mij opgepikt ik hoest mezelf een ongeluk ) en heeft verhoging (37.5/38.2 en dat een beetje op en aan) en een lichte snotneus. Hij is verder vrolijk, drinkt goed, speelt etc.etc. Ziet alleen soms een beetje pipsie. Ik post zo ff via mobiel een foto van de pukkeltjes, ik hoop dat iemand dit herkent, ga morgen zoiezo ff naar de HA voor zn hoestje. Maar ben benieuwd en maak me toch (het zal eens niet) zorgen.
Zou het vijfde of zesde kinderziekte kunnen zijn? Op google kun je wel foto's en beschrijvingen vinden.
Hmm denk eigenlijk niet aan de vijfde ziekte zelf. Verloop gaat daar iets anders van. Misschien waterpokken? Maar zover ik weet is hij niet met iemand in contact geweest die dat heeft?
Zo zag mijn dochter haar luieruitslag eruit.. Was een combi met eczeem.. Maar is niet zo ver uit het luiergebied geweest...
Ja, die heeft hij al gehad toen hij 6 maandjes was. Zo zielig, echt 3 dagen flink hoge koorts en toen het weg was, kwamen de vlekjes. Maar dat waren kleine rode vlekjes over zijn hele lijf. Vind het zo typerend dat het eerst op zijn billen begint. Zaten laatst ook al rode vlekjes rond zijn anus, deze lijken hier toch wel veel op. Dacht daarom ook eerst aan uitslag door zn tandjes.