Baby 4 weken veel huilen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Feestmuts, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi meiden,

Ik heb het idee dat Sara redelijk veel huilt overdag.
    's nachts gaat het goed, dan slaapt ze gewoon met 1x tussendoor voeding, maar dan huilt ze dus niet.
    Overdag slaapt ze wat minder, maar als ze tussendoor wakker is moet ze eigenlijk altijd huilen. Ze is eigenlijk nooit wakker zonder te huilen.
    Is dit normaal bij een baby van 4 weken? Heeft iemand dit ook meegemaakt of nog tips?
    Begin me nu wel ongerust te maken namelijk..

2. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Hier was het precies zo, tot afgelopen vrijdag. Ineens veranderde ze (ze kreeg meer ritme en sliep beter) en sinds vandaag heb ik echt het idee dat ze (eindelijk) een tevreden baby is!! Wat een verademing!

En wat er veranderd is? We zijn vorige week dinsdag bij de osteopaat geweest en misschien daardoor wel? Geen idee, dat weet je natuurlijk nooit. Maar baat het niet dan schaadt het niet!

3. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Lili81, bedankt voor je reactie! Wij zijn er idd ook over aan het nadenken om naar een osteopaat te gaan. Lees er verschillende goede verhalen over :)

4. Little22Miracle

Little22Miracle Actief lid

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Mijn zoontje gilde alleen maar als ie wakker was, tot ik overging op andere voeding 1 dag nog vreselijk gekrijst en sindsdien niet tot nauwelijks
    Maar babys huilen veel tot 7/8 weken is mij vertelt, en dan wordt het beter mits er geen medische reden is

5. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Denk ook eens aan koemelkallergie en verborgen reflux. Hier had mijn zoontje precies hetzelfde. En ´s nachts ook goed slapen (soort 'overlevingsdrift' volgens de kinderarts). De hele dag huilen lijkt me echt niet normaal..................

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hoe hard huilt ze? Is ze te troosten?

7. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties!
    Ik had vandaag een afspraak bij het cb en daar adviseerden ze om in plaats van standaard voeding, hypoallergeen te gaan geven. In de familie komen wel wat allergien voor, dus de arts dacht dat ze misschien niet goed tegen de melk kon.
    We gaan dus kijken of dit wel gaat helpen. Hopelijk wel!

8. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Bij mij was het veranderen van de voeding ook de oplossing, daarna heeft mijn zoontje nog amper gehuild. :)

Ook bleek hij die 4 uur tussen de voedingen gewoon niet te halen. Dus ze kunnen ook honger hebben hoor, zijn ze ook compleet ontroostbaar.
    Toen ik de voedingen wat eerder gaf (behalve 's nachts, toen sliep hij gewoon door) was het meteen een lekker vrolijk mannetje.

Succes!

9. adi

adi Niet meer actief

*zucht om je cb* ;)

Hypoallergene kunstvoeding (je bedoelt denk ik de HA-voeding uit de supermarkt?) heeft geen nut meer, omdat ze al 4 weken standaard voeding krijgt.
    HA-voeding kan de kans op een allergie verminderen, als je daarmee vanaf het begin start, na het geven van de standaard kv heeft het geen nut meer.

Wat je wel kunt doen is voor een week of 2-3 overstappen op pepti-voeding, dat is km-vrij en kun je kijken of ze dan minder huilt.

Daarnaast is het zeker niet normaal dat een baby veel huilt. Huilen betekent is, ze heeft of pijn/ ongemak of een behoefte waar ze om vraagt.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Is ze te troosten? En wat doe je om haar te troosten?

Hypoallergene voeding heeft geen nut om over te stappen, daar moet je mee beginnen om een allergie te voorkomen. Als er eenmaal sprake is van een mogelijke allergie, heeft hypo allergene voeding geen nut meer, daar zitten namelijk nog te groot verknipte koemelkeiwitmoleculen in, die je kindje gewoon herkent als koemelk en dus op reageert. Indien je een koemelkallergie wilt uitproberen, kan je een maand overstappen op friso pep of nutrilon pepti, in 1x overstappen, niet vermengen. En dan een maand goed observeren.

11. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Suusjeuh, Sara is wel te troosten. Ik pak haar dan bij me en loop rondjes en ook de tut wil vaak wel helpen.

Hm, dat is wel apart dat de arts van het cb dan hypo allergeen voorschrijft.. Ze heeft wel in het groeiboekje bijgeschreven als dit niet helpt, dat ik dan over kan gaan op pepti..
    Over 2 weken wordt ik gebeld door de verpleegkundige van het cb hoe het gaat.
    Als er dan geen verbetering is, zal ik wel doorgeven dat ik die pepti wil gaan gebruiken.

12. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Ik heb het ook gehad dat Lucas rond de 4/5 weken vreselijk huilde en alleen maar te troosten was op de arm. Als of hij niet op zijn rug wou liggen wel op de zij of buik. Ik ben toen met hem naar de chiropractor geweest en wat bleek een werveltje niet helemaal goed staand. Na 4x geweest te zijn een totaal ander kind.
    Keuze is moeilijk wat je moet doen. Maar ik geef dan borstvoeding is wel anders maar ze hebben mij gezegd met fv moet je teveel veranderen met daar kunnen ze onrustig van worden. Geen idee of het zo is.
    Maar je kunt het proberen baad niet dan schaad het niet.

13. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Ik heb een afspraak gemaakt om naar een osteopaat te gaan volgende week woensdag. Wellicht dat dat helpt :)

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #14 dirksmama, 1 jun 2012
    Laatst bewerkt: 1 jun 2012
    Belangrijkste is niet dat ze huilt, maar wat jij doet als ze huilt.
    Je schrijft dat ze zich laat troosten...dan hoeft ze toch niet te huilen?
    Dan troost je!
    Babies hebben naast melkhonger ook gewoon mamahonger, ze willen heel dichtbij je zijn, dat hebben ze 9 maanden in je buik ook gedaan.
    Ze proberen je dat eerst duidelijk te maken door hun geluiden en gebaren, werkt dat niet dan proberen ze je aandacht te trekken door te huilen.
    Ik denk dat je nog maar weinig last zult hebben van huilen als je gewoon naar je kind luistert. Als het aangeeft bij jou te willen zijn, leg het dan niet weg in bed, maar hou het lekker dicht tegen je aan. Schaf een goede draagdoek aan (dus niet zo'n babybjorn ding waar ze in bungelen!). Luister naar je kind!

HA heeft inderdaad geen nut meer nu, maar volgens mij hoef je de niet voeding te wijzigen, maar je aanpak.

15. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ligt er denk ook aan hoe snel de kleine te troosten is.
    Huilt ze 5minuten of 50 minuten voordat ze stil is.

Osteopaat heeft hier ook veel gedaan, kinesiologe ook!

16. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Dirksmama, bedankt voor je reactie! Wij denken nu idd ook dat Sara gewoon mama honger heeft. Toevallig dat jij het daar in je berichtje nu over hebt!
    Ik ben vrijdag naar de huisarts geweest en hij heeft Sara helemaal onderzocht, maar dacht dat ze geen voedselallergie had. Sara zag er goed uit en ook de darmpjes deden het goed.

Sara is idd heel makkelijk te troosten als ze huilt. Als ze bij ons ligt is het vaak al goed en valt ze in slaap. Dus vandaar dat we toch gaan denken dat er misschien niets aan de hand is, maar dat ze gewoon graag bij ons wilt zijn.

Dirksmama, weet jij hoe lang de mamahonger ongeveer duurt? Is waarschijnlijk wel bij ieder kindje verschillend, maar ben wel benieuwd.

17. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    O ja, we zijn ook nog bij de osteopaat geweest en haar nekje zat een beetje vast. Die heeft ze behandeld en nu hebben we over 3 weekjes weer een afspraak.

18. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Hier ook een huilend meisje met mamahonger:D Zelfde leeftijd...s avonds huilt ze standaard van 7 tot ongeveer 10 uur:$Als we haar vasthouden houd ze op en gaat ze heel af en toe nog even huilen maar denk dat het dan haar darmpjes zijn wat dan komen er meestal ook nog wat geluidjes aan de achterkant uit:D Hoop dat het snel wat minder word:cool:

19. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Mijn zoon huilde nooit (ook echt letterlijk, nooit) máár, ik droeg hem dan ook bijna altijd op mijn buik in de draagdoek, zodat hij mijn hartslag hoorde, mijn geur rook en mijn warmte voelde. Een paar keer per dag legde ik hem 5 minuutjes neer op zijn buik, dan speelde ik met hem en zong voor hem.
    Als ik zeg dat mijn kind nooit huilde, zeggen mensen vaak, "ooh noou, wat heb jij een geluk" maar soms denk ik, tsja.. maar ik droeg hem ook wel altijd, misschien dat baby;s gewoon gedragen horen te worden en niet alleen horen te zijn.

Inmiddels is het een ondernemende dreumes van net 1 die loopt, kletst en prima zonder mij kan!

Deel Deze Pagina