Baby 9 maanden hoest nogsteeds

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Partyrocker, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hoii Dames,
    Ik weet niet of iemand dit herkent, maar mijn kereltje heeft net een lekker koutje achter de rug.
    Lekker aan de hoest net als ik heb gedaan (ik lag nachten wakker, kleine man gelukkig niet :)).

Maar hij hoest nogsteeds en we zijn ondertussen 3 weken verder. Gelukkig wel wat minder, maar ik hoor hem nogsteeds. Ook in bedje soms.
    Hoelang mag zo'n hoest duren? Hij kwijlt ook best veel, misschien verslikt hij zich daar veel in?

Ik vind ook dat hij soms snel ademt, hij vertoont verder geen tekenen van benauwdheid. Drinkt goed, speelt lekker enzo en kan vooral nog goed gillen :D. Wat zal dat dan zijn? Vanmiddag ademde hij ook sneller toen hij bij mij tv lag te kijken (al vloog hij om de 5 tellen op om op de laptop te slaan :)).

S'nachts probeer ik het te tellen, en dan is het ongv. iets minder dan 1 ademteug per seconde. Dat is volgens mij wel oké.
    Soms versnelt het even, maar dat betekend vaak dat hij ff wakker word of onrustig doet.

Zit toch te twijfelen om weer naar de HA te gaan, maar buiten alles om is er verder niks aan de hand. Hij is vrolijk en maakt geen zieke of benauwde indruk. Tenzij hij in zijn loopstoel achter de katten heeft aangesprint :D, dan is hij ff buiten adem hahaha.

2. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Als mijn zoon 3 weken zou hoesten zou ik bij de huisarts zitten.

3. Partyrocker

Ben in die 3 weken al 2x geweest. Niks te horen, gewoon uitzieken dus..

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Kennelijk vertrouw je het nog steeds niet helemaal.. Ik zou gaan!

5. Partyrocker

Aan de ene kant heb ik iets van: Slijtagehoestje, want het klinkt lang niet zo erg meer als voorheen.
    Maar aan de andere kant ben ik een verschikkelijke meut erin.

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Onze dochter heeft met 5 maanden het RS virus gehad, hoest nog steeds vrij veel, vooral in haar slaap, en als ze verkouden is hoor je meteen het slijm weer zitten. Ze heeft er geen last van gelukkig. Laatst was ik voor wat anders bij de huisarts en die gaf aan het vervelender klinkt dan het is, ze mist de kracht om het slijm echt goed weg te hoesten en moet daarom ook wat vaker hoesten.
    Hou het in de gaten zou ik zeggen, voor zo'n kleintje duurt het misschien wat langer om die hoest kwijt te raken. Of spreek met jezelf af dat je het nog een week aankijkt bijvoorbeeld. Als ie er verder geen last van heeft tenminste.

7. Partyrocker

Tnx, het lijkt er niet op in ieder geval. Is idd vaak slijm wat loszit
    Hij hoest vaak tijdens t eten en soms in zn slaap

8. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Als het hoesten is om slijm weg te krijgen is het hoesten zelf niet erg, als het slijm maar weggaat. Zo'n droge hoest is veel vervelender.

9. Partyrocker

Ga toch ff laten luisteren, maar dan eerder met oog op de Kinkhoest die er heerst.

Deel Deze Pagina